یکی از آمارهای جالب که اخیراً توسط یوتیوب اعلام شده، داشتن یک میلیارد کاربر است. در حال حاضر نزدیک به ۳ میلیارد کاربر استفاده کننده در اینترنت وجود دارد که یک سوم آنها در یوتیوب حضور دارند. حالا اگر بند قبلی را هم به این مورد اضافه کنیم، می‌بینیم که سرمایه‌گذاری در بازاریابی ویدیوی بر بستر یوتیوب می‌تواند ابزار خوبی برای آگاهی از برند ما باشد.  در ابتدای همین متن اشاره کردیم که نزدیک به یک چهارم جمعیت جهان در طول روز ویدیوهای اینترنتی را مشاهده می‌کنند. با وجود اینکه تعداد کاربران اینترنت در آسیا و به طور ویژه در کشورهای چین و هند بسیار زیاد است، اما کشور آمریکا با وجود جمعیت ۳۰۰ میلیونی خود، نزدیک به یک چهارم از جمعیت خود را درگیر در بازاریابی ویدیویی می‌بیند.

برای آن‌که بتوانید کاربران را به دیدن ویدیو تا پایان آن ترغیب کنید، در ابتدای ویدیو نتیجه آن را به کاربران بگویید! مثلاً اگر قرار است به کاربران آموزش انتشار ویدیو در یوتیوب را بدهید، به آن‌ها بگویید پس از دیدن این ویدیو، قادر به انتشار ویدیوی موردنظر خود در یوتیوب خواهید بود. این کار به کاربران کمک می‌کند تا بتوانند یک دیدگاه کلی نسبت به ویدیوی شما داشته باشند و ویدیوی شما را تا آخر ببینند. همچنین در بخش توضیحات هم به این مسئله اشاره کنید و کلمه کلیدی موردنظر خود را در آن درج کنید.

ایجاد ویدیوهای مرتبط با یکدیگر و پیشنهاد آن‌ها به کاربران

یک استراتژی بسیار موفق و تاثیرگذار در یوتیوب که به رشد و افزایش بازدید ویدیو در یوتیوب کمک می‌کند، ایجاد ویدیوهای مرتبط با یکدیگر است. هنگامی که شما ویدیوهای مرتبط با هم در یوتیوب تولید می‌کنید، می‌توانید در پایان ویدیوهای مرتبط باهم را به کاربران پیشنهاد کنید. این کار به افزایش بازدید ویدیو در یوتیوب و کانال شما کمک زیادی می‌کند و می‌توانید رتبه ویدیوهای خود را افزایش دهید! فرض کنید یک کانال آموزشی در یوتیوب دارید و ویدیوهای آموزش تولید می‌کنید! در یک ویدیو به آموزش ایجاد اکانت اینستاگرام می‌پردازید و در ویدیویی دیگر، ویدیوی مربوط به آموزش بازیابی رمز فراموش شده را منتشر می‌کنید؛ با پیشنهاد این ویدیوها به کاربران ، به راحتی می‌توانید مدت زمان بازدید ویدیوهای خود را افزایش دهید و رتبه کانال خود را بهبود ببخشید.

البته توجه داشته باشید که در این روش نباید ویدیوهای غیرمرتبط ایجاد کنید؛ مثلاً اگر یک هفته در مورد آموزش اینستاگرام ویدیو و در هفته بعد ویدیوهای مربوط به افزایش ترافیک سایت منتشر کنید، هرگز نمی‌توانید این دو را به عنوان ویدیوهای مرتبط به کاربران پیشنهاد بدهید! حتی اگر کاربران وارد صفحه ویدیوی موردنظر شوند، تنها چند ثانیه از آنرا مشاهده می‌کنند و مدت زمان بازدید از ویدیو تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند. اگر قصد تولید ویدیوهای مرتبط باهم را دارید، کافی است پیش از تولید آنها یک لیست از ویدیوهای مرتبط ایجاد کنید و سپس اقدام به تولید کنید! اکنون که لیست شما آماده شده است، به راحتی می‌توانید به افزایش بازدید ویدیو در یوتیوب خود کمک کنید. پیوند میان یوتیوب‌ها می‌تواند از طریق کارت‌های ویدیو و همچنین درج لینک مستقیم در بخش توضیحات آن انجام شود.

بخش توضیحات در ویدیوها

بخش توضیحات ویدیو در یوتیوب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؛ با استفاد از این بخش به راحتی می‌توانید محتوای ویدیوهای خود را برای کاربران توضیح دهید. برای پیوند ویدیوهای مرتبط با یکدیگر، کافی است از کارت‌های یوتیوب برای درج ویدیوهای موردنظر استفاده کنید و هر یک از ویدیوها را در بخش توضیحات همان ویدیو برای کاربران توصیف کنید؛ مثلاً می‌توانید یک ویدیوی کلی در مورد آموزش اینستاگرام تولید کنید و سپس به بررسی بخش‌های مختلف بپردازید! در بخش توضیحات هم به راحتی می‌توانید دلیل انتشار ویدیوهای دیگر را توضیح دهید. کارت‌های پایان ویدیوهای یوتیوب به شما کمک می‌کنند تا بتوانید ویدیوهای مختلف را به هم متصل کنید اما توجه داشته باشید که این کارت‌ها تنها برای ۲۰ ثانیه در دسترس هستند؛ بنابراین باید یک عنوان بسیار جذاب انتخاب کنید تا کاربران در همان لحظه اول روی کارت موردنظر کلیک کنند. اگر قصد دارید یک موضوعی که شامل چند زیرشاخه است را برای کاربران در قالب ویدیو توضیح دهید، بهتر است یک ویدیوی کلی در مورد آن موضوع تهیه کنید و از کاربران بخواهید برای دانستن جزییات و اطلاعات بیشتر بر روی کارت‌های آخر ویدیو کلیک کنند. این کار به افزایش مدت زمان بازدید ویدیو کمک زیادی می‌کند و رتبه کانال شما را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. با این‌ کار می‌توانید برای هر ویدیوی خود یک کلمه کلیدی اصلی در بخش عنوان و توضیحات استفاده کنید و از تمام کلمات کلیدی پرطرفدار بازدید خوبی بگیرید.

همچنین در پایان ویدیو از کاربران تشکر کنید و از آن‌ها بخواهید برای دیدن ویدیوهای بیشتر شما را دنبال کنند و در کانال شما مشترک شوند؛ با این‌ کار تعداد مشترکان کانال شما افزایش می‌یابد و به راحتی می‌توانید رتبه کانال خود را افزایش دهید. برای جذب بیشتر مخاطبان به دنبال تولید ویدیوهایی باشید که مخاطبان بیشتری دارد و در ماه‌های اخر جستجوی زیادی داشته‌اند! برای اطلاع از ویدیوی برتر کافی است تعداد بازدید آن را در کانال‌های مختلفی را بررسی کنید؛ هرکدام که بیشترین بازدید را داشته باشد، قطعاً کاربران بیشتر آن را دوست داشته‌اند و این ویدیوها گزینه بسیار خوبی برای افزایش بازدید در یوتیوب هستند. این روش به شما کمک می‌کند تا علاوه بر افزایش بازدید ویدیو در یوتیوب بتوانید محتوای کانال خود را هم دسته‌بندی کنید. همچنین این روش به شما کمک می‌کند تا ویدیوهای بیشتری برای پیشنهاد به کاربران داشته باشید و پس از مدتی مجموعه‌ فیلم‌های مرتبط شما تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند و بازدید کانال شما متحول می‌شود.

در این مقاله به بررسی برخی از نکات مهم و تاثیرگذار در بهینه‌سازی عنوان ویدئوهای یوتیوب پرداختیم که در مقاله بعدی هم به بررسی ادامه این نکات خواهیم پرداخت.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *