خوشبختانه، با خرید کنسول پلی استیشن 5 نیاز نیست تمام بازی‌های پلی استیشن 4 خود را دور بریزید. کنسول جدید سونی بر خلاف گذشته، امکان اجرای بازی‌های قبلی را در اختیار شما می‌گذارد. حتی اگر بازی‌های PS4 را به صورت دیسک نداشته باشید، می‌توانید، آن‌ها را روی کنسول نسل جدید انجام دهید. همراه ما باشید تا به صورت کامل، نحوه اجرای بازی‌های PS4 روی PS5 را برایتان شرح دهیم.

آیا می‌توان بازی‌های PS4 را روی PS5 اجرا کرد؟

پشتیبانی از بازی‌های نسل قبل بر روی کنسول PS5

اگر برایتان سوال پیش آمده که آیا کنسول پلی استیشن 5 از بازی‌های پلی استیشن 4 پشتیبانی می‌کند، جواب کلی به آن “بله” خواهد بود. در واقع اکثر بازی‌ها امکان اجرا روی پلی استیشن 5 را دارند و تنها تعداد محدودی از عناوین هستند که امکان انجام آن‌ها روی کنسول جدید وجود ندارد.

خیلی از این بازی‌ها، عناوینی هستند که نسخه مخصوص PS5 دارند و اگر نسخه‌ی PS4 را به صورت قانونی خریداری کرده باشید، در بیشتر موارد می‌توانید به صورت رایگان یا با پرداخت کسری از مبلغ اصلی بازی، نسخه مخصوص PS5 را دانلود کرده و با گرافیک بالاتر آن را تجربه نمایید. اما انجام بازی‌های قدیمی‌تر مثل بازی‌های PS3 کمی دردسر دارد و به راحتی انجام بازی‌های PS4 روی Ps5 نیست.

چطور می‌توان بازی‌های PS4 را روی PS5 اجرا کرد؟

روش‌های مختلفی برای اجرای بازی‌هی PS4 روی PS5 وجود دارد. راه حل راحت، استفاده از دیسک‌های فیزیکی بوده و راه حل دیگر، دانلود بازی‌هایی است که قبلا آن‌ها را به صورت آنلاین بر روی PS4 خریداری کرده‌اید.

  • اجرای دیسک بازی‌های PS4

اجرای بازی‌ها با استفاده از دیسک‌های فیزیکی راحت‌ترین روش برای اجرای بازی‌های PS4 روی PS5 است به شرط این که شما مدل‌هایی از پلی استیشن 5 را خریداری کرده باشید که دارای درایو دیسک باشند! مدل‌هایی که از حالت تمام دیجیتال گران‌تر هستند. نکته مهم این است که اگر دیسک بازی را خریده باشید، به هیچ وجه نمی‌توانید آن را روی مدل‌های دیجیتال دانلود کنید و راهی برای این کار نخواهید داشت.

بعد از این که دیسک را درون کنسول بازی قرار دادید، PS5 به صورت خودکار، شروع به کپی کردن فایل‌های بازی روی کنسول می‌کند. اگر آیکون قرمز رنگ در زمان کپی فایل مشاهده کردید، به معنی این است که جای کافی روی کنسول نداشتید یا این که PS5 از این بازی پشتیبانی نمی‌کند.

برای اطلاع از دلیل پیغام خطا روی View Details بزنید.

  • دانلود بازی‌های PS4 روی Ps5

اگر بازی خود را به صورت دیجیتالی خریداری کرده باشید، این بازی روی اکانت شما بوده و می‌توانید به راحتی آن را روی Ps5 دوباره دانلود کنید. کافی است با همان اکانت PSN در کنسول جدید وارد شوید.

بعد از ورود به اکانت خود با زدن روی آیکون مربوط به لایبرری بازی‌ها، به لیست بازی‌های خود بروید.

می‌بینید که حتی بازی‌های نسل‌های قبلی که خریداری کرده‌اید نیز در این‌جا قابل مشاهده هستند. اگر می‌خواهید، تنها بازی‌های PS4 را ببینید، کافی‌ست با زدن روی آیکون Sort By icon پلتفرم مد نظر خود را انتخاب نمایید. حالا روی بازی که مد نظر دارید بزنید.

در صفحه بازی، می‌بینید که امکان دانلود آن و سپس اجرای بازی وجود دارد.

تفاوت اجرای بازی‌های PS4 روی PS5 یا آپگیرد کردن بازی‌ها

همان طور که گفتیم، بعضی از بازی‌های PS4 برای کنسول نسل جدید بازسازی شده‌اند و شما می‌توانید به صورت رایگان یا با تخفیف، نسخه جدید را انجام دهید. در لایبرری بازی‌ها وقتی در کنار یک عنوان، گزینه‌ی PS5 Upgrade را مشاهده کردید، یعنی بازی مد نظر این قابلیت را دارد.

البته در بعضی از موارد، هم امکان نصب نسخه قدیمی PS4 را دارید هم این که می‌توانید، به نسخه جدید آپگرید کنید. در این حالت، با زدن روی آیکون سه نقطه، گزینه‌ی Select Version را می‌بینید که از طریق آن می‌توانید، نسخه مورد نظر را انتخاب نمایید.

در نهایت اگر گزینه‌ی PS4 را انتخاب کردید، بازی دانلود شده و اگر گزینه‌ی آپگرید را انتخاب کردید، یا باید مبلغ اندکی را برای آن پرداخت کنید یا به صورت رایگان به لایبرری شما اضافه شده و قابل دانلود خواهد بود.

حتما اگر نسخه جدید موجود بود و قیمت بالایی نداشت، آپگرید کردن را انتخاب کنید، چون در بسیاری موارد، بازی از قدرت گرافیکی کنسول نسل جدید استفاده کرده و گرافیک بسیار بهتری را در آن عنوان برای شما به همراه خواهد داشت.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *