چندی پیش بود که فیسبوک ارتباط مسنجر خود را با دایرکت اینستاگرام فراهم کرد تا شما بتوانید در یک محیط کلی به گفتگو با دوستانتان بپردازید. حالا اما یک امکان جالب و جذاب به این مسنجر اضافه شده که برای بسیاری از کاربران، گزینه‌ای ایده‌آل محسوب می‌شود.

این مود جدید که به نام “مود ناپدید شونده” اسم گذاری شده، به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید پیغام، استیکر، گیف و … را برای دیگران ارسال کنید و این پیغام‌ها در زمانی مشخص از گفتگوی شما پاک خواهند شد. این گزینه یک دگرگونی اساسی در گفتگوهای مسنجر ایجاد می‌کند، اما خب ما آن را قبلا در برنامه‌های دیگر دیده بودیم!

پیغام‌های خود را ناپدید کنید

فیسبوک پیغام‌های ناپدید شونده‌ی خود را بر روی Newsroom Messenger ارائه کرده و به زودی کاربران اینستاگرام نیز می‌توانند از این قابلیت استفاده کنند. پیغام‌هایی که طول عمر کوتاهی دارند و بعد از این که کاربر آن‌ها را مشاهده کرد، به صورت خودکار حذف می‌شوند.

جالب این که اگر باز هم نگران امنیت پیغام‌هایی که برای دیگران می‌فرستید باشید، بدانید که اگر در این بین کاربری از پیغام‌های شما اسکرین شات گرفت نیز، فیسبوک سریعا این امر را به شما اطلاع خواهد داد. البته این را در نظر داشته باشید که Vanish Mode در حال حاضر تنها برای کاربرانی که در امریکا و چند کشور دیگر حضور دارند، فعال است، اما به نوبت برای کاربران در دیگر کشورها نیز فعال می‌شود. البته قبلا این گزینه در واتساپ قابل اجرا بود، پس وقت آن رسیده بود که فیسبوک و اینستاگرام نیز آن را فعال کنند.

چطور از Vanish Mode استفاده کنیم

برای این که بتوانید از این گزینه در مسنجر استفاده کنید، باید برنامه را اجرا کرده و به چتی که می‌خواهید این کار را در آن انجام دهید بروید. سپس در صفحه چت به سمت بالا صفه را بکشید. اگر اولین بار است که از پیغام‌های پاک شونده استفاده می‌کنید، صفحه‌ای به شما نمایش داده می‌شود که اطلاعات بیشتری درباره پیغام‌های پاک شونده به شما می‌دهد.

بعد از این که صفحه را رد کردید، پیغام‌هایی که برای دوست خود می‌فرستید، بعد از این که دیده شدند، به صورت خودکار پاک می‌شوند. وقتی کارتان با این مود تمام شد، دوباره صفحه را به سمت بالا بکشید تا همه چیز به حالت عادی بگردرد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *