سیستم عامل مک شما میانبری دارد که از طریق آن می‌توانید اپ انتخاب ایموجی را باز کنید. به وسیله‌ی این اپ شما امکان این را دارید که از ایموجی‌ها در نوشته‌ها، ایمیل و خیلی‌ جاهای دیگر استفاه کنید. در نوشته‌ی امروز به چگونگی انجام آن می‌پردازیم.

در ابتدا شما باید جایی که می‌خواهید ایموجی خود را در آن وارد کنید، باز نمایید. در مثال زیر ما یک سند باز کرده‌ایم و در جایی که می‌‌خواهیم ایموجی را وارد کنیم کلیک کرده‌ایم. سپس باید کلیدهای Control+Command+Space را با هم بزنید تا پنل مربوط به ورود ایموجی‌ها برایتان باز شود. در عکس زیر می‌توانید پنل را مشاهده کنید.

حالا روی هر کدام از اموجی‌هایی که می‌خواهید کلیک کنید تا آن شکلک به نوشته‌ی شما اضافه شود.

همچنین شما می‌توانید در نوار جستجوی بالای پنل، به انگلیسی دنبال ایموجی‌هایی که می‌خواهید بگردید. در مثال زیر می‌بینید که ما کلمه Fire یا آتش را جستجو کرده‌ایم و نتیجه‌ی آن ایموجی‌هایی خواهد بود که به آتش مرتبط است.

بعد از جستجو نیز می‌توانید روی هر کدام که خواستید کلیک کنید تا به نوشته اضافه شود. همچنین شما می‌توانید با کشیدن پنل و بردن به جای دیگری از صفحه، آن را به صورت یک پنجره‌ی مستقل در بیاورید. به این ترتیب شما می‌توانید هر موقع که احتیاج داشتید و برای هر برنامه‌ای، سریعا به پنل دسترسی پیدا کرده و ایموجی دلخواه خود را اضافه کنید.

در آخر یکی دیگر از جزییات این پنل مانده که باید با هم مروری روی آن داشته باشیم و آن آیکونی است که شما را به بخش Emoji & Symbols می‌برد. جایی که شما می‌توانید تغییراتی را در این پنل اعمال کنید.

وقتی این پنجره باز می‌شود، شما می‌توانید تمامی ایموجی‌ها، سمبول‌ها و کاراکترها را ببینید و هر کدام که خواستید را با زدن روی گزینه‌ی Add to Favorites به لیست مورد علاقه خود اضافه کنید تا هر موقع خواستید، جلوتر از دیگر ایموجی‌ها در دسترس شما باشند.

برای این که به همان پنل کوچک قبلی برگدید، کافی است دوباره روی همان آیکون که در بالا سمت راست تصویر می‌بینید کلیک کنید.

اگر خیلی از ایموجی‌ها در نوشته‌هایتان استفاده می‌کنید، حتما پنل ایموجی را به نوار منو اضافه کنید تا به راحتی در دسترستان باشد. برای این کار باید به System Preferences  رفته و سپس روی Keyboard کلیک کنید. در این بخش شما گزینه‌ای مشاهده خواهید کرد به نام Show keyboard and emoji viewers in menu bar. تیک آن را بزنید تا پنل ایموجی به نوار منوی شما اضافه شود.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *