شما می‌توانید با استفاده از ابزار Crop در فتوشاپ به راحتی هر عکسی که ابعداد نامناسبی دارد را ویرایش و برش دهید. با یادگیری ترفندهایی می‌شود برش عکس، شکل دادن به قاب، تمرکز روی شی خاص و یا حتی تغییر دید صحنه را در فتوشاپ انجام داد. با تشکر از ویژگی‌های گنجانده شده در نسخه‌های جدیدتر فتوشاپ CC، شما حتی قادرید یک عکس کج را بدون کم کردن محتوا و برش دادن ویرایش کنید. در این مقاله به نحوه استفاده از این ابزار و ویژگی‌هایش در فتوشاپ CC 2018 می‌پردازیم.

نحوه برش ساده در فتوشاپ

ابزار Crop در فتوشاپ CC 2018 گزینه‌های بیشتری از برش پایه که تغییر ابعاد تصویر است ارائه می‌دهد، با این همه برش ساده هم شامل سه مرحله می‌شود:

  • برای برش تصویر مرکز مرز را گرفته و آن را هر کجا که می‌خواهید تنظیم کنید. همچنین می‌توانید گزینه‌های برش را در نوار کنترل مشخص کنید.

  •  در پایان Enter را فشار دهید.

توجه: در نوار تنظیمات، می‌توانید گزینه Delete Pixels Cropped را برای حذف هر پیکسل که در خارج از منطقه برش قرار دارد فعال کنید. بعد از برش پیکسل‌های حذف شده از بین رفته و قابل برگشت نیستند. بنابراین اگر به پیکسل‌ها نیاز دارید از این ابزار استفاده نکنید.

امکانات crop به همین جا ختم نمی‌شود و عکاسان می‌توانند از چندین ترفند دیگر آن استفاده کنند.

چگونه یک عکس را با Content-Aware درست کنیم؟

بعد از این که یک عکس را صاف کردید، چرخانید و یا ابعاد آن را بزرگ کردید حاشیه آن را منظم کنید.

  •  Crop tool > Options bar > Content Aware را انتخاب کنید. حالا تمام عکس شامل مربع داخل برش می‌شود.
  •  برای مرتب کردن، چرخش و یا گسترش منطقه تصویر، از مربع دور تصویر استفاده کنید. برای تایید تغییرات تیک سمت راست را بزنید. فتوشاپ به طور خودکار شکاف و یا مناطق اضافی دور عکس را مرتب می‌کند.

نحوه برش دو عکس به یک اندازه در فتوشاپ

شما می‌توانید دو فایل مختلف با نسبت اندازه‌های مختلف را خیلی سریع با ابزار Crop به یک اندازه برش دهید. این سریع‌ترین روش بدون مقایسه اندازه دو عکس است.

 

  •  دو تصویر را کنار هم باز کرده و هر دو را به یک مقدار زوم کنید. در این مثال اندازه تصویر سمت چپ مدنظر ماست.
  •  ابزار برش را انتخاب کرده و Front Image را از فهرست زیر Width – Height – Resolution انتخاب کنید. این عرض و ارتفاع و رزولوشن تصویر را در نوار گزینه تنظیم می‌کند.

  •  سپس تصویر دوم را با یک کلیک انتخاب کنید. مقدار مورد نظر برای برش را تنظیم کرده و بر Enter ضربه بزنید. حالا دو تصویر دقیقا به یک میزان خواهند بود.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *