وردپرس قابلیتی داشت با نام Get Shortlink که بسیاری از آن استفاده می‌کردند تا لینک‌های کوتاهی دریافت کرده در پیغام‌ها، ایمیل‌ها و نظرات دیگر سایت‌ها پستی را با آدرسی کوتاه‌تر از معمول به اشتراک بگذارند. با این حال در نسخه ۴٫۴ وردپرس این قابلیت از صفحه پست‌ها حذف شده و دیگر وجود ندارد.

در این آموزش کوتاه قصد داریم به شما یاد دهیم تا چطور بتوانید یان قابلیت را به سایت خود بازگردانید.

دکمه Get Shortlink چه کاری انجام می‌دهد؟

همانطور که از اسم این دکمه بر می‌آمد، به وسیله آن می‌توانستید لینکی کوتاه از پست خود دریافت کنید. این لینک‌های کوتاه نه به اندازه‌ی سایت‌های کوتاه‌کننده لینک اما طولی کم‌تر داشتن و عموما از آدرس و آی‌دی پست تشکیل می‌شدند. همچنین شما می‌توانستید این لینک‌ها را به دلخواه تغییر دهید و در بعضی جزییاتش دست ببرید.

اگر از وردپرس فارسی استفاده می کنید این دکمه با عنوان “دریافت پیوندک” معرفی شده است . در هر حال اگر به تازگی شروع به کار با وردپرس کرده باشید، حتما این گزینه را ندیده‌اید، امکانی بسیار کارآمد که حالا باید با راه حلی جایگزین که در ادامه برایتان توضیح خواهیم داد، به وردپرس اضافه شود.

راه حل اول: این راه حل برای بسیاری از کاربران مسیری ساده‌تر دارد و پیشنهاد ما نیز استفاده از این روش است. برای انجام آن نیز کافی است تا پلاگین  WP Bitly را نصب و فعال کنید.

بعد از نصب این افزونه وردپرس به صورت خودکار گزینه Get Shortlink به پست‌ها اضافه می‌شود و کافی است تا بر روی آن کلیک کنید تا لینکی کوتاه از پست خود دریافت کنید و از آن در پیغام‌های خود استفاده نمایید.

همچنین از این افزونه می‌توانید برای ساخت لینک‌هایی با آدرس دلخواه نیز استفاده نمایید که برای این کار نیاز به تنظیمات ریزتر در برگه خود افزونه دارید.

روش دوم: در این روش شما احتیاج دارید که کدی را به صورت دستی در فایل‌های وردپرس وارد کنید. اگر قبلا این کار را انجام نداده‌اید و راه روش را بلد نیستید، پیشنهاد می‌کنیم از همان روش اول که کم‌خطرتر است استفاده نمایید.

کد زیر را در فایل‌های functions.php file و site-specific plugin در پوشه تم فعال خود وارد کنید.

add_filter( 'get_shortlink', function( $shortlink ) {return $shortlink;} );
این کد گزینه Get Shortlink را به پشت‌های شما اضافه خواهد کرد.

شما می‌توانید با کلیک بر روی آن کد کوتاه مورد نظر خود را دریافت کنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *