بر خلاف ویندوز، سیستم عامل مک به صورت محلی این اجازه را به شما نمی‌دهد که آزادانه در میان فایل‌های گوشی‌های اندرویدی بچرخید. AirDrop نیز با گوشی‌های اندرویدی کار نخواهد کرد.

به همین دلیل است که برای انتقال فایل از گوشی‌های اندرویدی به مک، حتما باید دست به دامن برنامه‌های دیگر شوید. خوشبختانه از این دست برنامه‌ها اصلا کم نیست و حتی گوگل نیز ابزاری برای پر کردن این خلاء دارد. در ادامه 5 روش خیلی راحت برای انتقال فایل بین اندروید و مک را به شما یاد خواهیم داد.

  1. Android File Transfer

گوگل خود Android File Transfer را ارائه کرده که راه حلی سریع، ساده و در عین حال کاملا رایگان برای انتقال فایل از گوشی به مک باشد. برای استفاده از این ابزار، کافی است که آن را روی مک نصب کنید و گوشی خود را با کابل متصل نمایید.

Android File Transfer

Android File Transfer به صورت خودکار گوشی شما را تشخیص داده و در پنجره‌ای فایل‌های موجود در گوشی را به شما نشان می‌دهد. در این پنجره شما می‌توانید بین پوشه‌ها بگردید، فایل‌ها و پوشه‌هایی که می‌خواهید را کپی یا پاک کنید و پوشه‌های جدید بسازید. نکته دیگر این که برای کار با Android File Transfer نیاز به نصب هیچ گونه درایور خاص و یا چیز اضافی ندارد. در نهایت استفاده از این ابزار ساده و سبک، بهترین و سریع‌ترین راه برای انتقال فایل بین گوشی اندرویدی و سیستم عامل مک است.

  1. OpenMTP

OpenMTP از بسیاری جهات، شبیه به Android File Transfer است با این تفاوت که بسیار قدرتمندتر بوده و ابزارهای بیشتری را نیز به شما ارائه می‌کند. اول از همه در مورد رابط کاربری بگوییم که سر و شکل بهتری دارد و دو بخشی است که شما هم فایل‌های درون مک را ببینید و هم فایل‌های اندروید را و خیلی راحت‌تر با استفاده از کشیدن و رها کردن، فایل‌ها را به دستگاه انتقال دهید. همچنین روی OpenMTP امکان دیدن پوشه‌های پنهان شده را نیز دارید.

OpenMTP

همچنین در OpenMTP شما امکان انتقال فایل‌های بالای 4 گیگ را نیز دارید و کلیدهای میانبر نیز در آن تعبیه شده. OpenMTP کاملا رایگان است و به صورت کد باز ارائه شده و می‌توانید با خیال راحت آن را روی سیستم عامل مک نصب کنید.

  1. Commander One

اگر به دنبال یک ابزار حرفه‌ای‌تر هستید، باید به سراغ Commander One‌ بروید که یک ابزار پولی است. این برنامه یک داشبورد کامل با ابزارهای متنوع و پیشرفته برای انتقال فایل در اختیار شما می‌گذارد. ابزارهایی همچون کپی کردن فایل‌های خیلی سنگین، ساخت سرور FTP، تغییر فوری دیسک، تغییر رنگ و فونت، نمایش فایل‌های پنهان شده، تب‌های بی‌پایان و خیلی چیزهای دیگر که در قالب یک رابط کاربری ساده و بی آلایش ارائه شده‌اند.

Commander One‌

این نکته نیز حائز اهمیت است که در Commander One چندین کلید میانبر تعبیه شده تا همه چیز با سرعت به انجام برسد. متاسفانه این برنامه تنها به صورت آزمایشی برای 15 روز رایگان بوده و سپس برای استفاده از آن باید 30 دلار پرداخت کنید.

  1. Pushbullet

Pushbullet شباهتی به برنامه‌های قبلی نداشته و بسیاری از قابلیت‌هایی که تنها برای دستگاه‌های اپل وجود دارند -مثل کلیپ‌ برد سراسری- را به دستگاه شما می‌آورد. Pushbullet همچنین برای اشتراک گذاری فایل، گشت زدن در فایل‌های حافظه داخلی به صورت از راه دور، جواب دادن به اس ام اس‌ها و خیلی چیزهای دیگر استفاده می‌شود و در واقع یک بسته کامل از ابزارهای کاربردی است.

Pushbullet

این برنامه به صورت رایگان ارائه شده اما در این نسخه محدودیت‌هایی دارد که با پرداخت ماهیانه می‌توانید آن‌ها را بردارید. برای شروع به کار نیز باید در وبسایت Pushbullet‌ و با استفاده از اکانت گوگل یا فیسبوک ثبت نام کنید و سپس برنامه را روی اندروید نصب کنید و افزونه آن را روی مرورگر مک خود قرار دهید. در نهایت با ورود به یک اکانت واحد در هر دو دستگاه، می‌توانید از آن استفاده کنید.

بازیابی داده ها و رفع ایراد اندروید با DroidKit

Pushbullet

  1. Send Anywhere

Send Anywhere یکی دیگر از ابزارهایی است که می‌تواند به شما برای انتقال فایل از اندروید به مک کمک کند و با استفاده از شبکه وای فای این کار را انجام می‌دهد.برای استفاده از Send Anywhere باید ابتدا برنامه‌ی آن را در مک نصب کنید و سپس نسخه اندروید آن را نیز روی گوشی داشته باشید. سپس با کدی که برنامه به شما می‌دهد، از طریق برنامه‌ی اندرویدی، به مک متصل خواهید شد و از طریقه شبکه وای فای، اطلاعات را منتقل می‌کنید. حتی با ساخت لینک یا کد QR امکان اتصال چند دستگاه به صورت همزمان را نیز دارید.

Send Anywhere

این برنامه نیز یک نسخه رایگان با محدودیت‌های مختلف دارد و برای این که بتوانید از تمام قابلیت‌هایش استفاده کنید، حتما باید نسخه پولی آن را خریداری نماید.

در نهایت غیر از این موارد، تنها راه شما استفاده از سیستم‌های ابری همچون دراپ باکس یا گوگل درایو است و شما در این روش حتما باید از اینترنت برای انتقال فایل استفاده کنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *