اگر از طرفداران مقالات پرشین‌تولز هستید، حتما مقالات مربوط به تبلیغات اینستاگرام را خوانده‌اید؛ در مقالات قبلی به بررسی برخی بخش‌های آن پرداختیم و در این مقاله قصد داریم به ادامه این بحث بپردازیم.

IGtv یکی از اهداف تجاری اینستاگرام است!

شاید بدانید که IGtv در ابتدای سال ۲۰۱۸ عرضه شد و یک اپلیکیشن جدا از اینستاگرام بود! در ابتدا تعداد دانلود این اپلیکیشن امیدوارکننده نبود و بسیاری از افراد آن را یک پروژه شکست خورده می‌دانستند. تا این‌که اینستاگرام تصمیم گرفت IGtv را به همراه اینستاگرام عرضه کند! یعنی در واقع کاربران اینستاگرام هم بدون داشتن اپلیکیشن IGtv به آن دسترسی داشته باشند. همین امر موجب محبوبیت IGtv اینستاگرام شد و کاربران زیادی از آن استفاده کنند. به طوری که یک پروژه تقریباً شکست خورده، اکنون بخش اصلی استراتژی محتوایی اینستاگرام بسیاری از کسب‌وکار را تشکیل می‌دهد. به گفته متخصصان، از هر ۴ کسب‌وکاری که در اینستاگرام فعالیت می‌کنند، یکی از آن‌ها استفاده از IGtv را در لیست استراتژی خود قرار داده است.

استفاده از این پلتفرم به دلیل آن که رقابت زیادی ندارد اما محبوبیت آن در میان کاربران زیاد است، به رشد کسب‌وکار کمک زیادی می‌کند. بر اساس گزارش‌ها، تقریباً ۷۲ درصد از کسب‌وکارها قصد استفاده از IGtv را در سال ۲۰۱۹ ندارند. اگر به عنوان یک کسب‌وکار قصد استفاده از آن را دارید، ابتدای هدف خود را مشخص کنید! مثلاً به جای تولید محتوای منحصر به فرد، بخشی از محتوای کانال یوتیوب خود را در IGtv به اشتراک می‌گذارند. البته این مسئله لزوماً بد نیست؛ بسیاری از کانال‌های IGtv در اینستاگرام با همین کار بازدید میلیونی دارند اما اگر محتوای منحصر به فرد و ارزشمند تولید کنید، تاثیر بسیار بیشتری بر روی کسب‌وکارتان دارد. اگر قصد دارید در آینده تبلیغات اینستاگرام موفق باشید، حتماً استراتژی منظمی برای تولید محتوای IGtv اینستاگرام داشته باشید! در این کانال به راحتی می‌توانید بازاریابی ویدئویی خود را انجام دهید و به برندسازی کسب‌وکار خود کمک کنید. دلیل آن هم این است که هنوز کسب‌وکارهای زیادی که ممکن است رقبای شما باشند، از این پلتفرم استفاده نمی‌کنند و به راحتی می‌توانید به بازاریابی ویدئویی و برندسازی کسب‌وکارتان بپردازید!

چگونه قدرت برند خود را در اینستاگرام توسعه دهیم؟

هنگامی که شما نحوه کار تبلیغات اینستاگرام را درک کردید، بهتر است که بدانید چطور می‌توانید از آن به نفع خود استفاده کنید و کسب و کار خود را به توسعه دهید. اکنون اگر بخواهید از تبلیغات اینستاگرام استفاده کنید، ما برخی مزایای آن را برای شرکت شما توضیح می‌دهیم.

  • بهبود تاثیر بصری: ساده‌ترین راه در اینستاگرام برای جلب توجه مخاطبان از طریق تبلیغات در میان پست های دیگران در صفحه نخست اپلیکیشن است. برای افزایش تاثیرگذاری این نوع تبلیغات از تصاویر و ویدیوهای با کیفیت بالا استفاده کنید.
  • برندسازی: با توجه به اهمیت عناصر بصری در تبلیغات اینستاگرام، کمپین‌های تبلیغاتی می‌توانند کمک شایانی به شرکت شما برای آگاهی از برند برای مخاطبان هدف کنند.
  • رشد ارتباطات: تبلیغات اینستاگرام می‌توانند به شما در رشد ارتباطات برند کمک کنند. این به معنای افزایش فالورهای اینستاگرام شما است که به نوبه خود می‌تواند فروش را افزایش داده و ارتباط برند را با بازار هدف شما بهبود بخشد.
  • اقدامات بازاریابی هدفمند: تبلیغات می‌تواند وسیله‌ای برای توسعه استراتژی بازاریابی هدفمند باشند. شما می‌توانید از آن به عنوان وسیله‌ای برای معرفی محصولات جدید، ارائه خدمات ثانویه یا حتی ارسال محصول رایگان برای مشتریان، استفاده کنید.
  • تعامل کاربران اینستاگرام خود را افزایش دهید – بخش اول

درست همان‌طور که از اسم IGTV برمی‌آید این پلتفرم به عنوان تلویزیون اینستاگرام شناخته می‌شود. در واقع تلویزیون اینستاگرام روش مدرنی برای مشاهده کردن کانال‌های مختلف به صورت تمام صفحه و عمودی در گوشی هوشمند است. IGTV هنوز شباهتی به تلویزیون‌های رایج ندارد و بیشتر به عنوان رقیب یوتیوب شناخته می‌شود. با این حال اگر یک ویدیوی جدید در تلویزیون اینستاگرام داشته باشید، آیکون آن در بالای سمت راست گوشه صفحه نمایش اینستاگرام ظاهر خواهد شد.

درحقیقت اینستاگرام در راستای تلقین حس واقعی تلویزیون به کاربران خود، پلتفرم IGTV را راه‌اندازی کرده است. به موجب این پلتفرم، به محض دریافت منبع، درست مانند یک تلویزیون همگانی، ویدیو به صورت خودکار برای کاربر پخش می‌شود.

به لطف الگوریتم اینستاگرام، کاربرانی که از IGTV استفاده می‌کنند اغلب محتواها را براساس علاقمندی خود دریافت می‌کنند. درحال حاضر کاربران می‌توانند تنها ویدیوهای حداکثر ۱۰ دقیقه‌ای را روی این پلتفرم به اشتراک بگذارند اما اگر یک اکانت تائیدشده داشته باشید قادر خواهید بود که یک ویدیوی یک ساعته را هم بر روی تلویزیون اینستاگرام به اشتراک بگذارید. البته اینستاگرام اعلام کرده است که به زودی همه کاربران قادر خواهند بود که ویدیوهای ۶۰ دقیقه‌ای را روی IGTV به اشتراک بگذارند.

IGTV برای چه کسانی مناسب است؟

در IGTV تمرکز بیشتر بر روی تاثیرگذاران حوزه دیجیتال، سلبریتی‌های دنیای وب و افراد مشهوری است که اسم آنها در اینترنت زیاد دیده می‌شود. در مرتبه دوم باید اظهار کرد که اینستاگرام یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های اجتماعی است که در دسترس بودن این افراد را برای مردم عادی فراهم می‌کند.  اینستاگرام قصد دارد که این ایده را عمومی کند. درواقع همان‌طور که ویژگی استوری کاملا عمومی است و برای همه کاربران به صورت یکسان، قابل استفاده است؛ اینستاگرام نیز درصدد است که ویژگی IGTV برای عموم کاربران قابل استفاده باشد و کاربران عادی نیز بتوانند ویدیوهای طولانی‌تر را روی آن به اشتراک بگذارند. این ویژگی می‌تواند برای شرکت‌های مختلف نیز بسیار عالی باشد؛ چراکه دیگر نیازی ندارند برای ایجاد محتوا و تبلیغ محصولات خود، هزینه زیادی بپردازند. درواقع محتوای دینامیک می‌تواند یکی از بهترین مزایای پلتفرم تلویزیون اینستاگرام باشد که بسیار کاربردی و مفید نیز خواهد بود.

برای بارگذاری یک ویدیو روی IGTV اینستاگرام باید این نکته را درنظر داشت که طول ویدیوی موردنظر حداقل ۱۵ ثانیه و حداکثر ۱۰ دقیقه باشد. البته خاطر نشان می‌شود که در حال حاضر آن‌دسته از کاربرانی که اکانت تائید شده دارند می‌توانند ویدیوهایی با طول حداکثر یک ساعت را نیز روی IGTV بارگذاری کنند. سایز صفحه نمایش ویدیو نیز دقیقا مشابه حالت استوری اینستاگرام می‌بایست ۹:۱۶ باشد. البته می‌توانید ویدیوی افقی نیز با نسبت ابعاد ۱۶:۹ هم آپلود کنید. فرمت فایل باید MP4 بوده و حجم آن برای ویدیوهای کمتر از ۱۰ دقیقه باید حداکثر ۶۵۰ مگابایت و برای مدت تا ۶۰ دقیقه، حداکثر ۳٫۶ گیگابایت باشد.

در مطب بعدی به ادامه این مبحث می پردازیم

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *