بازاریابی خدمات و محصول پس از کیفیت محصول مهم‌ترین بحث و دغدغه هر کسب‌وکاری را تشکیل می‌دهند و شبکه‌های اجتماعی بخش بزرگی از این مسئله را شامل می‌شوند. بروزرسانی منظم و ارائه محتوای مفید، نیازمند داشتن استراتژی مناسب است و عدم آشنایی با استراتژی اینستاگرام باعث می‌شود تا نتوانید به اندازه موردنظر خود پیشرفت کنید.

اطلاعات پروفایل شما اهمیت بسیار زیادی دارند!

پروفایل شما بخش بسیار مهمی است که هر کاربر با ورود به صفحه شما اطلاعات آن را مطالعه می‌کند؛ حتما شما نیز در اینستاگرام پروفایل‌هایی را دیده‌اید که در آن نام ماشین، تیم مورد علاقه و موارد این‌چنینی را درج کرده‌اند! شاید از نظر آن کاربر چنین اطلاعاتی مهم باشد اما از نظر کاربران دیگر این اطلاعات ارزشمند نیست. بسیاری از افراد دارای تخصص‌هایی هستند یا در شرکتی مشغول به کار هستند که این اطلاعات دقیقا همان چیزهایی هستند که برای کاربران ارزشمند هستند! به طور مثال اگر مشاور تبلیغاتی یا برنامه‌نویس یک شرکت هستید، دو مورد بسیار ارزشمند را می‌توانید برای کاربران درج کنید؛ اولین آن برنامه‌نویس بودن شما است که با درج این موضوع راهی برای آغاز یک همکاری جدید با سایر کاربران و شرکت‌ها را رقم می‌زنید! دومین مسئله برنامه‌نویس بودن یک شرکت است که می‌توانید در بخش بیوی اینستاگرام نام آن شرکت و حوزه فعالیت خود را درج کنید؛ فرض کنید این شرکت یک شرکت بزرگ و پیشرو در زمینه فعالیتی خود باشد که حتما به رزومه کاری شما و شروع همکاری‌های جدید کمک زیادی می‌کند. برای صفحات مربوط به کسب‌وکارها نیز اطلاعات ارزشمندی وجود دارد که می‌توانید در این بخش درج کنید؛ به طور مثال می‌توانید خدمات خود را در این بخش بنویسید.

برای پست‌های اینستاگرام خود هدفمندی موضوعی تعیین کنید!

پست‌هایی که شما در اینستاگرام خود منتشر می‌کنید، برای آنکه بتوانید کاربران را به سمت کسب‌وکار آنلاین خود جذب کنید اهمیت زیادی دارند! برای مطالب خود دسته‌بندی‌های موضوعی تعیین کنید که در استراتژی شما جایگاه ویژه‌ای دارند؛ اکنون که می‌خواهید محتوای ارزشمند برای جلب توجه کاربران و دنبال شدن شما توسط آنها تولید کنید، باید محتوای شما حول موضوعات خاصی باشند و محتوای اینستاگرام شما باید در چند موضوع مختلف تولید شوند. در مقالات قبلی در مورد این موضوع صحبت کردیم که محتوای شما باید هدف خاصی را دنبال کنند! موضوعات صفحه اینستاگرام شما نیز باید از این قانون پیروی کنند و بدانید که محتوای مورد ارائه به کاربران باید هدف خاصی را دنبال کنند.

بهترین محتوا، محتوایی است که نیاز کاربران را برطرف کند و پاسخ به سوالات کاربران یکی از این موضوعات است؛ ابزاری نظیر IGTV یا Live به شما کمک می‌کنند تا هر از گاهی به سوالات کاربران پاسخ بدهید و آن را برای مشاهده کاربران در صفحه خود منتشر کنید. پیوستگی انتشار مطالب اهمیت زیادی دارد؛ فرض کنید دو صفحه با محوریت موضوعی یکسان وجود دارند که یکی از آنها روزی یک پست و یکی از آنها هفته‌ای یک پست را در صفحه خود منتشر می‌کنند! در اینصورت کاربران کدام صفحه را دنبال می‌کنند؟ قطعا صفحه‌ای که فعال‌تر است. این موضوع به این معنی است که کاربران به دنبال صفحاتی هستند که نیاز بیشتری از آنها را پاسخ دهد و صفحه‌ای که در هفته یک پست قرار می‌دهد احتمالا کمتر می‌تواند به نیاز کاربران پاسخ بدهد؛ پاسخ‌گویی به نیاز مشتریان مهم‌ترین راه افزایش مخاطبان است و تبدیل مخاطبان شما به مشتری از همین روش امکان‌پذیر است.

تقویم محتوا تهیه کنید!

تقویم محتوا یکی از مهم‌ترین بخش‌های استراتژی محتوای اینستاگرام را تشکیل می‌دهد! در تقویم اینستاگرام شما می‌توانید موارد زیادی را مورد بررسی قرار دهید و برخی از مهم‌ترین آنها عبارتند از:

  • تعیین تعداد محتوا: تعداد محتوا در صورتی که بتوانید کیفیت بالایی از محتوا را ارائه دهید، بسیار مهم است! محتوای شما باید تعداد کمی نداشته باشد و البته کیفیت بسیار مهم‌تر است. بهترین حالت این است که روزی یک پست در اینستاگرام خود منتشر کنید اما اگر فرصت یا بودجه کافی برای این‌کار را ندارید، کافی است در هفته ۳ پست باکیفیت و حرفه‌ای تولید کنید و آن را در اختیار کاربران قرار دهید.
  • راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی بر روی سایت یا اینستاگرام؟ – بخش اول
  • تعیین بازه‌های زمانی انتشار پست‌های اینستاگرام: در اینستاگرام شما باید محتوای تولیدی در بازه‌های زمانی مشخصی منتشر شوند و مسئله تولید محتوا با انتشار محتوا ممکن است متفاوت باشد! در واقع شما ممکن است در هفته ۱۰ محتوا تولید کنید اما تنها ۳ پست را مورد انتشار قرار دهید؛ این مسئله زمانی رخ می‌دهد که بخواهید در مدت زمانی کوتاهی پست‌های موردنیاز خود برای مثلا ۳ ماه آینده خود را تولید کنید؛ به طور مثال اگر بخواهید در طی ۳ ماه آینده روزی یک پست را منتشر کنید، باید ۹۰ پست را منتشر کنید و اگر بخواهید این تعداد محتوا را در یک ماه تولید کنید، روزانه باید ۳ محتوا تولید کنید! بنابراین ممکن است تولید محتوا با انتشار محتوا کمی متفاوت است و این مسئله در تقویم استراتژی شما تاثیرگذار است. البته توجه داشته باشید که گاهی افزایش تعداد با کاهش کیفیت مواجه است که در کسب‌وکارهای آنلاین این مسئله باعث کاهش مشتریان و کاهش نرخ تبدیل کاربر به مشتری خواهد شد.

در مقالات بعدی به ادامه مبحث استراتژی محتوا خواهیم پرداخت که امیدواریم بتوانید یک صفحه اینستاگرام پر رونق و پرفروش را برای خود ایجاد کنید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Join the Conversation

2 Comments

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *