هنوز هم خیلی‌ها از وجود ویدیوهای کوتاه یوتیوب که چیزی شبیه به استوری‌های اینستاگرام است، خبر ندارند. ویدیوهایی که با عنوان YouTube Shorts ارائه شده‌اند و توانسته‌اند، بعد از مدت‌ها امکانی تازه به ساختار این سایت محبوب اشتراک‌گذاری ویدیو اضافه کنند.

YouTube Shorts چیست و چرا به یوتیوب اضافه شده؟

همانطور که پیش بینی می‌شد، یوتیوب به این حجم از استقبال کاربران به ویدیوهای کوتاه باید عکس‌العمل نشان می‌داد و به همین دلیل YouTube Shorts را ارائه کرد. ویدیوهای کوتاه بر روی تیک تاک، اینستاگرام و حتی حالا در پینترست به شدت مورد استقبال قرار گرفته‌اند و YouTube Shorts نیز با نسبت تصویر عمودی 9:16 ارائه شده تا تولیدکنندگان محتوا بر روی این پلت‌فرم نیز بتوانند ویدیوهایی کوتاه برای کاربران موبایل بسازند.

در حال حاضر با توجه به تازه بودن YouTube Shorts، ویدیوهای خیلی زیادی با این فرمت منتشر نشده و هنوز رقابت در این زمینه داغ نشده است. به همین خاطر پیشنهاد می‌شود تا زمانی که این فرصت برای تولیدکنندگان محتوا فراهم است، با ساخت ویدیوهای کوتاه، خود را در این زمینه به کاربرانشان نشان دهند. با توجه به این که یوتیوب هزینه‌ی زیادی برای معرفی این بخش کرده است و سعی دارد تا ویدیوهای کوتاه را معرفی کند، شانس دیده شدن ویدیوهای کوتاه شما نیز بیشتر خواهد بود.

YouTube Shorts یا YouTube Stories

استوری‌های یوتیوب نیز ویدیوهای کوتاه هستند، اما وقتی کاربری آن‌ها را نگاه می‌کند، می‌تواند یک به یک رد کرده و به سراغ کاربر بعدی برود. این استوری‌ها هم بعد از مدتی از بین می‌روند. اما ویدیوهای Shorts در کانال شما باقی می‌ماند و همچون ویدیوهای معمول، بدون این که شما آن را پاک کنید از سیستم شما حذف نخواهد شد.

چطور می‌توانید ویدیوهای Shorts را پیدا کنید؟

به طور کلی این فرمت‌های ویدیویی برای کاربران موبایل ساخته شده‌اند و شما می‌توانید آن را در بخش Shorts در صفحه خانگی هر تولید کننده محتوایی ببینید. البته ویدیوهای زیر 5 ثانیه نمایش داده نمی‌شوند. شما می‌توانید با جستجوی عبارت “#shorts” تمامی نتایج مربوط به ویدیوهای این بخش را نیز ببینید.

کاربران نسخه موبایل یوتیوب وقتی وارد بخش Shorts می‌شوند، می‌بینند که این بخش کاملا از استوری‌ها متفاوت بوده و یک طراحی منحصر به فرد و عالی دارد. البته طراحی آن کمی شبیه به تیک تاک است اما در نهایت با ساختار کلی یویتیوب نیز هماهنگی دارد. برای تولیدکنندگان محتوان این نکته را هم بگوییم که دکمه قرمز Subscribe‌ در زمان نمایش ویدیوها روی صفحه نمایش داده می‌شود تا اگر کاربری از ویدیو شما خوشش آمد، از همان جا شما را دنبال کند.

چطور یک ویدیو Short درست کنیم؟

برای ساخت YouTube Shorts روی آیکون + کلیک کنید و Create a Short را بزنید. یک سری امکانات اولیه از جمله اضافه کردن موزیک از مجموعه یوتیوب، فیلترها، اضافه کردن نوشته، سرعت ویدیو، تایمر شروع فیلم‌برداری و … در این بخش وجود دارد. در این جا هم می‌توانید ویدیو خود را مستقیما از دوربین بگیرید یا این که از گالری آن را آپلود کنید. در مجموع یوتیوب در همین مدت کوتاه نشان داده که به مرور در حال اضافه کردن امکانات بهتری به این بخش است.

 

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *