دلایل زیادی برای محبوبیت اندروید وجود دارد که تنها بخشی از آن، امکانات خیلی خوبی است که این سیستم عامل موبایلی در اختیار شما می‌گذارد. یکی از خوبی‌های بزرگ اندروید این است که بر پایه یک پروژه کد باز درست شده و توسعه دهندگان می‌توانند قابلیت‌های جدیدی به آن اضافه کنند. یکی از ابزارهای جدیدی که این روزها خیلی در موردش صحبت می‌شود، Magisk است که امروز ما هم می‌خواهیم توضیحاتی درباره‌اش به شما بدهیم.

Magisk چیست؟

Magisk یک راه کد باز برای روت کردن اندروید است. این روش خیلی کارآمدتر و در بسیاری از موارد بهتر از روش‌های قبلی مثل SuperSU است که تغییرات سیستمی اعمال می‌کردند. در واقع Magisk هیچ بخشی از کدهای سیستمی را تغییر نمی‌دهد. اما خوبی این روش در چیست؟ خب شما با Magisk به راحتی می‌توانید اندروید خود را روت کنید و آن را از چشم برنامه‌هایی که می‌توانند ابزارهای روت را تشخیص دهند، پنهان کنید. بیایید به برخی از ویژگی‌های مهم Magisk نگاهی بندازیم:

  • پنهان کردن Magisk: همانطور که گفتیم، از جمله ویژگی‌های مهم Magisk این است که شما می‌توانید آن را پنهان کنید تا برنامه‌های همچون پوکیمون گو یا برنامه‌های بانکی نتوانند تشخیص دهند که اندروید شما روت شده است.
  • Magic Mount: این ابزار به شما اجازه می‌دهد تا تغییراتی در سیستم ایجاد کنید بدون این که پارتیشن‌های دستگاه دست بخورد. کارهایی از قبلی ویرایش فایل‌هایی که تنها برای خواندن در نظر گرفته شده‌اند یا تغییراتی در تنظیمات سیستمی همچون فایل prop یا حذف برنامه‌های سیستمی از جمله این موارد هستند.
  • نصب Xposed: شما قادر خواهید بود که فریم ورک Xposed را در کنار Magisk نصب کنید، بدون این که برایتان مشکلی پیش بیاید.
  • حذف Magisk: و مهم‌تر اینکه،هر زمان که بخواهید می‌توانید این ابزار را حذف کرده و تمام تغییراتی که داده‌اید را نیز به حالت اولیه برگدانید.

مشکلات Magisk‌

نباید فراموش کرد که Magisk یک برنامه‌ی متفرقه بوده و در زمان نصب باید ریسک آن را هم در نظر بگیرید. مخصوصا این که Magisk رایگان و کد باز است و مشکلات امنیتی در این موارد، زیاد رخ می‌دهد.

چطور Magisk را نصب کنیم؟

برای نصب Magisk باید ابتدا بوت لودر را آنلاک کنید و سپ یک برنامه ریکاوری همچون TWRP روی موبایل خود نصب نمایید. البته بدون ریکاوری هم می‌شود کار را انجام داد اما پیشنهاد ما این است که ابتدا آن را نصب کنید، همچنین ما در آموزشی که برای نصب در ادامه خواهیم گفت، فرض را بر نصب بودن ابزارهایی همچون TWRP گذاشته‌ایم.

پس اگر اندروید شما از نسخه 4.2 به بالا است و برنامه‌ی ریکاوری را نصب کرده‌اید، از این لینک Magisk را دانلود کنید. حتما نسخه‌ی اصلی را به جای بتا دانلود کنید تا مشکلات کم‌تری گریبان شما را بگیرد. حالا دستگاه را خاموش و روشن کرده و در حالت ریکاوری اجرا نمایید. این کار برای گوشی‌های مختلف، متفاوت است. برای مثال در گوشی‌های هواوی، سونی و خیلی‌های دیگر باید کلید صدا و پاور را هم بگیرید اما در گوشی‌های سامسونگ جدید کلا انجام این کار پیچیده خواهد بود.

اگر در حالت ریکاوری گوشی را اجرا کردید، روی گزینه‌ی Install بزنید.

حالا پوشه‌ای که Magisk را در آن دانلود کرده‌اید آدرس دهی کرده و فایل زیپ را انتخاب نمایید. در نهایت دوباره دستگاه را ریبوت کرده و به صورت معمولی اندروید را اجرا کنید. حالا باید Magisk را نصب نمایید. برای نصب به این آدرس رفته و فایل Magisk Manager را دانلود و نصب نمایید.

در هنگام نصب احتمالا با پیغام Unknown sources‌ مواجه خواهید شد که باید دسترسی به مرورگر برای دانلود بدهید. به همین سادگی Magisk برایتان نصب خواهد شد و می‌توانید از این به بعد از اندروید روت شده خود استفاده کنید و هر زمان که نخواستید، آن را حذف نمایید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *