در این مقاله قصد داریم به بررسی استراتژی اینستاگرام بپرازیم تا بتوانید صفحه خود را تا حد زیادی بهبود ببخشید و کاربران را تشویق به اشتراک‌گذاری نظرشان در مورد پست‌هایتان کنید.

منابع شناسایی مخاطبان اینستاگرام چیست؟

در مقالات قبلی به بررسی اهمیت شناسایی مخاطبان اینستاگرام پرداختیم اما از مهم‌ترین مسئله آشنایی با منابع شناسایی مخاطبان کاربران است. در این بخش قصد داریم به بررسی منابع شناسایی مخاطبان اینستاگرام بپردازیم تا بتوانید یک استراتژی بسیار قدرتمند و حرفه‌ای برای خودتان تدوین کنید. در ابتدا باید منابع شناسایی مخاطبان را به دو بخش تقسیم بندی کنیم که شامل کسب‌وکارهای تازه‌کار و کسب‌وکارهای کوچک می‌شود.

منبع شناسایی کاربران و مخاطبان برای کسب‌وکارهای تازه‌کار

بسیاری از کسب‌وکارهای آنلاین مدت زمان زیادی نیست که شروع به کار کرده‌اند و می‌خواهند از همان ابتدا استراتژی اینستاگرام خود را بچینند. در این مرحله تنها منبع شناسایی کاربران استفاده از صفحات مربوط به رقیبان شما است که می‌توانید مخاطبان آنها را تا حدی مورد بررسی قرار دهید؛ اگر به کاربران این صفحات نگاهی بیندازید، متوجه نوع مخاطبان، سن آنها، جنسیت و تا حدی شهر مخاطبان است اما مدت زمان زیادی را باید صرف آنالیز این کار کنید. در این صفحات باید فالورها، فالویینگ‌ها، لایک‌کنندگان و افرادی که کامنت می‌گذارند را مورد بررسی قرار دهید.

منبع شناسایی کاربران و مخاطبان برای کسب‌وکارهای کوچک

کسب‌وکارهای کوچک کسب‌وکارهایی هستند که مدت زمانی است فعالیت می‌کنند و نظر تعدادی مخاطب را به خدمات یا محصولات خود جلب کرده‌اند. این دسته از کسب‌وکارها می‌توانند مخاطبان خود را مورد آنالیز و تحلیل قرار دهند! با استفاده از ابزار instagram insight می‌توانید برخی از داده‌های کاربران را مورد بررسی قرار دهید:

  • قابلیت آنالیز جنسیت کاربران: با استفاده از این قابلیت به راحتی می‌تواند متوجه جنس کاربران و مخاطبان صفحه اینستاگرام شوید! در واقع این ابزار به شما کمک می‌کند تا بفهمید چند درصد از کاربران شما مرد و چند درصد آنها زن هستند؛ البته شاید این اطلاعات به تنهایی کافی نباشد اما باید بگوییم این اطلاعات تنها بخش کوچکی از اطلاعاتی هستند که این ابزار در اختیار شما قرار می‌دهد.
  • قابلیت آنالیز سن کاربران: آنالیز سن کاربران از جمله مهم‌ترین مواردی است که برای عرضه خدمات یا محصولات یک کسب‌وکار اهمیت زیادی دارد! اگر بتوانید جنسیت کاربران را در کنار آنالیز سن کاربران مورد بررسی قرار دهید، با استفاده از آن می‌توانید محصولات و خدمات متناسب با آن ارائه دهید؛ از طرف دیگر نوع نگارش محتوایی و انتخاب تصاویری که قرار است در صفحه اینستاگرام شما قرار بگیرند، با توجه به جنسیت و سن آنها مورد آنها انجام می‌شود.
  • چگونه از ابزار Insights برای تحلیل آمار صفحه تجاری اینستاگرام استفاده کنیم ؟
  • قابلیت آنالیز شهر و موقعیت مکانی کاربران: با استفاده از این قابلیت به راحتی می‌توانید شهر و موقعیت مکانی کاربران خود را شناسایی کنید! این ابزار به شما کمک می‌کند تا اگر بخواهید دفتر کار راه‌اندازی کنید یا آموزش‌هایی را به کاربران خود به صورت حضوری ارائه کنید، با استفاده از این ابزار تحلیلی دفتر خود را در شهری که بیشترین مخاطب را دارید، راه‌اندازی کنید.
  • قابلیت آنالیز بیشترین ساعت فعالیت کاربران: با استفاده از این قابلیت نیز می‌توانید ساعتی که کاربران در آن بیشترین فعالیت را در روز دارند، شناسایی کنید و پست‌های جدید خود را در این زمان منتشر کنید.
  • قابلیت آنالیز روزهای فعالیت کاربران: با استفاده از این قابلیت نیز می‌توانید روزهایی از هفته که کاربران در آن بیشترین فعالیت را دارند، شناسایی کنید و پست‌های جدید خود را در این زمان منتشر کنید.
  • قابلیت آنالیز دقیق افزایش یا کاهش فالورها: با استفاده از این ابزار نیز به راحتی می‌توانید تعداد افزایش یا کاهش دنبال‌کنندگان صفحه خود را شناسایی و میزان تعامل آنها را نیز برای تدوین استراتژی محتوا مورد توجه قرار دهید.
  • بازاریابی حضور آنلاین کسب‌و‌کار شما در فضای مجازی

بازاریابی خدمات و محصول پس از کیفیت محصول مهم‌ترین بحث و دغدغه هر کسب‌وکاری را تشکیل می‌دهند و شبکه‌های اجتماعی بخش بزرگی از این مسئله را شامل می‌شوند. بروزرسانی منظم و ارائه محتوای مفید، نیازمند داشتن استراتژی مناسب است و عدم آشنایی با استراتژی اینستاگرام باعث می‌شود تا نتوانید به اندازه موردنظر خود پیشرفت کنید. در مقالات بعدی به ادامه مبحث استراتژی محتوا خواهیم پرداخت که امیدواریم بتوانید یک صفحه اینستاگرام پر رونق و پرفروش را برای خود ایجاد کنید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *