مانیتورینگ یک سایت به بررسی زمان فعال بودن یک سایت یا همان آپ‌تایم بودن یک سایت گفته می‌شود که شاید در ظاهر امری ساده است و بسیاری از مدیران سایت هنگام مشاهده فعال بودن سایت فکر می‌کنند آپ‌تایم سایت آنها در حدود ۱۰۰ درصد است. این رضایت خاطر ممکن است صحیح نباشد و آپ‌تایم آنها بسیار کمتر از ۱۰۰درصد باشد و این امر ممکن است خساراتی را به سایت آنها بزند که پس از آنکه کار از کار گذشته باشد متوجه آن شوند.

در مقاله قبلی که در وب‌سایت پرشین تولز منتشر شد، به بررسی کامل مانیتورینگ سایت و اهمیت آن پرداختیم که اگر آن را مطالعه نکرده‌ایم پیشنهاد می‌کنیم ابتدا آن را بازدید نمایید. در این مقاله قصد داریم برترین سرویس‌های مانیتورینگ وب‌سایت را خدمت شما کاربران محترم معرفی کنیم تا با استفاده از آنها بتوانید سایت خود را حرفه‌ای‌تر مانیتور و مدیریت کنید.

استفاده از پلاگین‌ها برای مانیتورینگ سایت‌های وردپرسی

یکی از ساده‌ترین و حرفه‌ای ترین راه‌های مانیتورینگ و بررسی زمان آپ‌تایم یک سایت استفاده از پلاگین‌ وردپرس است که با اعمال تنظیمات دلخواه می‌توانید سایت خود را در بازه‌های زمانی مشخص مانیتور کنید و در صورت وجود مشکل، این افزونه‌های به شما از طریق ایمیل و پیشخوان وردپرس هشدار می‌دهد تا بتوانید آنها را در سایت خود رفع کنید. در ادامه این بخش قصد داریم برخی از برترین افزونه‌های موجود در زمینه مانیتورینگ سایت‌های وردپرسی را خدمت شما معرفی کنیم.

افزونه UptimeRobot

این افزونه به شما کمک می‌کند تا بتوانید آپ‌تایم سایت خود را در بازه‌های زمانی ۵ دقیقه‌ای به صورت کاملا خودکار بررسی کنید؛ این بررسی‌ها به این صورت است که افزونه فایل‌های هدر سایت شما را چک می‌کند و در صورت برخورد با حالت خاص که در افزونه تعریف شده است، ۳۰ ثانیه بعد مجدد همین عمل را تکرار می‌کند! اگر بازهم با همان حالت خاص مواجه شد چندین بار این مورد را تکرار می‌کند و در صورت رفع نشدن آن از طریق ایمیل، اس‌ام‌اس و سایر راه‌های ارتباطی بتوانید از هشدارهای ارسال شده توسط افزونه آن را بررسی کنید و به رفع مشکل بپردازید.

این افزونه کاملا رایگان در اختیار کاربران وردپرسی قرار گرفته است و امتیاز بسیار خوبی را دریافت کرده است. این افزونه به خوبی Down شدن در سایت شما را به خوبی متوجه می‌شود و به شما اطلاع می‌دهد.

افزونه Statuscake

یکی دیگر از افزونه‌های موجود در زمینه بررسی مانیتورینگ یک سایت، افزونه Statuscake است که با استفاده از آن می‌توانید وب‌سایت خود را در بازه‌های زمانی مشخص که به صورت پیشفرض بر روی ۵ دقیقه است، بررسی کنید. این افزونه نیز اگرچه تازه‌کار است اما می‌تواند به صورت کامل نیاز شما را رفع کند. این افزونه فعال و غیرفعال شدن سایت شما را کاملا به شما اطلاع می‌دهد و همچنین با ارسال گزارش‌های منظم به شما کمک می‌کند تا از مشکلات سایت خود آگاهی کامل پیدا کنید.

افزونه Jetpack

در ادامه بررسی مانیتورینگ در وردپرس به سراغ یکی از برترین افزونه‌های وردپرس با بیش از ۴ میلیون نصب می‌رویم! افزونه Jetpack یکی دیگر از برترین، حرفه‌ای‌ترین و محبوب‌ترین افزونه وردپرس است که بدست بزرگ‌ترین توسعه‌دهنده وردپرس یعنی Automattic طراحی و توسعه یافته است. این افزونه نیز برای بررسی مانیتورینگ سایت طراحی و توسعه یافته است که به شما کمک می‌کند تا در دوره‌های زمانی ۵ دقیقه‌ای بتوانید سایت خود را بررسی کنید. این افزونه در صورت وجود مشکل در سایت شما، از طریق سرویس‌های اطلاع‌رسانی به شما اطلاع‌‌ می‌دهد تا در کمترین زمان ممکن بتوانید مشکلات سایت خود را رفع کنید. این افزونه محبوب‌ترین افزونه وردپرس موجود در این زمینه است و ما پیشنهاد می‌کنیم به‌جای افزونه‌های موجود در این زمینه، از افزونه Jetpack استفاده کنید.

برای استفاده از این افزونه عضویت در سایت جت‌پک ضروری است و باید افزونه خود را به این سیستم حرفه‌ای متصل کنید. اعمال تنظیمات هم از طریق سایت افزونه باید اعمال شود و تنظیمات اطلاع‌رسانی آن را باید از این طریق اعمال کنید.

نکاتی دیگر که باید درباره‌ی مانیتورینگ بدانید!

یکی از مشکلاتی که در زمینه مانیتورینگ سایت اهمیت دارد، انتخاب یک هاستینگ‌ مناسب برای خرید هاست و سرور است. هاستینگ‌های زیادی در ایران و جهان در حال فعالیت هستند اما شاید همه‌ی آنها مناسب میزبانی سایت شما نباشند. در ابتدا لیستی از برترین هاستینگ‌های موردنظر خود را که بر اساس تحقیق یا مشورت با دیگران است را تهیه کنید؛ پس از تهیه چنین لیستی از طریق سایت‌هایی نظیر uptimerobot.com که یک سیستم کاملا رایگان و حرفه‌ای در زمینه مانیتور وب‌سایت است سایت هاستینگ موردنظر خود را بررسی کنید. در مطلب بعدی راه کارهایی برای کاهش زمان Downtime سایت ارائه می دهیم.

پرشین تولز ارائه کننده انواع سرویس های میزبانی وب در ایران و خارج از ایران می‌باشد و همچنین خدمات متنوعی در زمینه سرور اختصاصی و سرور مجازی با سخت افزاز‌های گوناگون ارائه می‌کند .پیشنهاد ما برای سایت‌های وردپرس و جوملا ، میزبانی لینوکس ارائه شده توسط هاستینگ پرشین تولز می‌باشد.

مهم‌ترین مورد در این زمینه آپ‌تایم هاستینگ موردنظر و پس از آن پشتیبانی هاستینگ است که باید از طریق نظرات کاربران استفاده‌کننده آن را بررسی کنید. تحقیقات درباره انتخاب یک هاستینگ پیش از تهیه سرویس راحت‌تر از رفع مشکلاتی است که در هنگام تصمیم‌گیری نادرست با آن مواجه می‌شوید. گاهی کاربران بر اساس رتبه سایت هاستینگ‌ها اقدام به تهیه هاست می‌کنند و با توجه به بزرگ بودن آن مجموعه رضایت کافی را از سرویس‌های خود ندارند و به اجبار، اقدام به انتقال سایت خود به سرویس‌دهنده‌های دیگر می‌کنند.

 

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Join the Conversation

2 Comments

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *