در واقع اگر مدیریت یک سایت را بر عهده دارید و در آن محتوای باکیفیت تولید می‌کنید اما سایت شما از سئوی مناسبی برخوردار نباشد، نمی‌توانید به انتظاراتی که از سایت خود دارید برسید! البته سئو سایت تنها موارد خاصی را شامل نمی‌شود و یک امر زودبازده نیست. برخی از تکنیک‌های سئو  به شما کمک می‌کنند تا زودتر بتوانید به نتایج مناسب برسید که اکثر این تکنیک‌ها در دسته سئوی کلاه‌خاکستری قرار می‌گیرند! سئوی کلاه‌خاکستری از میان هر دو سئوی کلاه‌سفید (سئوی قانونی) و سئوی کلاه‌سیاه (غیرقانونی) کمک می‌گیرد که در واقع استفاده از باگ‌های گوگل است. اگر از کاربران وردپرسی هستید، افزونه‌های سئو ابزارهای بسیار مفیدی هستند که به شما در زمینه بهبود وضعیت سئوی سایت کمک می‌کنند. در این مقاله نیز به بررسی بخش‌های دیگر این افزونه کاربردی می‌پردازیم تا بتوانید پایه‌های سئوی سایت خود را به صورت کامل انجام دهید.

تنظیمات کلمات کلیدی

این بخش تنظیمات کلمات کلیدی شما را شامل می‌شود؛ توجه داشته باشید که کلمات کلیدی مهم‌ترین استراتژی سئوی هر سایت را تشکیل می‌دهند و باید پیش از آنکه کاری انجام دهید، کلمات کلیدی حوزه فعالیتی خود را مشخص کنید تا بتوانید فعالیت‌هایی نظیر لینک‌سازی را به درستی انجام دهید.

  • کلمات کلیدی: با فعال‌سازی این گزینه می‌توانید کلمات‌کلیدی اصلی سایت خود را در تمامی صفحات سایت نمایش دهید؛ این‌کار در گذشته بسیار مفید بود اما امروزه اینکار کمک زیادی به بالا آمدن سایت نمی‌کند! بلکه مهم‌ترین مسئله‌ لینک‌های خارجی سایت است که به کدام کلمات خود و به کدام صفحات لینک می‌دهید. افزونه‌های مختلفی در زمینه سئو وردپرس وجود دارند که برخی از آنها در میان برخی دیگر از محبوبیت و ابزارهای بیشتری برخوردار هستند؛ یکی از افزونه‌های سئو که کاربران زیادی را به خود جذب کرده است، افزونه All in One SEO Pack است که به شما کمک می‌کند تا بتوانید رتبه سایت خود را در موتورهای جستجو بهبود ببخشید؛ البته تنها استفاده از افزونه سئو کافی نیست و باید موارد دیگری نظیر لینک‌سازی، تولید محتوای باکیفیت و… را نیز رعایت کنید.

درباره

در این بخش می‌توانید برخی اطلاعات راجع به افزونه را مطالعه کنید؛ همچنین در این بخش اطلاعات اصلی نسخه تجاری این افزونه در دسترس است که می‌توانید در صورت نیاز به چنین قابلیت‌هایی نسخه تجاری افزونه را تهیه کنید.

  • پشتیبانی پیشرفته برای فروشگاه: با تهیه نسخه تجاری افزونه به راحتی می‌توانید از پشتیبانی پیشرفته اپراتورها و توسعه‌دهندگان افزونه استفاده کنید؛ همچنین لازم است بدانید این پشتیبانی به صورت مستقیم از طرف تیم اصلی افزونه All in One SEO Pack صورت می‌گیرد.
  • ماژول سئوی ویدیو: با تهیه نسخه تجاری این افزونه به راحتی می‌توانید ابزار مربوط به سئوی ویدیوهای سایت خود را نیز دریافت کنید! جالب است بدانید ویدیو مارکتینگ در سال‌های اخیر رشد بسیار زیادی کرده است و سئوی ویدیوها نیز تاثیر زیادی بر روی فروش و افزایش ترافیک سایت دارند.
  • سئو برای دسته‌ها،برچسب‌ها و طبقه بندی‌های سفارشی: در نسخه رایگان این افزونه امکان سئو برای دسته‌های اصلی یا برچسب‌های مطالب وجود دارد اما اگر برای سایت خود دسته‌بندی‌های سفارشی نظیر بخش فروشگاه ووکامرس ایجاد کرده باشید، این بخش قابل تنظیم برای سئو نیست! با نسخه تجاری این افزونه به راحتی می‌توانید برای دسته‌های سفارشی خود نیز تنظیمات سئو را انجام دهید. البته افزونه YOAST SEO این قابلیت را به صورت رایگان در اختیار شما قرار داده است که اگر نیازی به بخش‌‎های دیگر این افزونه نداشته باشید، می‌توانید از این افزونه قدرتمند نیز استفاده کنید.
  • دسترسی به بخش ویدیویی: یکی از بخش‌های بسیار مفید و کاربردی این افزونه بخش ویدیوهای موجود در سایت اصلی افزونه است. این بخش آموزش‌های بسیار عالی و کاملی را در اختیار کاربران خود قرار داده است تا به راحتی بتوانند تنظیمات افزونه را به صورت کامل انجام دهند! البته این بخش تنها در اختیار کاربرانی قرار گرفته که نسخه تجاری افزونه را فراهم کرده‌اند؛ بنابراین با خرید نسخه تجاری افزونه از سایت اصلی به راحتی می‌توانید به بخش ویدئوهای آموزش این افزونه دسترسی داشته باشید.
  • دسترسی به فروم پشتیبانی پولی: انجمن‌های پشتیبانی کاربران این افزونه یکی دیگر از مهم‌ترین بخش‌هایی سایت مرجع این افزونه است! این انجمن‌ها به کاربران کمک می‌کند تا بتوانند سوالات و مشکلات خود را با کارشناسان و پشتیبان‌های افزونه در میان بگذارند و از آنها بخواهند تا پاسخ سوال را بدهند. این بخش‌ نیز تنها در اختیار کاربران خریدار افزونه تجاری سئو پک قرار گرفته است و البته می‌توانید به عضویت ویژه در انجمن‌ها نیز به تاپیک‌های آن دسترسی داشته باشید.
  • دسترسی به بخش مرکز دانش: مرکز دانش این افزونه یکی دیگر از بخش‌های بسیار مهم آن است که آموزش‌های کامل کار با افزونه در آن قرار گرفته و تنها در اختیار کاربران نسخه تجاری افزونه قرار گرفته است.
  • افزایش سرعت صفحات وردپرس و کمک به بهبود سئوی وردپرس

عملکرد

با استفاده از این بخش افزونه می‌توانید برخی از عملکردهای افزونه را شخصی‌سازی کنید! به طور مثال می‌توانید زمان اجرای فرمان توسط افزونه، میزان رم مورد استفاده برای افزونه، اطلاعات وب‌سرور و افزونه‌های دیگر خود را مشاهده کنید.

وضعیت سیستم

در این بخش برخی از اطلاعات میزبانی وب سایت خود را مشاهده کنید؛ برخی از افزونه‌های شما ممکن است با اطلاعات وب‌سرور سازگاری نداشته باشند که در این بخش کاملا قابل پیگیری و بررسی است.

نتیجه‌گیری: افزونه‌های مختلفی در زمینه سئو وردپرس وجود دارند که برخی از آنها در میان برخی دیگر از محبوبیت و ابزارهای بیشتری برخوردار هستند؛ یکی از افزونه‌های سئو که کاربران زیادی را به خود جذب کرده است، افزونه All in One SEO Pack است که به شما کمک می‌کند تا بتوانید رتبه سایت خود را در موتورهای جستجو بهبود ببخشید؛ البته تنها استفاده از افزونه سئو کافی نیست و باید موارد دیگری نظیر لینک‌سازی، تولید محتوای باکیفیت و… را نیز رعایت کنید. در این مقاله و مقالات قبلی به بررسی برخی از تمامی بخش‌های این افزونه کاربردی پرداختیم تا با استفاده از آن  بتوانید سایت خود را در موتورهای جستجو بهبود ببخشید؛ با استفاده از تنظیمات کاربردی این افزونه می‌توانید بهینه‌ترین حالت سایت را برای موتورهای جستجو بوجود بیاورید و محتوای بهینه برای سایت خود تولید کنید.

 

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *