اینستاگرام شبکه اجتماعی بسیار پرطرفدار و قدرتمند است که توانسته کاربران زیادی را جذب کند! اسم اینستاگرام را همۀ ما شنیده ایم. همۀ ما هم تا حدی می دانیم که اینستاگرام چیست . خیلی از ماها هم روز تا شب خود را با آن سپری می کنیم! پس غیر ممکن است که اینستاگرام را نشناسیم. پس برای کسانی که نمی دانند اینستاگرام چیست باید عرض کنم که؛ اینستاگرام یک شبکۀ اجتماعی مبتنی بر گوشی های هوشمند است که کار آن به اشتراک گذاری عکس می باشد. به طور اختصاصی فقط درون آن شما عکس و فیلم های کوتاه ۱ دقیقه‌ای را می توانید شاهد باشید. هر کسی می تواند درون اینستاگرام حساب کاربری داشته باشد و عکس ها و ویدیوهای خود را روی این شبکه بارگذاری نماید.

اینستاگرام متعلق به مالک فیس بوک می باشد و به طور هماهنگ می تواند با حساب فیس بوک شما کار کند. از آن جایی که فیس بوک تجربۀ بسیار زیادی در عرصۀ شبکه های اجتماعی دارد، این شد که تصمیم گرفت اینستاگرام را هم ایجاد کرده و از آن کسب منفعت کند. اینستاگرام بیش از ۲ میلیارد کاربر دارد که یک میلیارد آن‌ها در ماه فعال هستند. تعداد کاربران ایرانی در اینستاگرام بیش از ۲۴ میلیون نفر است که توانسته رتبه هشتم را به خود اختصاص دهد. بنابراین کسب‌وکار اینترنتی شما شانس بسیار بالایی برای بازاریابی در اینستاگرام دارد و با کمی خلاقیت و تلاش، می‌توانید فروش خود را تا چندین برابر افزایش دهید! اولین کار برای بازاریابی اینستاگرام، آموزش اینستاگرام است؛ در واقع شما ابتدا باید نحوه فعالیت در این شبکه را بدانید و با آموزش اینستاگرام بتوانید برای کسب‌وکار خود در اینستاگرام بازاریابی کنید.

برای استفاده از اینستاگرام اول باید نرم افزار آن را روی گوشی هوشمند خود نصب کنید. پس از آن به اینترنت متصل شده و مراحل ساخت حساب کاربری خود را طی می کنید.  شما برای ساخت حساب در اینستاگرام باید یا با ایمیل خودتان اقدام کنید یا از شماره موبایل خود استفاده نمایید. ساخت حساب را هم حتماً باید از روی گوشی انجام دهید. پس از آن است که حتی از روی رایانۀ شخصی هم قادرید حساب اینستاگرام خود را ببینید. البته ارسال پست یا عکس جدید را هم فقط از روی گوشی خود می توانید انجام دهید.

در اینستاگرام عضو شوید!

برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی، ابتدا نیاز به عضویت در آن‌ها دارید؛ برای استفاده از اینستاگرام نیز به عنوان یکی از شبکه‌های اجتماعی، ابتدا باید یک حساب کاربری در آن ایجاد کنید.

عضویت در اینستاگرام را چگونه انجام دهیم؟

برای عضویت در اینستاگرام، ابتدا از طریق اپلیکیشن یا سایت وارد آن شوید؛ اگر از اپلیکیشن اینستاگرام استفاده می‌کنید، با ورود به این اپلیکیشن اطلاعات حساب کاربری شما را برای وارد شدن به اینستاگرام می‌خواهد. اگر حساب کاربری ندارید، با کلیک بر روی گزینه Sign Up می‌توانید وارد صفحه عضویت اینستاگرام شوید! در بخش بعدی دو راه‌کار برای ثبت‌نام وجود دارد:

  • آشنایی با برخی از ترفند‌های اینستاگرام که هر فرد باید بداند!-بخش اول
  • شماره موبایل خود را وارد کنید: اگر می‌خواهید با شماره موبایل خود ثبت‌نام کنید، در این بخش شماره خود را به همراه پیش‌شماره ایران (+۹۸) وارد کنید.
  • آدرس ایمیل خود را وارد کنید: اگر می‌خواهید با ایمیل خود ثبت‌نام کنید، در این بخش آدرس ایمیل خود را وارد کنید.
  • پس از وارد کردن شماره موبایل یا ایمیل خود، کافی است بر روی Next کلیک کرده و ادامه مراحل ثبت‌نام را طی کنید. اگر با شماره یا ایمیل خود یک حساب کاربری داشته باشید، اینستاگرام به شما می‌گوید قصد ایجاد اکانت جدید دارید یا می‌خواهید با اکانت قبلی وارد شوید؟ در این بخش بر روی Create New Account کلیک کنید. همچنین اگر اکانت دیگری بر روی ایمیل یا شماره وارد شده وجود نداشته باشد، مستقیم وارد مرحله بعد می‌شود.
  • وارد کردن نام و پسورد موردنظرتان: در این مرحله باید نام خودتان را به همراه یک پسورد امن وارد کنید؛ در بخش پسورد از حروف کوچک‌ و بزرگ، اعداد و کاراکترها استفاده کنید تا امنیت حساب اینستاگرام شما افزایش پیدا کند. پس از وارد کردن نام و پسورد موردنظر خود، دو گزینه نمایان می‌شوند:
  • مخاطبان موبایل خود را وارد پیدا کنید: اگر قصد دارید کاربرانی که شماره موبایلشان را ذخیره کرده‌اید دنبال شوند، کافی است این گزینه را انتخاب کنید تا اینستاگرام مخاطبان موبایل شما را پیدا کند.

خوش‌آمدگویی اینستاگرام به کاربران پس از عضویت!

در این مرحله اینستاگرام یک نام کاربری برای شما انتخاب کرده‌ است و به شما خوش‌آمد می‌گوید! اگر نام کاربری موردپسندتان نیست، می‌توانید آن را تغییر دهید. با کلیک بر روی گزینه Change Username به راحتی می‌توانید یک یوزرنیم جدید انتخاب کنید! اگر یوزرنیم انتخابی قبلاً در اینستاگرام ثبت‌شده باشد، با پیغام خطای اینستاگرام مواجه می‌شوید؛ در این‌صورت می‌توانید از نقطه، آندرلاین، عدد یا کاراکترهای مجاز در بین حروف یوزرنیم خود انتخاب کنید. پس از انتخاب نام کاربری و مشاهده تیک سبز، با کلیک بر روی Next می‌توانید وارد مرحله بعد شوید.

شرایط سنی اینستاگرام ۱۸ سال یا بیشتر است!

در این بخش اینستاگرام از شما در مورد سن شما می‌پرسد! البته اگر زیر ۱۸ سال دارید، اینستاگرام از عضویت شما جلوگیری نمی‌کند اما محتوای نامناسب را به شما نمایش نمی‌دهد. بنابراین اگر بیشتر از ۱۸ سال دارید، گزینه ۱۸ or Older و اگر سن شما کمتر از ۱۸ سال است، گزینه Under 18 را انتخاب کنید. در نهایت بر روی گزینه Next کلیک کنید و منتشر ثبت‌شدن اکانت خود بمانید! اکنون اکانت شما ایجاد شده است و می‌توانید از اینستاگرام استفاده کنید.

نکات زیر را در نظر بگیرید!

برای فعالیت در اینستاگرام، ابتدا باید در اینستاگرام عضو شوید! چیزی که در این قسمت اهمیت دارد، نکاتی است که برای فعالیت در اینستاگرام باید با آن آشنا باشید؛ در این بخش به بررسی این نکات می‌پردازیم:

شما نمی‌توانید نام کاربری مشابه سایر کاربران داشته باشید!

در بسیاری از مواقع هنگامی که کاربر قصد انتخاب یک نام کاربری دارد، اینستاگرام پیغام خطایی مبنی بر این که نام کاربری قبلاً استفاده شده است، نمایش می‌دهد! در این صورت کافی است بین حروف نام کاربری از آندرلاین یا اعداد استفاده کنید. مثلاً فرض کنید قصد دارید نام کاربری Persian را برای حساب خود انتخاب کنید اما قبلاً توسط فرد دیگری ثبت شده است؛ در این صورت می‌توانید با استفاده از کاراکترهای مختلف، نام کاربری را انتخاب کنید! به عنوان مثال به از نام کاربری persian9 یا per_sian استفاده کنید.

 چرا اینستاگرام برخی از فالوورهای یا حتی فالووینگ‌های ما را حذف می‌کند؟

در برخی از مواقع کاربران فقط شما را دنبال می‌کنند اما هیچ تعاملی با صفحه شما ندارند؛ یعنی عکسی از صفحه شما را لایک نمی‌کنند یا برای شما کامنتی نمی‌ذارند! در این صورت اینستاگرام چنین کاربرانی را به عنوان کاربر غیرفعال شناسایی می‌کند و آن‌ها را از لیست فالوورهای شما حذف می‌کند. اینستاگرام و فیسبوک که چندین سال است با چنین پدیده‌هایی مقابله می‌کنند نبرد خود را به درجه‌ای تازه رسانده‌اند. به گفته‌ اینستاگرام ابزار‌های شناسایی جدیدی برای یافتن این اپلیکیشن‌ها و اکانت‌ها ساخته شده است. علاوه بر حذف تمام کامنت‌ها و لایک‌ها و فالوئر‌ها، پیام اخطاری به این اکانت‌ها داده خواهد شد تا رمز خود را عوض کرده و ارتباط خود را با این نرم‌افزار‌ها قطع کنند. در صورت ادامه استفاده از این اپلیکیشن‌ها این کاربران از قابلیت‌های اکانت خود نمی‌توانند استفاده کنند. امروزه تعداد فالوور و لایک تبدیل به یک ارزش شده است و برخی با استفاده از آن با جذب اسپانسر‌ها درآمدزایی می‌کنند که از این موارد می‌توانی به اینفلوئنسر مارکتینگ اشاره کرد. ولی این محدود به آنها نیست شرکت‌ها با پرداخت مبلغی به افراد معمولی و تبلیغ آنها مشتری پیدا کرده و این‌کار می‌تواند منجر به مبادلات غیر قانونی و نامشخصی شود که به صورت فیزیکی و روانی به ضرر افراد است‌. اینستاگرام مخاطبان خود را تشویق می‌کند که هرگز اطلاعات ورود و لاگین خود را به شخص یا شرکت ثالثی ندهند زیرا اینکار منجر به هک یا سواستفاده از اکانت آنها برای ارسال اسپم می‌شود. یکی از دلایل مقابله شدید‌تر اینستاگرام به این شکل اخبار نادرست و انحراف تفکر عمومی برای انتخابات آمریکا بوده است. به گفته فیسبوک اکانت‌های مشکوک و غیر قابل اعتماد ریشه‌ی این کمپین‌ها هستند. فیسبوک تنها در یک ربع، بیش از ۷۵ میلیون اکانت فیک را حذف می‌کند.  بنابراین اگر صفحه‌ای دارید که از محتوای آن لذت می‌برید، لازم است تا یک یا دو مورد از عکس‌های آن صفحه را لایک کنید تا اینستاگرام شما را به عنوان فالوور فعال شناسایی کند و حذف نشوید.

اگر به عنوان یک کاربر در اینستاگرام فعالیت می‌کنید، باید نحوه استفاده درست و کامل از آن را بدانید. اینستاگرام صدها ترفند و ابزار مختلف در اختیار شما قرار داده است که برای استفاده از آن‌ها باید آموزش کامل آن را بدانید. در این مقاله به بررسی بخشی از آن‌ها پرداختیم و در مقالات بعدی ادامه آن را بررسی می‌کنیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *