یکی از بخش‌های بسیار مهم و ضروری در سیستم مدیریت محتوا وردپرس، بخش مدیا یا رسانه است که توسط آن مدیران سایت‌ها و افرادی که به پیشخوان وردپرس دسترسی داشته باشند می‌توانند فایل یا تصاویر خود را آپلود کنند. وجود چنین بخشی در وردپرس بسیار مهم است و در صورت نبود آن، کاربران نمی‌توانند از تصاویر در سایت خود استفاده کنند و یا برای استفاده از آن باید از سرور دیگری با آدرس دیگر استفاده کنند که کار مناسبی نخواهد بود.

یکی دیگر از مشکلاتی که کاربران وردپرسی با آن روبرو هستند، عدم امکان آپلود تصاویر و فایل‌ها توسط کاربران سایت است که این مشکل سبب می‌شود تا کاربران سایت برای آپلود فایل با مشکل مواجه شوند. یکی از بخش‌هایی که با مشارکت مستقیم کاربران سایت همراه است، بخش انجمن سایت است که در وردپرس استفاده از bbpress می‌تواند گزینه‌ای بسیار مناسب برای ایجاد انجمن در وردپرس است.

بی‌بی‌پرس نیز مانند سایر بخش‌های وردپرس امکان آپلود فایل توسط کاربران را فراهم نکرده است و کاربران آن در صورت نیاز به آپلود فایل با مشکلاتی مواجه می‌شوند.در این مقاله قصد معرفی افزونه‌ وردپرس را داریم که توسط آن قادر به ارائه امکان آپلود فایل توسط کاربران خواهید بود و دیگر نگران نبود چنین امکانی در وردپرس نباشید.

افزونه وردپرس GD bbPress Attachments

افزونه GD bbPress Attachments یک افزونه حرفه‌ای و کاربردی برای CMS وردپرس است که با استفاده از آن قادر به ارائه امکان آپلود فایل و تصاویر در انجمن bbpress توسط کاربران سایت خود و به صورت مستقیم خواهید بود. این افزونه کاربردی توانسته است از میان +۱۰,۰۰۰ نصب خود امتیاز ۴/۱ را به خود اختصاص دهد که نشان از رضایت کاربران استفاده‌کننده از این افزونه است.

 ویژگی‌های افزونه GD bbPress Attachments

  • قابلیت ایجاد امکان آپلود فایل در وردپرس
  • قابلیت محدود کردن حداکثر حجم قابل آپلود توسط کاربران
  • قابلیت ایجاد امکان آپلود به گروه کاربری خاص

نصب و راه‌اندازی افزونه GD bbPress Attachments

برای استفاده از این افزونه وردپرس ابتدا از طریق بخش افزودن افزونه در پیشخوان وردپرس و یا مخزن وردپرس اقدام به نصب و فعال‌سازی افزونه کنید. پس از نصب بخشی به نام پیوست‌ها در وردپرس ظاهر می‌شود که از طریق منوی پیشخوان و بخشForums در دسترس خواهد بود.

تنظیمات : در این بخش می‌توانید به تنظیمات اصلی و پایه این افزونه دسترسی داشته باشید.

گزارش خطا : با استفاده از این بخش می‌توانید تعیین کنید گزارش‌های خطای آپلود فایل توسط کاربران در بخش گزارش‌ها برای کدام نقش‌های کاربری در دسترس باشند.

فعال شده: با استفاده از این گزینه می‌توانید قابلیت گزارش‌گیری را نمایش دهید.

قابل نمایش برای مدیران: با استفاده از این بخش می‌توانید گزارش‌ها را برای کاربران در نقش مدیر، در سایت خود فعال کنید.

قابل نمایش برای نویسنده: با استفاده از این گزینه می‌توانید گزارش‌ها را علاوه بر مدیران، برای نویسندگان خود نیز فعال کنید.

حذف پیوست ها: در این بخش می‌توانید تعیین کنید کدام دسته از کاربران قادر به حذف پیوست‌ها در وردپرس هستند.

مدیران: با استفاده از این گزینه می‌توانید قابلیت دسترسی مدیران به حذف یا جدا کردن فایل را بدهید.

ناظم ها: با استفاده از این گزینه نیز می‌توانید وظایف ناظم سایت را برای دسترسی به فایل‌ها یا حذف آنها تعیین کنید.

نویسنده: با استفاده از این گزینه نیز می‌توانید وظایف نویسنده سایت مشخص کنید.

جداسازی انجمن ها در وردپرس

با استفاده از تنظیمات این بخش می‌توانید فایل‌های پیوست شده در هر یک از انجمن‌ها را جداسازی و دسته‌بندی کنید تا راحت‌تر قادر به مدیریت آنها باشید.

آیکون پیوست: با استفاده از این گزینه می‌توانید تصاویر آپلود شده را جداسازی کنید.

آیکون های نوع فایل: با استفاده از این گزینه می‌توانید سایر فایل‌های آپلود شده را جداسازی کنید.

نمایش عکس های پیوست شده

با استفاده از این بخش می‌توانید نمایی از تصاویر بندانگشتی را در بخش فایل‌های پیوست شده مشاهده کنید.

فعال شده: با استفاده از این بخش می‌توانید تصاویر بندانگشتی برای بخش پیوست فایل را انتخاب کنید.

با عنوان: با استفاده از این گزینه می‌توانید عنوان یا نام تصاویر را نیز نمایش دهید.

کلاس CSS: اگر برای نمایش تصاویر بندانگشتی سایت خود می‌خواهید از استایل اختصاصی استفاده کنید، پس از درج کد CSS آن در فایل استایل قالب یا افزونه، آیدی مربوط به آن را در این بخش وارد کنید.

مشخصه REL: با استفاده از این بخش می‌توانید نحوه آدرس‌دهی به تصاویر بندانگشتی را مشخص کنید.

اندازه تصویر بند انگشتی

در صورت فعال کردن بخش قبلی باید سایز تصاویر بندانگشتی را در این بخش وارد کنید تا با همین سایز نمایش داده شود. دقت کنید که طول و عرض تصاویر را باید بر حسب پیکسل وارد کنید.

تنظیمات عمومی پیوست ها در افزونه GD bbPress Attachments

این بخش نیز برخی از تنظیمات عمومی مربوط به پیوست‌ها را شامل می‌شود.

حداکثر حجم فایل: با استفاده از این گزینه می‌توانید حداکثر حجم آپلودی توسط کابران را محدود کنید و حداکثر حجم هر فایل را در این بخش وارد کنید.

Maximum files to upload at once: در این بخش باید حداکثر تعداد فایل‌های آپلودی همزمان را وارد کنید.

Hide attachements from visitors: با استفاده از این گزینه می‌توانید فایل‌های پیوست شده در تاپیک‌های انجمن را از دید کاربران مهمان خارج کنید و تنها به کاربران عضو شده در سایت اجازه مشاهده آن را بدهید.

محدودیت های بارگذاری برای کاربران :با استفاده از این بخش می‌توانید برخی محدودیت‌ها را برای آپلود فایل توسط کاربران سایت وردپرسی خود را تعیین کنید.

اجازه بارگذاری به: در این بخش می‌توانید به نقش‌های ‌کاربری خاص و موردنظر خود اجازه آپلود فایل را بدهید.

حذف مبحث و پاسخ ها : در این بخش باید تعیین کنید که در صورت حذف پاسخی که فایل موردنظر در آن قرار گرفته است، فایل از بخش رسانه وردپرس نیز حذف شود یا باقی بماند.

تنظیمات سی اس اس و جاوااسکریپت : در این بخش نیز برخی از تنظیمات مربوط به فایل‌های CSS و JS در وردپرس قابل دسترسی هستند.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Join the Conversation

4 Comments

  1. سلام من سایت موزیک دارم میخوام امکان ارسال موزیک رو به صورت حرفه ای به کاربرام بدم به طوریکه موزیک پخش آنلاین داشته باشه آیا این افزونه میتونه کمک کنه؟ اگر نه چه افزونه ای میشناسید؟

  2. سلام من سایت موزیک دارم میخوام امکان ارسال موزیک رو به صورت حرفه ای به کاربرام بدم به طوریکه موزیک پخش آنلاین داشته باشه آیا این افزونه میتونه کمک کنه؟ اگر نه چه افزونه ای میشناسید؟

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *