اگر از همراهان همیشگی پرشین تولز هستید، حتماً مقاله قبلی در مورد آموزش گوگل سرچ کنسول را خوانده‌اید! در این مقاله هم قصد داریم به بررسی ادامه این بحث بپردازیم تا بتوانید با استفاده از این ابزار و بهینه‌سازی سایت با استفاده از آن، سئوی سایت خود را بهبود ببخشید و ترافیک ورودی سایت خود را افزایش دهید.

  1. عمکلرد ضعیف سرویس در برخی از بخش های آن

برخی از ویژگی های حاضر در سرچ کنسول جدید گوگل هنوز به طور کامل قابل استفاده نیستند و با مشکلاتی رو به رو هستند. به عوان مثال فرآیند ایندکس شدن URL دارای مشکلاتی است. همگام سازی میان نمایش صفحه ایندکس شده در نتایج گوگل و پیام ایندکس شدن در خود سرچ کنسول گوگل به درستی اتفاق نمی افتد. برخی از اصلی ترین ابزارها و آمارها همچنان در نسخه جدید در دسترس نمی باشند.

مفهوم Fetch as Google :یک ابزار بسیار قدرتمند که به شما کمک می کندتا صفحات خود را ایندکس کنید. فرآیند ایندکس شدن محتوا با توجه به رتبه وب سایت می تواند بین چند دقیقه تا چند روز زمان ببرد. اگر می خواهید محتوای وب سایت شما سریع تر توسط موتورهای جستجو گوگل ایندکس شوند، می‌توانید از طریق این قسمت اقدام نمایید.

نحوه کار با گوگل سرچ کنسول جدید کمی متفاوت شده است. به همین دلیل نیاز به دریافت آموزش کامل گوگل سرچ کنسول جدید است. البته سرچ کنسلو جدید گوگل هنوز ویژگی های قبلی خود را حفظ کرده است. اما برای استفاده از ویژگی های اضافه شده باید از شناخت و درک بهتری درباره آنها برخوردار شد.

ابزار URL inspection در سرچ کنسول گوگل

ابزار URL inspection گوگل سرچ کنسول یکی از مهم ترین ابزارهایی است که توسط گوگل معرفی شده. با استفاده از این ابزار ارزشمند سرچ کنسول گوگل شما می توانید به بررسی ایندکس شدن سایت خود پرداخته و به اطلاعات ارزشمندی درباره وب سایت خود دست پیدا کنید. fetch as google یکی از ابزارهای پرکاربرد و محبوب است که در سرچ کنسول جدید گوگل در قالب ابزار URL inspection در اختیار افراد قرار گرفته است.

آشنایی با ابزار URL inspection گوگل سرچ کنسول

سئو همانند یک دریای بسیار بزرگ و عمیق است. به همین دلیل برای درک درست مفهوم آن باید در ابتدا با اصطلاحات اصلی آن آشنا شوید. خزنده های گوگل و ایندکس شدن دو اصطلاح اصلی در سئو است. اگر شما با دنیای اینترنت سر و کار داشته باشید، به طور قطع این دو عبارت را بارها شنیده اید. چرا که می توان به جرات گفت که تمام پروسه بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو به همین دو فرآیند منتهی می شود. اما معنای آنها چیست؟

استفاده از ابزار URL inspection گوگل سرچ کنسول

  • خزنده های گوگل: خزنده ها در واقع ربات هایی هستند که با توجه به الگوریتم هایی که توسط موتورهای جستجو برای آنها مشخص شده، وارد صفحات وب سایت های مختلف می شوند و محتواهای آنها را بررسی می کنند. تمامی این فرآیند توسط خزنده های موتورهای جستجو گوگل صورت می گیرد.
  • ایندکس شدن: بعد از crawling شدن صفحات وب سایت ها توسط خزنده های گوگل، نوبت به ایندکس شدن محتوای صفحات مورد نظر می رسد. در این مرحله محتوای وب سایت شما در موتورهای جستجو گوگل ذخیره می شود. در نتیجه هر زمان که کاربری درباره محتوای آن صفحه جستجویی را انجام داد، صفحه وب سایت شما برای او به نمایش گذاشته می‌شود.

در حال حاضر هزاران وب سایت به زبان های مختلف در جهان وجود دارند که باید توسط خزنده های گوگل crawling و سپس توسط موتورهای جستجو ایندکس شوند. به همین دلیل هم این عمل نقش مهمی در موفقیت یک وب سایت دارند. اما گاهی اوقات ممکن است شما محتوای بسیار مناسبی را تولید کرده اید که تمامی معیارهای سئو در آن رعایت شده است اما صفحه مربوط به آن در نتایج جستجو گوگل نمایش داده نمی‌شود.

در نتیجه موضوع مهمی که باید در نظر داشت این است که به چه شکلی فرآیند ایندکس شدن محتواهای وب سایت خود را پیگیری کنیم تا با چنین مشکلاتی مواجه نشویم؟ قابلیت URL inspection در گوگل سرچ کنسول ابزار چدیدی است که توسط گوگل در اختیار کاربران قرار گرفته است. با استفاده از این این ابزار و گزارش های قرار گرفته در آن می توان به بهترین نحوه فرآیند ایندکس شدن صفحات وب سایت خود را کنترل نمایید.

ایندکس شدن محتوای سایت در سرچ کنسول

گوگل طی یک بیانیه ای اقدام به معرفی ابزار جدید به نام URL inspection نمود. به گفته این شرکت با توجه به درخواست کاربران برای نمایش جزییات بیشتر درباره فرآیند ایندکس شدن صفحات توسط موتورهای جستجو گوگل، آنها ابزار URL inspection را طراحی و آن را به سرچ کنسول جدید گوگل اضافه کرده‌اند.

به کمک این بخش می توانید اطلاعات دقیق درباره وضعیت crawling و ایندکس شدن صفحات وب سایت خود به دست آورید. همچنین می توانید از طریق ابزار fetch as google قرار گرفته در این بخش گوگل سرچ کنسول نیز درخواست ایندکس شدن صفحه مورد نظر خود را ارسال می نمایید. البته در نسخه قبلی سرچ کنسول گوگل ابزار fetch as google در بخش crawl قرار داشت. در نسخه جدید این بخش حذف شده و این ابزار مهم در بخش URL insection در اختیار کاربران قرار گرفته است.

نحوه استفاده از ابزار URL inspection

به منظور استفاده از ابزار URL inspection گوگل سرچ کنسول باید وارد وبمستر تولز خود شده و روی ربانه URL inspection کلیک کنید. سپس در باکس مشخص شده باید لینک صفحه ای که قصد بررسی وضعیت ایندکس شدن یا fetch کردن آن را دارید را وارد نمایید. بعد از وارد کردن لینک مورد نظر شما با توجه به اینکه صفحه مربوطه پیش تر ایندکس شده است یا قصد ایندکس کردن آن را دارید، با حالت های مختلف رو به رو می شوید. که در مقاله بعدی به بررسی آن می‌پردازیم.

 

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Join the Conversation

2 Comments

  1. سلام سوالی که دارم این هستش من صفحه هاتم ایندکس که میشن ساعتش رو چند ساعت قبل تر میزنه حدود 5 یا 6 ساعت یعنی الان ایندکس شه بیاد داخل گوگل کنارش مینویسه 6 ساعت پیش چطور باید حلش کنم؟

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *