استفاده از اینستاگرام به عنوان بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی در ایران، مزیت‌های زیادی دارد. اگر مدیریت یک کسب‌‌وکار اینترنتی را برعهده دارید و می‌خواهید از شبکه‌های اجتماعی برای افزایش فروش و مخاطبان آن استفاده می‌کنید، اول باید بدانید که چگونه می‌توان در این شبکه فعالیت کرد. در مجموعه مقالات آموزش اینستاگرام قصد داریم به بررسی کامل اپلیکیشن اینستاگرام بپردازیم! با ما همراه باشید.

ذخیره کردن استوری‌ها چگونه انجام می‌شود؟

با استفاده از این بخش به راحتی می‌توانید تصاویر منتشرشده در استوری خود را ذخیره کنید! دو نوع ذخیره‌سازی در دسترس شما قرار دارد:

  • ذخیره در آرشیو: با استفاده از این گزینه می‌توانید استوری‌های خود را به بخش آرشیو استوری‌ها اضافه کنید؛ فعال‌سازی این بخش به این معنای است که استوری‌های شما پس از ۲۴ ساعت در دسترس کاربران قرار می‌گیرند.
  • ذخیره در گالری: با استفاده از این گزینه می‌توانید استوری‌های خود را در گالری ذخیره کنید؛ این گزینه به شما کمک می‌کند تا تمام استوری‌های منتشرشده در گالری شما ذخیره شوند و اگر به آن‌ها نیاز داشتید، به آن دسترسی پیدا کنید.
  • آموزش اینستاگرام؛ هر آنچه باید بدانید! – بخش نهم

پیشنهاد می‌کنم اگر گزینه اول را فعال کرده‌اید، گزینه دوم را غیرفعال کنید! زیرا در هر زمانی می‌توانید استوری‌های آرشیو شده را دانلود کنید اما با انتخاب گزینه دوم، فضای موبایل شما اشغال می‌شود!

  • اشتراک‌گذاری استوری با کاربران: با فعال‌سازی این گزینه فالوورهای شما می‌توانند استوری را برای دوستان خود بفرستند! البته اگر صفحه شما پرایوت باشد، دوستان فالوور شما تنها زمانی می‌توانند استوری را ببینند که شما را فالو کرده‌ باشند.
  • اشتراک‌گذاری استوری‌ها در فیسبوک: با استفاده از این گزینه می‌توانید استوری خود را هم‌زمان با انتشار در اینستاگرام، در فیسبوک هم به اشتراک بگذارید.

اگر صحفه اینستاگرام شما مربوط به یک کسب‌وکار اینترنتی است، با استفاده از این ابزار می‌توانید محتوای خوبی را با کاربران فیسبوک به اشتراک بگذارید.

چند نفر از استوری‌های شما بازدید کرده‌اند؟

اینستاگرام به شما تعداد بازدیدهای انجام شده از استوری‌ها را نمایش می‌دهد؛ پس از انتشار استوری، استوری شما تا ۲۴ ساعت باقی می‌ماند و در این مدت هر کاربری که استوری‌تان را ببیند، یک عدد به تعداد مشاهده‌کنندگان استوری اضافه می‌شود! برای دیدن تعداد استوری کافی است وارد صفحه اصلی اینستاگرام خود شوید، سپس در بالا و سمت چپ اینستاگرام بر روی استوری خود کلیک کنید تا باز شود. در پایین و سمت راست این بخش می‌توانید تعداد بازدید استوری خود را ببینید.

چه افرادی از استوری ما بازدید کرده‌اند؟

برای شناسایی افرادی که استوری شما را مشاهده کرده‌اند، کافی است وارد استوری خود (بر اساس مرحله قبل) شوید. در این بخش اگر استوری خود را به بالا بکشید، لیست تمام افرادی که استوری شما را دیده‌اند را خواهید دید! همچنین با ضربه زدن بر روی هر کدام از این افراد، به راحتی می‌توانید وارد پروفایل آن‌ها شوید.

چگونه شبکه‌های اجتماعی دیگر نظیر توییتر و فیسبوک را به هم متصل کنیم؟

یکی از مسائلی که برای کسب‌وکارهای اینترنتی اهمیت دارد، اتصال اکانت شبکه‌های اجتماعی دیگر نظیر فیسبوک، توییتر و… به اینستاگرام است! این کار به این دلیل اهمیت دارد که می‌توانند محتوای اینستاگرام خود را در این شبکه‌ها به اشتراک بگذارند و محتوای تولید شده را در اختیار تمام مخاطبان قرار دهند؛ زیرا برخی از مخاطبان شما در اینستاگرام فعالیت دارند و برخی دیگر فعالیت در توییتر را ترجیح می‌دهند. در این بخش از آموزش اینستاگرام قصد داریم به بررسی نحوه اتصال اکانت فیسبوک به اینستاگرام بپردازیم تا به راحتی بتوانید محتوا خود را با کاربران فیسبوک هم به اشتراک بگذارید!

برای این کار کافی است وارد تنظیمات اینستاگرام خود شده و سپس وارد بخش Account شوید؛ اکنون بر روی گزینه Linked Account کلیک کنید.

در این بخش لیست شبکه‌های اجتماعی که می‌توانید به اینستاگرام متصل کنید، در دسترس است. بر روی هر کدام از آن‌ها که می‌خواهید به اینستاگرام خود متصل کنید، کلیک کرده و اطلاعات اکانت خود را وارد کنید. اکنون حساب فیسبوک شما به اینستاگرام متصل شده است و هنگامی انتشار پست اینستاگرام می‌توانید آن را در فیسبوک هم به اشتراک بگذارید.

قابلیت‌های جدید اینستاگرام شامل چه مواردی می‌شوند؟

اینستاگرام در بروزرسانی‌های سال ۲۰۱۸ قابلیت‌های بسیار خوبی را به اپلیکیشن خود اضافه کرده است که کمک زیادی به افزایش تعامل کاربران در صفحه اینستاگرام شما می‌کنند. در ادامه به بررسی این قابلیت‌های می‌پردازیم:

قابلیت استفاده از گیف در استوری اینستاگرام

اخیرا بدلیل شکایت کاربران مبنی بر نامناسب بودن تصاویر متحرک گیف اینستاگرام اقدام به حذف این ویژگی نموده بود اما مجددا اقدام به فعال نمودن این ویژگی نموده است و شما هم اکنون می توانید برچسب های متحرک و سرگرم کننده را در فضای اینستاگرام تجربه کنید و در استوری خود به نمایش بزارید. از جمله ویژگی های جدید اینستاگرام می توان به قابلیت جستجوی موضوعی تصاویر gif اشاره نمود همانند قلب، سگ، گربه و… اشاره کرد.

سایز ویدیوها و تصاویر خود را تغییر دهید!

از جمله ویژگی های جدید اینستاگرام، امکان عدم نمایش تصاویر اشتراک گذاشته در استوری به صورت کامل می باشد، یعنی شما می توانید تصاویر مورد نظر را خود را به گونه قرار دهید که تمام صفحه نمایش گوشی و با تبلت شما را نپوشاند و متمناسب با سایز مورد نظر شما نمایش داده شود.  برای استفاده از این ویژگی مراحل زیر را دنبال کنید. ابتدا با دوربین تلفن خود عکس بگیرید سپس به بخش استوری خود بروید و عکس موردنظر را به کشیدن صفحه به بالا انتخاب کنید. صفحه را با دو انگشت خود به سمت مرکز حرکت و متمرکز کنید. همین مراحل برای ویدیوهای شما هم عمل می‌کند.

دنبال کردن هشتگ‌ها در اینستاگرام

هشتگ در اینستاگرام بسیار اهمیت دارد و شما با استفاده از این ویژگی می توانید کاربران بسیاری را به سمت خود هدایت نمایید و به جرعت می‌توان از جمله ویژگی های جدید اینستاگرام که در میان کاربران بسیار محبوب میباشد، هشتگ است. با استفاده از این قابلیت می توانید پست های خود را به صورت زنجیر وار به هم متصل نمایید و یا بدون فالوو کردن اشخاص تصاویر خود را در صفحاتی که هشتگ های یکسان دارند  نمایش دهید.  برای مثال : با دنبال کردن هشتگ #ipreview می توانید در جریان برنامه Community Preview قرار گرفته و با برنامه ها و اشخاص جدیدی روبرو شوید.

پیشنهاد پست‌های مرتبط با علاقه کاربران

این ویژگی با عنوان Recommended for you تحت آزمایش می باشد و اینستاگرام پیش فرض خود را پست های فالو شده توسط شما و یا کسانی که شما فالو کرده اید گذاشته است و آن ها را در پست های صفحه اصلی به نمانیش می گذارد و با استفاده از این ویژگی می توانید با کاربران جدید آشنا شوید که نتیجه آن ایجاد ارتباطات جدید میباشد.

اگر به عنوان یک کاربر در اینستاگرام فعالیت می‌کنید، باید نحوه استفاده درست و کامل از آن را بدانید. اینستاگرام صدها ترفند و ابزار مختلف در اختیار شما قرار داده است که برای استفاده از آن‌ها باید آموزش کامل آن را بدانید. در این مقاله به بررسی بخشی از آن‌ها پرداختیم و در مقالات بعدی ادامه آن را بررسی می‌کنیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *