احتمالا با تبدیل موبایل خود به هات‌ اسپات وای‌‌فای و اشتراک اینترنت خود با دستگاه‌های دیگر آشنایی دارید. اما جالب این که شما دقیقا این کار را با لپتاپ یا کامپیوتری که ویندوز 10 دارد و دارای کارت شبکه وای‌فای است نیز می‌توانید انجام دهید.

انجام این کار بسیار ساده بوده و به این ترتیب شما می‌توانید اینترنتی که با کابل شبکه به دستگاهتان متصل است را با دستگاه‌های دیگر به صورت وای‌فای به اشتراک بگذارید. پس بدون فوت وقت، به سراغ آموزش این کار می‌رویم.

ساخت هات اسپات در ویندوز 10

برای شروع به سراغ استارت منو رفته و روی آن کلی کنید.

برای انجام کار باید به Settings برویم، پس روی آیکون چرخ دنده که در عکس زیر برایتان به نمایش گذاشته‌ایم، کلیک کنید.

سپس روی Network and Internet بزنید. این جا جایی است که شما مدیریت اتصالات دستگاه را به عهده خواهید داشت.

در نوار سمت چپ، گزینه‌ی Mobile Hotspot را می‌بینید که باید روی آن کلیک کنید. حتما سیستم عامل ویندوز خود را به روز کنید تا در انجام این کار به مشکلی نخورید.

در نوار بالا اسم هات اسپات را هر چیزی که می‌خواهید بگذارید، سپس در نوار دوم پسورد مورد نظر خود را وارد کرده و نوار سوم را روی Any Available بگذارید.

حالا که تنظیمات هات اسپات را انجام دادید، هر زمان که خواستید می‌توانید از آن استفاده کنید. برای فعال سازی آن کافی است گزینه‌ی Share My Internet Connection With Other Devices را روشن کنید. حالا اگر با موبایل یا هر وسیله‌ی وای‌فای دیگر امتحان کنید، می‌بینید که در لیست دستگاه‌های قابل اتصال، هات اسپات شما نیز لیست شده است.

با لمس هات اسپات می‌توانید به اینترت آن متصل شوید. هر زمان که خواستید می‌توانید با کلیک بر روی Edit، پسورد هات اسپات یا نام آن را تغییر دهید.

اگر گزینه‌ی هات اسپات در تنظیمات شما نبود چه باید کنید؟

قبل از هر کاری باید ویندوز خود را به روز رسانی کنید، چون ممکن است اینقدر نسخه‌ی ویندوز شما قدیمی شده باشد که این گزینه برای شما فعال نیست. اما امکان آوردن آن در صورتی که به روز رسانی را انجام دادید و هات اسپات هنوز برای شما فعال نبود نیز، هست.

استارت منو را باز کرده و cmd را جستجو کنید و برنامه‌ی command prompt را باز نمایید. فرمان زیر را تایپ کرده و اینتر را بزنید:

netsh wlan show drivers

مطمئن شوید، حتما درست فرمان را تایپ می‌کنید. اگر همه چیز را درست تایپ کرده‌اید و چیزی روی صفحه نمایش داده نشد یا پیغام خطا مشاهده کردید، یعنی دستگاه شما این ابزار را پشتیبانی نمی‌کند. اما اگر پیغامی همچون عکس بالا دریافت کردید و گزینه‌ی YES برایتان نمایش داده شد، فرمان زیر را تایپ کنید اما اینتر را نزنید.

netsh wlan set hostednetwork mode=allow ssid= key=
این فرمان اسم هات اسپات و پسورد را برای شما تعیین خواهد کرد، پس جلوی ssid= نامی که مد نظر دارید را بنویسید و جلوی key= پسورد را تایپ کنید و به پایان فرمان رفته اینتر بزنید.

اگر همه چیز درست پیش رفته باشد، باید پیغام بالا را دریافت کنید. حالا فرمان زیر را تایپ کنید و اینتر بزنید:

netsh wlan start hostednetwork
بعد از این فرمان هات اسپات شما فعال خواهد شد. حالا دوباره استارت منو را باز کنید و عبارت nepa.cpl را جستجو نمایید. Network Connections Window را انتخاب و باز کنید. در برگه‌ی Sharing تیک گزینه‌ی Allow Other Network Users to Connect Through This Computer’s Internet Connection را بزنید و روی OK کلیک نمایید.

اگر همه چیز درست پیش برود، هات اسپات شما فعال است. حالا برای خاموش کردن آن باید فرمان زیر را اجرا کنید و اگر بخواهید دوباره فعالش کنید، باید تنها فرمان آخری که در بالا گفتیم را زده و اینتر بزنید.

netsh wlan stop hostednetwork

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *