فایل اکسپلورر یکی از مهم‌ترین بخش‌های ویندوز ۱۰ است. برنامه‌ای که هر روز با آن سر و کار دارید و فایل‌های و پوشه‌های خود را در آن پیدا می‌کنید. شاید خیلی‌ها ندانند که افزونه‌هایی هستند تا کارایی این برنامه را بهتر از آنچه که هست می‌کنند. البته وقتی وارد افزونه‌های فایل اکسپلورر شوید، می‌بینید که تعداد آن‌ها بسیار زیاد است و به همین دلیل ما سراغ آن‌هایی رفته‌ایم که کارآمد هستند و عملکرد مطلوبی نیز دارند.

QTTabBar

یادتان هست که قبل از قابلیت برگه‌ها یا همان تب‌ها، کار کردن با مرورگرهای اینترنت چقدر سخت بود؟ QTTabBar همین قابلیت را به فایل اکسپلورر آورده تا بتوانید به جای باز کردن پنجره‌های جدید، آن‌ها را در تب‌های مختلف باز نمایید. به این ترتیب محیط کار شما خلوت‌تر و منظرم‌تر می‌شود. از مزیت‌های دیگر این افزونه، امکان جا به جایی فایل‌ها با استفاده از قابلیت کشیدن و رها کردن در میان برگه‌های مختلف است.

Air Explorer

این افزونه به شما کمک می‌کند تا به فایل‌های خود در هاست‌های ابری دسترسی داشته باشید و بتوانید با آن‌ها فایل منتقل کنید و پوشه‌هایی را با این فضاهای ابری سینک کنید. در واقع این افزونه فضای ابری شما را در قالب فایل اکسلپورر برایتان به همراه خواهد داشت تا دسترسی به آن‌ راحت‌تر باشد. البته در نسخه رایگان امکانات آن به قدر کافی نیست و برای استفاده، بهتر است از نسخه پولی استفاده کنید.

TeraCopy

این افزونه‌ی محبوب برای کپی کردن بهتر، سریع‌تر و البته امن‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد و اگر فایلی در هنگام کپی شدن با مشکل مواجه شد، آن را در لیستی جداگانه نگه می‌دارد تا بتوانید بعدا دوباره برای کپی کردن آن اقدام کنید. این افزونه ابزارهای زیادی برای ویرایش فایل‌ها و گرفتن گزارش از پوشه‌ها در اختیارتان قرار می‌دهد.

Listary

این افزونه ابزارهای متنوعی برای جستجو و مدیریت فایل‌ها در فایل اکسپلورر دارد. عملکرد این افزونه در جستجوی فایل‌ها بسیار خوب است و همچنین با داشتن میانبرهای متنوع، قابلیت‌های بهتری برای سرعت بخشیدن به کار در اختیارتان می‌گذارد. البته این افزونه نیز در نسخه‌ی رایگان محدودیت‌هایی دارد.

DropIt

ابزاری دیگر برای مدیریت فایل‌ها در فایل اکسپلورر. اما ویژگی DropIt این است که به شما اجازه می‌دهد تا عملکرد‌های خودکار به پوشه‌ها و فایل‌ها بدهید. این عملکردها بر پایه اسم، سایز و مسیر به پوشه‌ها و فایل‌ها تعلق می‌گیرند.

File Converter

همانطور که از اسم این افزونه معلوم است، File Converter برای تبدیل فایل‌های تصویری، صوتی، ویدیویی و اسناد به فرمت‌های دیگر است. این ابزارها به همراه امکان فشرده سازی در بخشی مخصوص در منوی کلیک راست برای شما فراهم می‌شود. در نظر داشته باشید که اگر بخواهید فایل‌های مایکروسافت آفیس را تبدیل کنید، حتما باید این نرم‌افزار را نصب داشته باشید.

Icaros

Icaros قابلیتی به فایل اکسپلورر اضافه می‌کند که بسیاری از فیلم‌بازها به دنبالش هستند. این افزونه باعث می‌شود که تمامی فایل‌های ویدیویی فارغ از فرمتشان، تامبنیل یا تصویر پیش نمایش داشته باشند. به این ترتیب پیدا کردن فیلم یا ویدیویی که به دنبالش هستید، بسیار ساده‌تر خواهد شد. برای استفاده از این افزونه باید .NET Framework 4.0 را نصب داشته باشید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *