اگر تجربه کوچ از پلت‌فرمی به پلتفرم دیگر را داشته باشید، احتمالا باید بدانید که جابه‌جایی اکانت واتساپ بدون از دست رفتن اطلاعات، واقعا سخت بوده و راه ساده‌ای برای این کار وجود ندارد، مخصوصا این که این جابه‌جایی از آیفون باشد!

راهکارهایی که در آموزش امروزمان برایتان گرد آورده‌ایم، مسیر خیلی سختی نیست اما پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد با این حال در انتها هیچ اطلاعاتی را از دست نخواهید داد. برای این کار ما دو روش مختلف را به کار می‌گیریم که یکی با کمک PC و دیگری بدون کامپیوتر و همگی با استفاده از برنامه‌ی MobileTrans انجام می‌شوند.

روش اول: استفاده از برنامه MobileTrans نسخه PC

Wondershare MobileTrans یک برنامه‌ی بسیار کاربردی برای دستکتاپ است که به شما این امکان را می‌دهد تا اطلاعات کامل واتساپ را از iOS به اندروید یا برعکس منتقل کنید. البته با توجه به این که انتقال اطلاعات به iOS را می‌توان با استفاده از سرویس‌های ابری انجام داد، بیشترین تمرکز برنامه برای انتقال اطلاعات از آیفون است.‌

بعد از نصب برنامه‌ی MobileTrans روی PC یا مک برنامه را اجرا کنید.

در صفحه اول برنامه چند گزینه‌ پیش روی شماست. همانطور که گفتیم، از این برنامه می‌شود برای انتقال اطلاعات از برنامه‌های مختلف استفاده کرد اما برای این آموزش، روی WhatsApp کلیک کنید.

حالا هر دو گوشی را با استفاده از کابل به دستگاه متصل کنید. نکته مهم این است که حتما از کابل‌های اصلی شارژر یا کابل‌های با کیفیت استفاده کنید چون کابل‌هایی که سرعت انتقال اطلاعات کمی دارند، ممکن است در این پروسه مشکل ایجاد کنند.

بعد از اتصال، هر دو گوشی را روی صفحه خود مشاهد هخواهید کرد. در سمت چپ گوشی مبدا که گوشی آیفون شماست را انتخاب کنید و در سمت راست گوشی مقصد را که گوشی اندرویدی است. از گزینه Flip برای تغییر جای گوشی‌ها استفاده کنید.

حالا کافی است تا روی Start بزنید و مراحل جا به جایی اطلاعات انجام شود. همه‌ی کارها به صورت خودکار انجام و در پایان کار، می‌توانید گوشی خود را از کامپیوتر جدا کنید و خواهید دید که همه‌ی اطلاعات به درستی منتقل شده‌اند. این روش ساده‌ترین راه برای انجام کار است و شما از آن برای برنامه‌های بد قلق دیگری همچون وایبر، کیک، وی چت و لاین هم می‌توانید استفاده کنید. بهترین بخش پروسه هم این است که شما نیاز به هیچ دانش فنی برای انجامش ندارید. قسمت بد ماجرا هم این است که هم به کامپیوتر احتیاج دارید و هم این که MobileTrans برنامه‌ی رایگان نیست.

 روش دوم: نسخه موبایل MobileTrans

اولین سد راه شما برای انجام این روش، نیاز داشتن به یک کابل لایتینگ به USB-C است تا آیفون را به گوشی اندروید وصل کنید. برای اتصال از OTG استفاده کرده و گزینه‌ی Trust را در زمان اتصال بزنید. بعد از اتصال برنامه‌ی MobileTrans را بر روی هر دو پلتفرم اجرا کنید.

اقدام به گرفتن بکاپ و انتقال آن نکنید، چون این نسخه روی اندروید اجرا نخواهد شد. به همین دلیل نیاز به اتصال با کابل دارید و سپس باید برنامه را اجرا کرده و درست مثل روشی که در PC پیش گرفتیم، انتقال واتساپ را انتخاب کنید. برنامه دوباره به صورت خودکار تمام کارها را انجام می‌دهد و در نهایت پیغام کامل شدن برای شما نشان می‌دهد. این روش اصلا ارزان نیست، اما ساده‌ترین روش برای آن‌هایی خواهد بود که اطلاعات واتساپ، برایشان از اهمیت بالایی برخوردار است.

چرا روش‌های دیگر به درستی کار نمی‌کنند؟

روش‌های پر پیچ و خم و متفاوتی برای این کار وجود دارد که شما با جا انداختن یک پله، ممکن است بخشی از اطلاعات خود را از دست بدهید. در واقع استفاده از MobileTrans باعث می‌شود تا این مشکلات حل شده و همه چیز به اید‌ه‌آل‌ترین شکل ممکن انجام دهد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *