تیک تاک به کاربران خود یک محیط امن ارائه داده تا بتوانند ویدیو به اشتراک بگذارند، ویدیوهای دیگران را دیده و نظرات خود را درباره آن‌ها بگویند. هر چند وقتی پای شبکه‌های اجتماعی به میان بیاید، همیشه کاربرانی هستند که با رفتار خارج از چهارچوب و قوانین این شبکه‌ها، آرامش کاربران را به هم بزنند.

محتوا و نظرات حاوی نفرت پراکنی، جعل هویت، کودک آزاری و موارد خیلی زیادی هستند که مغایر با قوانین تیک تاک بوده و شما می‌توانید با گزارش یا همان ریپورت کردن آن‌ها، باعث شوید تا محتوای مورد نظر پاک شود و در بعضی از موارد با صاحب آن نیز برخورد شده و اکانتش مسدود شود. در نوشته‌ی امروز، ما تمام موارد مربوط به ریپورت کردن اکانت، ویدیو و کامنت در تیک تاک را به شما آموزش خواهیم داد.

آموزش ریپورت اکانت‌ در تیک تاک

خوشبختانه تیک تاک قابلیتی دارد که شما می‌توانید، مستقیما به جای ویدیوها، اکانت کسی را ریپورت کنید. آن‌هایی که محتوای مغایر پست می‌کنند یا جعل هویت کرده‌اند را ریپورت کنید و خواهید دید که خیلی زود، اکانت آن‌ها مسدود می‌شود. برای این کار ابتدا باید اکانتی که می‌خواهید ریپورت کنید را باز کنید.

روی سه نقطه بالای صفحه بزنید و سپس در میان انتخاب‌های مختلف، روی Report که آیکون پرچم دارد، لمس کنید.

سپس باید دلیل خود را برای ریپورت از لیست مورد نظر انتخاب کنید.

با کلیک بر روی دسته بندی مورد نظر، به منو دیگری می‌روید که دلایل ریزتری برای انتخاب وجود دارد. در نهایت با انتخاب گزینه‌ی مورد نظر، ریپورت به صورت کامل انجام شده است.

چند روزی طول می‌کشد که گزارش شما بررسی شود. اگر ریپورت شما به حق انجام شده باشد، اکانت مورد نظر یا اخطار دریافت می‌کند یا به صورت موقت بن می‌شود یا این که به صورت کلی حذف خواهد شد.

 آموزش ریپورت ویدیو در تیک تاک

از این جا به بعد دیگر مسیر ریپورت کردن شبیه به گزینه‌ی قبلی است. برای این که ویدیویی که مغایر با قوانین تیک تاک است را ریپورت کنید، ابتدا باید به صفحه ویدیو بروید. اگر  از صفحه ویدیو بیرون رفته‌اید و آن را پیدا نمی‌کنید، به برگه Discover رفته و روی آیکون جستجو کلیک کنید. سپس در این بخش فیلتر Watched Videos را روشن نمایید تا ویدیوهای دیده شده برایتان به نمایش گذاشته شود و از این طریق می‌توانید، ویدیویی که مد نظر دارید را پیدا کنید.

در صفحه ویدیو زیر لایک و کامنت، گزینه اشتراک گذاری را می‌بینید. روی آن بزنید تا باز شود و سپس از آن‌جا گزینه‌ی Report که با پرچم مشخص شده را انتخاب نمایید.

دوباره باید مسیر جواب گویی به دلیل ریپورت را طی کنید و گزارش شما نیز در چند روز آینده، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

آموزش ریپورت کامنت در تیک تاک

حتی اگر کسی کامنت توهین آمیز یا حاوی موارد مغایر با قوانین تیک تاک پای ویدیو شما یا هر فرد دیگری گذاشت، شما امکان گزارش کردن آن را خواهید داشت. برای این کار روی کامنت مورد نظر بزنید تا انتخاب شود. در این حالت منویی باز می‌شود که در آن‌جا گزینه‌ی Report را پیدا خواهید کرد.

درست مثل موارد قبلی، در این جا هم باید دلیل خود برای گزارش کردن کامنت را در میان گزینه‌های نمایش داده شده پیدا کنید.

حتما از گزینه‌ی ریپورت در جای مناسب استفاده کنید و از محتوایی که نباید در تیک تاک وجود داشته باشد، به سادگی نگذرید. همین گزارش‌هاست که باعث می‌شود، فضای شبکه‌های اجتماعی بهتر و بهتر شود زیرا الگوریتم‌های این گونه شبکه‌ها تا حدی می‌توانند، محتوای غیر قانونی را شناسایی و پاک کنند. با توجه به این که ریپورت کردن در تیک تاک خیلی ساده است، از این امکان حتما استفاده کنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *