استفاده از اینستاگرام به عنوان بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی در ایران، مزیت‌های زیادی دارد. اگر مدیریت یک کسب‌‌وکار اینترنتی را برعهده دارید و می‌خواهید از شبکه‌های اجتماعی برای افزایش فروش و مخاطبان آن استفاده می‌کنید، اول باید بدانید که چگونه می‌توان در این شبکه فعالیت کرد. در مجموعه مقالات آموزش اینستاگرام قصد داریم به بررسی کامل اپلیکیشن اینستاگرام بپردازیم! با ما همراه باشید.

شمارش معکوس برای کاربران قرار دهید!

کاربران همیشه به دنبال رفع محدودیت ها هستند اگر شما به آن ها کمک نکنید خود از طریق راه های جایگزین محدودیت ها را کنار می زنند. یکی از محدودیت هایی که وجود داشت اعلام زمان دقیق رویداد ها بود. اکثرا کاربران زمانی را که برای رویداد خاصی می خواستند بر روی کپشن اعلام می کردند اما همین راه جایگزین هم مشکلاتی داشت. اینستاگرام در بروزرسانی جدید خود به کمک کاربران خود آمده و استیکر شمارش معکوس را معرفی کرده. با استفاده از این استیکر شما  می‌توانید زمان رویداد خاص مورد نظر خود را به فالوورها اطلاع دهید. این استیکر را می توانید در استوری های خود استفاده کنید. همچنین فالوورهایی که شما را دنبال می کنند نیز می توانند با فعال کردن گزینه remind me در زمان پایان این شمارش معکوش پیامی دریافت کنند و از رویداد مورد نظر جا نمانند آنان می توانند شمارش معکوسی که شما ایجاد کردید را بر روی استوری خود نیز به اشتراک بگذارند. این قابلیت برای برقراری یک ارتباط نزدیک و موثر با فالوورها و اطلاع رسانی کامل به آنها بسیار کارآمد است. اگر اینفلوئنسر هستید و یا کسب و کاری را راه اندازی کردید، با استفاده از استیکر شمارش معکوس در استوری اینستاگرام خود میتوانید فالوورهای خود را از رخدادهای هیجان انگیزی که برای آن برنامه ریزی کرده اید، آگاه کنید.

به استیکرهای جدید دسترسی خواهید داشت!

در ادامه بروزرسانی‌های اینستاگرام استیکرهایی تحت عنوان استیکر پرسش و پاسخ  و شمارش معکوس معرفی شد که در موارد بالا به آن پرداختیم شما می دانید که با استفاده از استیکر پرسش و پاسخ می توانید تعامل بهتری با فالوورهای خود داشته باشید و با استفاده از استیکر شمارش معکوس می توانید زمان های مهم را برای فالوورهای خود مشخص کنید.حال وقت این است تا از این استیکر ها در  بخش هایی بیشتر از استوری استفاده شود. اینستاگرام قابلیت استفاده از این استیکر ها را در لایو معرفی کرده. از این پس شما می توانید سوالات کاربران خود را به صورت زنده پاسخ دهید برای این کار می توانید به دو صورت اقدام کنید ابتدا در استوری خود از استیکر پرسش و پاسخ استفاده کنید و بعد در لایو خود از طریق دکمه تعبیه شده سوالات را مشاهده کنید و پس از انتخاب سوال مورد نظر آن را برای عموم انتشار دهید در مورد دوم فالوورهای شما می توانند از طریق دکمه تعبیه شده در لایو مستقیم سوالات خود را با شما مطرح کنند و شما نیز از طریق همان دکمه تعبیه شده تمامی سوالات را مشاهده کرده و در نهایت برای عموم منتشر کنید و به پرسش و پاسخ ها جواب دهید و همچنین می توانید در لایو خود شمارش معکوس نیز قرار دهید تا با استفاده از آن رویداد مورد نظر خود را به صورت زنده آن هم در لایو خود با فالوور ها به اشتراک بگذارید.این قابلیت فعلا به صورت آزمایشی بر روی تعداد محدودی از اکانت ها فعال است.

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟

اگر پس از عضویت، رمز عبور خود را فراموش کرده‌ باشید، نمی‌توانید وارد حساب کاربری خود شوید! در واقع برای ورود به اینستاگرام نیاز به رمز عبور دارید و بدون داشتن آن، نمی‌توانید از اینستاگرام استفاده کنید. یکی از قابلیت‌هایی که اینستاگرام مانند هر شبکه‌اجتماعی دیگری در اختیار کاربران قرار داده است، قابلیت بازیابی رمز عبور در هنگام فراموشی آن است! برای این کار، پس از ورود به اپلیکیشن بر روی Get help with signing in کلیک کنید.در این مرحله باید یوزرنیم، ایمیل یا شماره موبایل خود را که با استفاده از آن حساب کاربری اینستاگرام ایجاد کرده‌اید، وارد کنید و بر روی Next کلیک کنید. در مرحله بعدی دو گزینه در دسترس شما قرار دارد:

ارسال ایمیل: با انتخاب این گزینه، یک لینک برای بازیابی رمز عبور به ایمیل شما ارسال می‌شود که با کلیک بر روی آن می‌توانید رمز جدیدی برای حساب کاربری خود انتخاب کنید.

ارسال پیامک: با انتخاب این گزینه یک SMS برای بازیابی رمز عبور برای شما ارسال می‌شود.

با کلیک بر روی لینک ارسال‌شده می‌توانید رمز عبور جدیدی برای حساب اینستاگرام خود انتخاب کنید. اکنون می‌توانید با رمز عبور جدید خود وارد حساب کاربری شوید!

اینستاگرام از چه بخش‌هایی تشکیل شده است؟

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی بسیار قدرتمند است که بخش‌های مختلفی را در اختیار کاربران قرار داده است! در واقع اینستاگرام به دنبال تعامل بیشتر کاربران باهم است و به همین دلیل بخش‌های مختلفی در اختیار آن‌ها قرار داده است. در این بخش از آموزش اینستاگرام قصد داریم به بررسی بخش‌های مختلف اپلیکیشن اینستاگرام بپردازیم تا بتوانید از بخش‌های مختلف آن استفاده کنید.

  • صفحه لاگین: در این بخش می‌توانید یوزرنیم و پسورد خود را وارد کنید تا وارد حساب اینستاگرام خود شوید! در نسخه وب اینستاگرام هم به راحتی می‌توانید اطلاعات حساب کاربری خود را وارد کنید تا بتوانید از امکانات نسخه وب استفاده کنید.
  • چطور می‌توان تیک آبی برای اکانت اینستاگرام گرفت

  • صفحه اصلی یا فید: در این بخش می‌توانید پست افرادی که دنبال می‌کنید را مشاهده کنید. البته گاهی اینستاگرامی در میان پست‌ها به شما پست‌های تبلیغاتی نشان می‌دهد که مربوط به فالووینگ‌هایتان نیست! تنها کافی است از آن عبور کنید؛ تعداد این تبلیغات زیاد نیست اما اگر شما را اذیت می‌کند، می‌توانید از طریق Hide Ads آن را برای مدتی پنهان کنید.
  • صفحه جستجو و اکسپلور: در این بخش می‌توانید صفحات و افراد مختلف را جستجو کنید. در همین صفحه می‌توانید موضوعات مختلفی را انتخاب کنید تا اینستاگرام بر اساس الگوریتم‌های خود، تصاویر و ویدیوهای آن موضوع را به شما نمایش دهید.در بخش Explore در این بخش می‌توانید پست‌های افرادی که دنبال‌ نکرده‌اید را مشاهده کنید؛ این پست‌ها ممکن است پست‌هایی باشند که فالوینگ‌های شما آن‌ها را لایک کرده‌اند.
  • بخش فعالیت‌های کاربران و اعلان: در این بخش می‌توانید لایک‌ها و کامنت‌هایی که دریافت می‌کنید را ببینید. در بخش Activity هم می‌توانید فعالیت کاربران دیگر را دنبال کنید؛ مثلاً اگر دوست شما شخص دیگری را فالو کند، در این بخش پیغام مربوط به آن نمایش داده می‌شود. همچنین اگر صفحه شما خصوصی (Private) باشد، در این بخش می‌توانید Follow Requests را ببینید؛ در بخش‌های بعدی به بررسی این قابلیت خواهیم پرداخت.
  • صفحه پروفایل: در این صفحه می‌توانید تعداد فالوینگ‌ها، تعداد فالوورها، تعداد پست‌ها و سایر اطلاعات صفحه خود را ببینید.
  • بخش دایرکت: بخش دایرکت چت‌های شما با سایر کاربران را نمایش می‌دهد؛ با استفاده از ابزار دایرکت می‌توانید با کاربران دیگر در ارتباط باشید و برای آن‌ها عکس، ویدئو، استوری و پیام متنی ارسال کنید.

چگونه کاربران مربوط به اکانت خود را مدیریت کنیم؟

در این بخش از آموزش اینستاگرام به آموزش مدیریت اکانت اینستاگرام می‌پردازیم. هنگامی که شما یک اکانت اینستاگرام ایجاد می‌کنید، به راحتی می‌توانید کاربران دیگر را دنبال کنید. برای مدیریت اکانت اینستاگرام اینستاگرام خود ابتدا باید وارد اکانت خود شوید.

برای دنبال کردن افراد در اینستاگرام، کافی است وارد صفحه آن فرد شوید و در بالای صفحه بر روی Follow کلیک کنید! با کلیک بر روی این گزینه نام شما به فالوورهای آن صفحه و نام آن صفحه به لیست فالوینگ‌های شما اضافه می‌شود. اگر فرد موردنظر هم شما را فالو کند، نام آن فرد در لیست فالوورهای شما هم دیده می‌شود و می‌توانید اکانت خود را در میان فالوینگ‌های آن صفحه پیدا کنید.

با توجه به محبوبیت روزافزون قابلیت استوری اینستاگرام ، این اپلیکیشن هر روزه امکانات بیشتر و ویژگی های جذاب تری را برای آن ارائه می‌دهد که قادر است کاربران بسیاری را به خود جذب نماید. از جمله این ویژگی‌ها قابلیت استفاده از استیکرها و افکت‌های متنوع ویدیو و تصاویر می باشد. همچنین می‌توان با فونت های متنوع و در زنگ های گوناگون روی استوری خود یادداشت هایی قرار دهید و به این ترتیب آن ها را جذاب تر نمایید. در ادامه به بررسی استوری اینستاگرام و استفاده از آن می‌پردازیم.

اگر به عنوان یک کاربر در اینستاگرام فعالیت می‌کنید، باید نحوه استفاده درست و کامل از آن را بدانید. اینستاگرام صدها ترفند و ابزار مختلف در اختیار شما قرار داده است که برای استفاده از آن‌ها باید آموزش کامل آن را بدانید. در این مقاله به بررسی بخشی از آن‌ها پرداختیم و در مقالات بعدی ادامه آن را بررسی می‌کنیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Join the Conversation

2 Comments

  1. شاید براتون جالب باشه ولی من تا امسال اینستاگرام نداشتم و نمی دونستم چجوری باید ازش استفاده کنم ولی الان کاملا یاد گرفتم.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *