به عنوان یک تولید کننده محتوا در یوتیوب، شما حتما باید بعد از ساخت ویدیو، فعالیت‌های بیشتری در دیگه شبکه‌های اجتماعی داشته باشید یا از ابزارهای مختلف برای مدیریت کارها و همچنین وایرال کردن آن‌ها بهره ببرید.

ما با جستجو در میان انواع افزونه‌های کروم، یک سری ابزارهای عالی پیدا کرده‌ایم که شما می‌توانید برای بهتر کردن کارهای خود در این شبکه‌ی اجتماعی مبتنی بر ویدیو، از آن‌ها بهره ببرید.

ساخت و ویرایش ویدیوها در مرورگر

قبل از این که به دیگر افزونه‌های کروم در رابطه با مدیریت و بازنشر ویدیوها بپردازیم، حتما باید به افزونه‌هایی در رابطه با ویرایش و ساخت ویدیوها اشاره کنیم. در هر صورت گاهی شما به دستگاه اصلی خود دسترسی ندارید و نیاز دارید قبل از انتشار ویدیو خود را ویرایش کنید یا یک ویدیو ساده بسازید، برای این کار می‌توانید از این افزونه‌ها بهره ببرید.

  1. WeVideo

WeVideo

این افزونه یکی از افزونه‌های محبوب من برای ویرایش ویدیوها به صورت آنلاین است. WeVideo ابزارهای متنوع و بعضا حرفه‌ای برای این کار در اختیار شما قرار می‌دهد و با لایه بندی عالی و عملکرد خیلی خوب، نیازهای شما را تا حد زیادی رفع می‌کند. از جمله مهم‌ترین امکانات WeVideo می‌توان به کار روی پروژه به صورت چند نفره، اضافه کردن صدای راوی، مودهای مختلف ویرایش و ابزارهای کامل اشاره کرد.

  1. Pro Mode for YouTube Video Editor

Pro Mode for YouTube Video Editor

اگر تنها به دنبال افزونه‌ای برای ویرایش ساده بر روی ویدیوها هستید و البته می‌خواهید المان‌های یوتیوبی هچون دکمه یا نوتیفیکیشن به کار اضافه کنید، Pro Mode for YouTube Video Editor بهترین گزینه برای شما خواهد بود. این افزونه سرعت بسیار خوبی دارد و کاملا نیازهای اولیه برای یک ویرایش ساده روی ویدیوها را برآورده می‌کند.

ضبط و و تبدیل ویدیوها

در وهله بعدی شما به افزونه‌هایی نیاز دارید که بتوانید به وسیله‌ی آن‌ها ویدیوها را به فرمت‌های مختلف در آورده و آن‌ها را کم حجم کنید یا این امکان را داشته باشید تا ویدیوهای در حال پخش آنلاین را ضبط کنید. برای این کار نیز ما ابزارهایی را به شما معرفی می‌کنیم.

  1. Clipchamp

Clipchamp

با تجربه‌هایی که در استفاده از این نوع افزونه‌ها دارم، Clipchamp یک ابزار عالی و راحت برای انجام کار است که شما در آن می‌توانید ویدیوها را کشیده و در محیط آن رها کنید و سپس آن‌ها را به فرمت‌های مختلف و همچنین کیفیت‌های متفاوت در بیاورید.

  1. Nimbus Screenshot & Screen Video Recorder

Nimbus یک ابزار ساده اسکرین شات و ضبط از روی مونیتور است که می‌تواند در بسیاری مواقع عصای دست شما باشد. شما بعد از گرفتن عکس یا ویدیو، می‌توانید با ابزار ویرایش Nimbus، المان‌هایی نیز به آن اضافه کرده و کمی آن‌ها را تغییر هم دهید.

Nimbus Screenshot & Screen Video Recorder

آپلود و ویرایش ویدیو

اما بخش مهم داستان، آپلود و انتشار درست ویدیو است که شما این کار را با استفاده از افزونه‌ می‌توانید به صورت مستقیم از روی دراپ باکس و یا گوگل درایو انجام دهید.

  1. YouTube Uploader for Dropbox, Drive

اسم این افزونه کالا در مورد آن توضی می‌دهد. یک ابزار قدرتمند و عالی برای این کار که به شما برای آپلود ویدیو از روی دراپ باکس، وان درایو و گوگل درایو کمک کرده و همچنین امکاناتی در این زمینه بهتان ارائه می‌کند که از مهم‌ترین‌ آن‌ها می‌توان به آپلود چندتایی ویدیوها اشاره کرد. خوشبخشتانه فرمت‌های مختلف ویدیویی نیز از این طریق پشتیبانی می‌شود که آزادی عمل شما را بیشتر می‌کند.

YouTube Uploader for Dropbox, Drive

مدیریت کانال و بهینه سازی ویدیوها

اما در ادامه ما به معرفی مهم‌ترین ابزارهای لیستمان خواهیم پرداخت. جایی که شما باید از طریق این افزونه‌ها، مدیریت کانال خود را انجام اده و خیلی از کارهای زمان بر را سریع‌تر و بهتر انجام دهید.

  1. TubeBuddy

TubeBuddy
TubeBuddy

یکی از محبوب‌ترین افزونه‌ها برای تولیدکنندگان محتوا روی یوتیوب که شما برای مدیریت و همچنین بهینه سازی ویدیوها کمک می‌کند. این ابزار امکاناتی همچون پیدا کردن و جایگزینی محتوای اشتباه در بخش‌های مختلف و حتی لینک‌ها، ساخت تامب نیل‌های جذاب و حرفه‌ای، همکاری در مدیریت محتوا، آنالیز بخش‌های مختلف کانال و …  را در اختیار شما می‌گذارد.

  1. vidIQ Vision

vidIQ Vision
vidIQ Vision

vidIQ Vision برای آنالیز و گرفتن گزارش‌های مختلف در مورد کانال، ابزاری بسیار عالی است که به راحتی و به صورت آنلاین روی مرورگر در اختیار شما خواهد بود. شما با vidIQ Vision می‌توانید ویدیوهایی که بهتر دیده‌ شده‌اند، میانگین زمانی که کاربران برای دیدن ویدیوهای شما صرف کرده‌اند و بسیاری پارامترهای مختلف را گزارش بگیرید و از آن‌ها برای بهتر شدن عملکرد خود استفاده کنید.

  1. VISO Catalyst

VISO Catalyst

افزونه‌هایی که در این لیست آورده‌ایم، بدون اشاره به VISO Catalyst کامل نخواهد بود. این پلتفرم به شما اجازه می‌دهد تا ویدیوهای محبوب را پیدا کنید و همچنین این امکان را به شما می‌دهد تا با گزارش‌های مختلفی که می‌گیرید و آنالیزهایی که دارید، استراتژی بهتری برای کار خود بچینید.  ابزارهایی همچون بهینه کردن عنوان ویدیو، ویرایشگرد تامبنیل، پیشنهاد کیووردهای بهتر و … نیز دارد که مجموع این‌ها یک افزونه‌ی قدرتمند برای تولید کنندگان محتوا روی یوتیوب خواهد بود.

بهینه سازی برای شبکه‌های اجتماعی

در نهایت بد نیست که شما ویدیوهای خود را برای ارائه در شبکه‌های اجتماعی دیگر بهینه سازی کنید و مدیریتی برای آن‌ها داشته باشید. برای این مهم نیز ما یک افزونه‌ی بسیار خوب به شما معرفی خواهیم کرد.

  1. Hootsuite

Hootsuite
Hootsuite

با اختلاف زیادی، Hootsuite بهترین گزینه برای این کار خواهد بود. یک ابزار بسیار قدرتمند که شبکه‌های اجتماعی مختلف را پشتیبانی می‌کند، آمارهایی جامع و کامل ارائه می‌کند، ترندهای متخلف را به شما معرفی کرده و بسیاری امکانات ریز و درشت دیگر دارد که همگی به هر چه بهتر دیده شدن شما در شبکه‌های اجتماعی کمک می‌کند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *