جمع کردن چند نفر دور گوشی برای این که عکسی یا ویدیویی را به آن‌ها نشان دهید، کار سختی است. مخصوصا این که نمایشگر کوچک گوشی باعث می‌شود تمام سرها توی هم رفته تا در نهایت بتوانند، عکسی که مد نظر دارید را ببینند. یک راه حل ساده، اتصال گوشی به صورت بی سیم به تلویزین بوده که شما را راحت می‌کند.

برای اتصال گوشی به صورت بی‌سیم به تلویزیون، مسیر ساده‌ای وجود دارد که در ادامه آن را برای شما شرح می‌دهیم. البته تلویزیون شما باید پیش‌ نیازهای مورد نظر را داشته باشید تا بتوانید این کار را انجام دهید.

قبل از هر چیز باید در نظر داشته باشید که شما به دو پیش نیاز برای انجام کار احتیاج دارید. اول این که حتما باید از اندروید 5 یا بالاتر استفاده کنید و هم این که یک تلویزیون اندرویدی یا کروم کست داشته باشید.

پس اگر دو پیش نیاز بالا را دارید با ساده‌ترین روش شروع می‌کنیم که البته بر روی همه‌ی دستگاه‌ها قابل انجام نیست. بر روی گوشی یا تبلت خود، صفحه را از بالا به سمت پایین بکشید و بخش Quick Settings‌ را بزرگ کنید تا تمامی تنظیمات مشخص شوند.

Screen Cast را پیدا کرده و روی آن بزنید.

حالا در لیست دستگاه‌ها، تلویزیون خود را پیدا کرده و آن را لمس نمایید.

پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که اطلاعاتی در مورد این اتصال به شما می‌دهد. روی Start Now بزنید تا اتصال برقرار شود.

حالا باید تصویر گوشی خود را روی تلویزیون دریافت کنید. اگر گزینه‌ی Screen Cast را روی گوشی خود ندارید، باید از طریق Google Home app کار را انجام دهید که در واقع روش دومی است که در این نوشته آموزش می‌دهیم. برنامه‌ی گفته شده را بر روی گوشی یا تبلت اندرویدی خود باز کنید و دستگاهی که می‌خواهید به آن متصل شوید را انتخاب نمایید.

در پایین صفحه روی Cast My Screen بزنید تا به تلویزیون مد نظرتان وصل شوید.

Google Home app پیغام مشابهی مثل پیغام قبلی به شما نشان خواهد داد که در این جا باید دوباره روی Cast Screen بزنید.

در نهایت پیغامی دوباره به شما نمایش داده می‌شود که شرایط کلی اتصال را به شما می‌گوید. با زدن روی Start Now اتصال شما برقرار می‌شود.

هر زمانی که خواستید اتصال خود را قطع کنید، می‌توانید از بالای موبایل صفحه را به پایین بکشید. در آن‌جا وضعیت Casting Screen را خواهید دید و یک کلید Disconnect که با زدن روی این گزینه، نمایش تصویر گوشی روی تلویزیون قطع می‌شود.

این کار خیلی ساده‌ است و نیازی به نرم‌افزارهای مختلف برای انجامش وجود ندارد. البته بعضی تلوزیون‌های خاص مثل آمازون فایر یا روکو شرایط متفاوتی دارند و بعضا برنامه‌هایی جداگانه و البته رایگان برایشان ارائه شده است.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *