اگر از همراهان همیشگی پرشین تولز هستید، حتماً مقاله قبلی در مورد روش‌های جذب فالوور واقعی را خوانده‌اید! در این مقاله هم قصد داریم به بررسی ادامه این بحث بپردازیم تا بتوانید با استفاده از این سیستم، مشتریان کسب‌وکار خود را بیشتر کنید و درآمد بالاتری داشته باشید.

تولید محتوا مناسب و ارتباط آن با جذب فالوور واقعی

محتوا را می‌توان یکی از اصلی‌ترین بخش‌های استراتژیک هر صفحه اینستاگرام دانست. صفحه اینستاگرامی که از محتوای مناسب برخوردار نباشد به راحتی نخواهد توانست فالوور واقعی جذب کند؛ از همین رو داشتن تقویم تولید محتوا اینستاگرام یکی از ضروری‌ترین و مهم‌ترین موارد برای این شبکه اجتماعی به حساب می‌آید. در ادامه این مقاله به بررسی نکاتی خواهیم پرداخت که باعث آسان شدن تولید محتوا در این شبکه اجتماعی خواهد شد.

عکس‌های با کیفیت، معجزه در اینستاگرام

اینستاگرام از جمله شبکه‌های اجتماعی تصویر محور است؛ در نگاه اول کاربران نه کپشنی را می‌بینند و نه لایک و کامنتی، آنچه کاربر در لحظات اول با آن درگیر می‌شود، تصاویر است. سعی کنید تا حد ممکن این عکس‌ها با کیفیت باشند. استفاده از تکنیک ابهام در عکس‌ها می‌تواند معجزه کند؛ کافی است از زاویه‌ای عکاسی را انجام دهید که تمام جزییات در نگاه اول قابل شناسایی نباشد، این کار باعث خواهد شد مخاطب برای فهم تصویر مقدار زمان بیشتری روی تصویر تمرکز کند. استفاده بیش از حد و زیاد شدن بخش مبهم در تصویر باعث خواهد شد مخاطبان نیازی به بررسی بیشتر تصویر پیدا نکنند.

محتوای آموزشی و جذب فالوور واقعی

شاید بتوان گفت اینستاگرام برای آموزش و فضای آموزشی ساخته نشده است؛ این حرف تا حدودی درست است اما نباید این نکته را فراموش کرد که بر اساس آمار ۸ درصد از کاربران موجود در اینستاگرام به دنبال آموزش‌اند. شما در هر زمینه‌ای که فعالیت می‌کنید امکان فعالیت آموزشی برای شما فراهم است کافی است کمی برنامه ریزی داشته باشید تا به این مهم دست یابید. فرض کنیم شما یک مغازه پرده فروشی دارید می‌توانید محتوایی در رابطه با معرفی انواع پرده داشته باشید. همچنین می‌توانید آموزش نصب کردن پرده را برای کاربران خود شرح دهید. در هر کسب و کاری که هستید سعی کنید سوالات مشتریان خود را یادداشت کنید؛ این سوالات می‌تواند منبعی مناسب برای تولید محتوا اینستاگرام باشد.

از درون کسب و کار خود بگویید

گفتن از درون کسب و کار به این معنا است که شما می‌توانید با نشان دادن فرآیندهای انجام کار به کاربران، احساس اعتماد را در آن‌ها زنده کنید. به عنوان مثال اگر یک تیم برنامه نویسی هستید می‌توانید با معرفی تک به تک افراد و شرح وظایف آن‌ها، یک پشت صحنه عالی از کسب و کار خود ایجاد نمایید. اگر در همایشی با تیم خود شرکت کرده‌اید یک عکس یا ویدیو از این همایش می‌تواند به خوبی میزان صمیمیت شما با کاربرانتان را به نمایش بگذارد. این نمایش پشت صحنه می‌تواند ایده‌ای مناسب برای تولید محتوا اینستاگرام باشد و همچنین تاثیر بسیار زیادی در افزایش اعتماد مخاطب به صفحه شما خواهد داشت.

نظرات مشتریان را به مخاطبان نشان دهید

از جمله کارهای جالب برای صفحه‌های فروشگاهی نشان دادن نظرات خریداران به دیگر مخاطبان خواهد بود. همچنین می‌توانید پیام‌های جذاب و مناسب کاربران که در کامنت‌ها و دایرکت‌ها برای شما ارسال می‌کنند را به عنوان منبعی برای تولید محتوا اینستاگرام در نظر گرفت. لازم به توضیح است که شما هر محتوای که در این شبکه اجتماعی به اشتراک می‌گذارید باید دارای هدف و برنامه ریزی باشد؛ گذاشتن محتوا از روی احساس رفع تکلیف هیچ نتیجه‌ای برای شما نخواهد داشت.

اینستاگرام خود را به اسپوک تبدیل کنید

در برنامه ریزی برای تولید محتوای یک کسب و کار، اصولا با یک هاب و چندین اسپوک مواجه هستیم. به صورت معمول هاب همان وب سایت شما خواهد بود و اسپوک‌ها شبکه‌های اجتماعی، شما به عنوان مدیر یک کسب و کار باید در مرحله اول هاب کسب و کار خود را مشخص کنید، از آنجایی که هاب باید قابلیت ماندگاری دائمی داشته و در تملک ما باشد، عموما وب سایت انتخاب می‌شود.

روش انجام کار به این صورت خواهد بود که شما محتوای اصلی را در هاب (وب سایت) انتشار می‌دهید و پس از آن برای ترویج و جذب مخاطب از این محتوا در شبکه اجتماعی خود استفاده می‌کنید. لازم به توضیح است که در این روش به هیچ عنوان نباید تمام محتوای تولید شده در اسپوک‌ها پخش شود چرا که کاربر دیگر نیازی نمی‌بیند که به هاب سر بزند.

محتوای مناسب کاربران را شناسایی کنید!

یکی از اساسی‌ترین کارهایی که باعث خواهد شد کسب و کار شما در این شبکه اجتماعی به رونق برسد و شما برنامه مناسب برای تولید محتوا اینستاگرام خود داشته باشید، شناسایی مخاطبان است. ما اصولا در تولید محتوا برای اینستاگرام با سه نوع محتوا مواجه هستیم:

  • محتوای خوب در اینستاگرام

محتوای خوب به محتوای گفته می‌شود که از لحاظ نگارشی و موارد فنی مناسب باشد و از آن نتوان هیچگونه اشکالی گرفت؛ اما مناسب کسب و کار ما نباشد. به عنوان مثال فرض کنید ما یک صفحه سرگرمی داریم آیا تولید محتوا در رابطه با سیاست‌های کشور جیبوتی محتوای مناسب برای ما است؟ اگر همین محتوا را در یک صفحه سیاسی انتشار دهیم این محتوا می‌شود محتوای درست آن صفحه.

  • محتوای بد در اینستاگرام

محتوای بد به محتوای گفته می‌شود که در تولید آن کوتاهی انجام شده است و نمی‌توان از آن در هیچ جایی استفاده کرد. محتوای که علائم نگارشی در آن رعایت نشده است. اطلاعاتی را به کاربر ارائه نمی‌دهد و هدف از تولید آن مشخص نیست. این محتوا را در هر کجا انتشار دهید مناسب نخواهد بود.

محتوای درست به محتوای گفته می‌شود که علاوه بر رعایت نکات فنی، نگارشی و … مناسب حال و هوای صفحه استفاده شده باشد. به عنوان مثال محتوای درست یک صفحه فروش زیورآلات می‌تواند اطلاع رسانی در رابطه با جدیدترین دستبندهای موجود در بازار باشد.

اگر مخاطبان‌تان هدف‌تان را شناخته باشید، حتما می‌دانید چه چیزی برای آن‌ها چالش برانگیز است و احتمالا درگیرشان می‌کند. در ضمن، محتوا که می‌گوییم منظور تنها متن نیست، ویدیو و عکس هم شامل آن می‌شود. که اتفاقا محتوای ویدیویی یا ویدیو مارکتینگ، تأثیر فوق‌العاده‌ای در جذب فالوور و به اشتراک گذاری بیشتر دارد.

در مقاله بعدی به بررسی ادامه این موضوع می‌پردازیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *