کمی پس از معرفی آیفون‌های جدید شرکت اپل در ماه سپتامبر، سازنده‌ی به‌نام اسمارت‌فون‌های چینی یعنی هوآوی، وعده‌ی رونمایی از اسمارت‌فونی را داده که به گفته‌ی مسئولان این شرکت قرار است «به معنای واقعی کلمه هوشمند» باشد. گفتنی است این اسمارت‌فون که بنا به گفته‌ها به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود، تا اواخر همین ماه در قالب سری اسمات‌فون‌های Mate 10 این شرکت عرضه خواهد شد.

به گزارش TheVerge ایوان بلس (Evan Blass) که در درز اطلاعات مربوط به ابزار‌های هوشمند ید طولایی دارد و تقریباً منبعی قابل اعتماد محسوب می‌شود، تصویر تازه‌ای از Mate 10 Pro منتشر کرده است که در آن سه دوربین به چشم می‌خورد و چشمه‌ای از بلندپروازی شرکت سازنده‌ی آن در زمینه‌ی هوش مصنوعی نیز به رخ علاقمندان کشیده شده است.

گفتنی است بلس ماه گذشته اظهار داشته بود شرکت هوآوی مجموعه‌ای سه‌تایی از مدل Mate 10 خود به بازار عرضه خواهد کرد: نسخه‌ی استاندارد، نسخه‌ی Mate 10 Pro، و نسخه‌ی Mate 10 Lite. حال تصویر جدید درز کرده به بیرون، گفته‌های وی در خصوص مدل پروی Mate 10 در VentureBeat را تایید می‌کند.

به نظر می‌رسد میت ۱۰ پرو هوآوی نمایشگری سرتاسری با نسبت تصویر ۱۸:۹ خواهد داشت و با یک دوربین دوگانه (یکی ۱۲ و دیگری ۲۰ مگاپیکسلی) در پشت و یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی در جلو عرضه خواهد شد.

تفاوت‌های جزئی دیگری نیز بین نسخه‌های Pro و Lite تلفن همراه هوشمند Mate 10 وجود دارد. به نظر می‌رسد مدل پرو در سه رنگ نسبتاً متفاوت (آبی تیره، مشکی و قهوه‌ای) عرضه خواهد شد و نواری پهن با رنگ روشن‌تر در قسمت بالایی آن به چشم خواهد خورد. بلس خاطرنشان کرده واکنش‌ها به این خبر تا کنون هم مثبت و هم منفی بوده است.

تصویر درز کرده نشانی از به چالش کشیدن شرکت اپل نیز دارد و آن چیزی نیست جز ویژگی هوش مصنوعی که هوآوی ادعا می‌کند پیشرفت‌های شگرفی در این زمینه داشته است. این شرکت روز جمعه با انتشار یک ویدیوی کوتاه معرفی، ادعا کرد محصول جدید هوآوی یک اسمارت‌فون نیست؛ بلکه یک «ماشین هوشمند» است که می‌بیند، فکر می‌کند و یاد می‌گیرد.

باید تا ۱۶ اکتبر (۲۴ مهر ماه) که هوآوی قرار است از محصول هوشمند جدیدش رونمایی کند صبر کرد و دید این ادعا‌ها تا چه حد به واقعیت نزدیک‌اند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *