فیسبوک همیشه به فکر کسب‌وکارهای مختلف بوده است و این مورد را در قابلیت فعال‌سازی تگ خرید در اینستاگرام دیدیم. البته این قابلیت تنها برای برخی کشورها فعال است که انتظار می‌رود فیسبوک برای توسعه کسب‌وکارهای کاربران، آن را برای تمام افراد در سراسر دنیا فعال کند. فیسبوک می‌تواند خریدهای کاربران را توسعه دهد! در حال حاضر اگر بر روی برچسب خرید یک سایت کلیک کنید، وارد سایت آن کسب‌وکار می‌شود! بعید نیست که فیسبوک در آینده‌ای نه چندان دور، قابلیت خرید درون‎برنامه‌ای را هم ایجاد کند؛ یعنی دیگر نیازی به بازدید از سایت کسب‌وکار نیست و کاربران در خود اینستاگرام خرید خود را تکمیل کنند. در صورت فعال‌سازی این قابلیت، فروش بسیاری از کسب‌وکار تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند و می‌توانید محصولات خود را بدون دردسر به کاربران ارائه کنید.

همان‌طور که گفتیم، اینستاگرام برنامه اجرای کمپین‌های تبلیغاتی در بخش دایرکت و پیام‌ها را در آینده دارد! اگر به فیسبوک سر بزنید، تبلیغات زیادی را در آن مشاهده می‌کنید. این کار به نفع کاربران فیسبوک است و پیام‌های تبلیغاتی کمتری را می‌بینند اما کاربران اینستاگرام ممکن است کمی اذیت شوند! بنابراین آینده تبلیغات اینستاگرام تفاوت‌های زیادی با شرایط فعلی آن دارد و البته تغییرات کاملاً به نفع کسب‌وکارها و بازاریابان دیجیتال است.

اگر کاربران اینستاگرام هستید، در سال ۲۰۱۹ باید شاهد تغییرات بسیار زیادی در بخش آینده تبلیغات اینستاگرام باشید! سیاست فیسبوک ایجاد جایگاه‌های خلاقانه برای ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی و در نهایت تجاری‌سازی تمام سرویس‌های خود است. در حال حاضر پیش‌بینی می‌شود بخش‌های بعدی اینستاگرام که رنگ تبلیغات را به خود می‌گیرند، استوری‌ها و IGtv خواهد بود که دو بخش بسیار پرطرفدار در اینستاگرام است.

استوری‌ جذاب‌ترین قابلیت اینستاگرام است!

در سال ۲۰۱۹ استوری به برترین قابلیت اینستاگرام تبدیل شد؛ حتی پست‌های اینستاگرام که از ابتدا بوده و طرفداران زیادی داشته، اکنون محبوبیت کمتری نسبت به پست‌ها دارد. بر اساس گزارش‌های اینستاگرام سرعت رشد استوری‌ها ۱۵ برابر بیشتر از پست‌های اینستاگرام است. فیسبوک این موضوع را به خوبی می‌داند و در آینده تبلیغات اینستاگرام قصد دارد روی استوری‌ها متمرکز شود! در حال حاضر استوری اینستاگرام بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر فعال در روز دارد. البته این موضوع را فیسبوک هم پیش‌بینی کرده بود؛ بر اساس گفته‌های مارک زاکربرگ (بنیان‌گذار فیسبوک) این انتظار از استوری اینستاگرام می‌رفت که تا سال ۲۰۱۹ از پست‌ها سبقت بگیرد و به محبوب‌ترین ابزار اینستاگرام تبدیل شود.

دلایل زیادی برای رشد استوری اینستاگرام وجود دارد؛ از قابلیت‌های بسیار عالی آن تا سرگرم‌شدن کاربران! البته آپدیت‌های اینستاگرام هم بیشتر مربوط به استوری اینستاگرام است و کمتر در بخش پست‌های اینستاگرام تغییراتی دیدیم! همین موارد باعث شد تا فیسبوک بازخورد مثبتی از کاربران بگیرد؛ انتشار قابلیت‌های جدیدی نظیر استیکر Question سبب افزایش تعامل کاربران در بخش استوری شد. خود فیسبوک هم اعلام کرده است در میان بخش‌های مختلف اینستاگرام، استوری اهمیت زیادی دارد و منطقی است که بروزرسانی‌های بیشتری دریافت کند. به همین دلیل است که پیش‌بینی می‌شود فیسبوک اول بر روی استوری‌ها تمرکز کند و آینده تبلیغات اینستاگرام بر روی استوری‌ها تاثیر بیشتری بگذارد.

در حال حاضر کاربران تنها زمانی از پست استفاده می‌کنند که می‌خواهند برای همیشه بماند! اگر بخواهند پست موقت قرار دهند، از استوری و برای ویدیوهای طولانی خود از IGtv استفاده می‌کنند.

یک پیشنهاد! با توجه به محبوبیت اینستاگرام، استفاده از استوری‌ها به کسب‌وکار شما کمک زیادی می‌کند. بنابراین اگر استراتژی مناسبی برای استوری اینستاگرام در صفحه کسب‌وکار خود ندارید، پیشنهاد می‌کنم هر چه زودتر یک استراتژی مناسب برای بخش استوری صفحه کسب‌وکارتان تدوین کنید.

تبلیغات در اینستاگرام به عنوان یکی از پربازده ترین راهکارهای تبلیغات اینترنتی شناخته می شود که صاحبان کسب و کار و همچنین، افرادی که تمایل به دیده شدن دارند می توانند با استفاده از آن به توسعه برند خود کمک نموده و کاربران و بازدید کنندگان بیشماری را به سوی خود جذب نمایند. از آنجاییکه امروزه با توجه به توسعه و نفوذ اینترنت؛ شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام، بیش از هر زمان دیگری در میان کاربران اینترنت محبوب شده و مورد استفاده قرار می گیرند، استفاده صحیح و اصولی از اینستاگرام می تواند به عنوان ابزاری قدرتمند در بازاریابی اینترنتی کسب و کارها، در جهت افزایش درآمد در نظر گرفته شود.

اینستاگرام به عنوان یکی از پربازدید ترین شبکه‌های اجتماعی در دنیا و ایران، بستری مناسب به جهت تبلیغات اینترنتی می باشد که در حال حاضر، تبلیغات در اینستاگرام، انتخابی مناسب و راهکاری مطمئن برای توسعه کسب و کار و برند و همچنین، افزایش فروش می باشد.  همانطور که قبلا در قالب مقالات مختلف در این سایت به آن اشاره نمودیم، به واسطه محبوبیت اینستاگرام و آنلاین بودن بیش از ۷۰% کاربران آن، استفاده از تبلیغات در اینستاگرام در جهت معرفی برند و توسعه آن، بیش از هر زمان دیگری به صاحبان کسب و کار توصیه می گردد. کسب و کارهایی که مخاطب آنها عموم مردم می باشند می توانند با راه اندازی یک اکانت تجاری و قرار دادن تصاویر محصولات خود و همچنین، استفاده از پلن های تبلیغاتی در اینستاگرام، همچون تبلیغات اسپانسری اینستاگرام، مخاطبان هدف خود را جذب نموده و به کسب و کار خود رونق دهند.  همانطور که قسمت قبل به آن اشاره شد، تبلیغات در اینستاگرام بهترین انتخاب برای مشاغلی است که مخاطبین آنها عموم مردم می باشند و کالاهای مشخصی برای فروش دارند.

در حال حاضر بیش از ۸۰% برندهای سراسر جهان، بیشترین استفاده را از اینستاگرام داشته و با استفاده از آن، فروش خود را افزایش داده اند. در زیر به دسته بندی مشاغلی اشاره خواهیم نمود که با استفاده از راه اندازی صفحه تجاری در اینستاگرام و بهره گیری از ابزار فوق العاده قدرتمند تبلیغ در اینستاگرام می توانند برندسازی فوق العاده موثری برای کسب و کار خود نموده و افزایش فروش را به همراه داشته باشند. در مقاله بعدی به بررسی ادامه این بحث می‌پردازیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *