آیا می‌خواهید محل قرار گیری پوشه user خود در ویندوز ۱۰ را جا به جا کنید؟ در سیستم تازه ویندوز ۱۰ پوشه‌های user در مدیرت دانلود‌ها، تصاویر، موسیقی و ویدئو پوشه‌های جداگانه در نظر گرفته شده است. با این همه ممکن است بخواهید آن‌ها را شخصی‌سازی کنید. به هرحال جابه‌جایی این پوشه‌ها به یک هارد اکسترنال و یا یک جای دیگری در درایو داخل کامپیوتر کار سختی نیست. اما باید این کار را به شیوه درست انجام دهید زیرا ممکن است اثرات نامطلوبی داشته باشد.

چرا نباید تمام پوشه User را منتقل کنید؟

پس از شروع باید به شما توصیه کنیم که نباید تمام پوشه user را منتقل کنید. بعضی از پوشه‌ها به واسطه ذخیره فایل‌های موقت یا فایل‌هایی که از طرف برنامه‌های مختلف درپردازش اطلاعات مورد استفاده قرار می‌گیرند، ممکن است با این جا به جایی دچار مشکل شوند. اما خوشبختانه پوشه‌هایی نظیر Downloads و Documents را می‌توان بدون داشتن دسترسی و کاملا بی‌خطر جابجا کرد. به این ترتیب می‌توانید بدون بروز مشکل این پوشه‌ها را به جای دیگری منتقل کنید.

روش اول: انتقال پوشه‌های User

ابتدا File Explorer را باز کرده و به پوشه user که می‌خواهید جابه‌جا کنید بروید. روی آن راست کلیک کرده و Properties را انتخاب کنید.

به صفحه Location بروید.

روی Move کلیک کرده و یک مکان جدید برای پوشه خود را انتخاب کنید، سپس روی OK کلیک کنید تا تغییر انجام شود. این پروسه را برای همه پوشه‌های جداگانه‌ای که می‌خواهید حرکت دهید، تکرار کنید. بهتر است بدانید وقتی یک پوشه موجود را انتخاب می‌‌کنید، آن را به پوشه دیگری تغییر می‌دهید بنابراین اگر مایل باشید می‌توانید از ابتدا یک پوشه جدید ایجاد کنید.

به این ترتیب روند انتقال سریع و آسان خواهد شد. محل پوشه‌های user شما در نوار دسترسی فوری، به روزرسانی خواهد شد.

روش دوم: جایگزینی پوشه User

با استفاده از شیوه مورد تایید مایکروسافت برای جابه جایی پوشه user، به مشکلی بر نخواهید خورد. با این همه شاید بخواهید جانب احتیاط را رعایت کرده و آن‌ها را کاملا جایگزین کنید. در این شیوه در واقع محل قرارگیری پوشه‌های موجود کاربری شما تغییر نمی‌کند. در عوض از یک موقعیت جدید برای ذخیره فایل ها استفاده خواهید کرد. از آنجایی که فایل‌های سیستمی ویندوز ۱۰ در این بخش قرار ندارند کارهای انجام شده خللی در سیستم ایجاد نمی‌کند.
برای گام نخست ابتدا به سادگی، به محلی که می‌خواهید پوشه‌های user خود را در File Explorer قرار دهید رفته، سپس یک پوشه جدید ایجاد کرده و نام آن را هر چه که دوست دارید بگذارید. و بسته به نوع استفاده آن را تنظیم کنید مثلا اگر یک پوشه دانلود ایجاد کرده‌اید، مرورگر خود را باز کرده و آدرس پوشه را برای ذخیره‌سازی فایل‌ها وارد کنید.

Microsoft Edge

در مایکروسافت اج، روی گزینه Settings and more کلیک کرده و به Advanced settings بروید. سپس روی View advanced settings کلیک کنید.

در بخش Downloads، یک فیلد پیدا خواهید کرد که در آن می‌توانید آدرس محل پوشه‌ای که می‌خواهید را وارد کنید.

گوگل کروم
کروم نیز مانند مورد بالا، روند بسیار ساده است. روی گزینه Customize and control Google Chrome کلیک کرده و سپس روی Settings کلیک کنید.

بخش دانلود در منو و در بخش Advanced قرار دارد.

اگر هم پوشه دیگری از قبیل تصاویر یا آهنگ بود که می‌خواهید نوع محتوای ذخیره در آن را معین کنید، روی File Explorer راست کلیک کرده و Properties را انتخاب کنید و زبانه Customize را باز کنید.

به این ترتیب پوشه‌ها بسته به نوع اسناد، تصاویر و یا موسیقی به درستی بهینه‌سازی می‌شوند. در مرحله آخر هم باید پوشه‌های user خود را به منوی Quick Access اضافه کنید. این هم به سادگی کشیدن و رها کردن آیکون است. البته باید به خاطر داشته باشید که پیوند آن را حذف کنید.

مراقب تغییراتی که ایجاد می‌کنید باشید

گرچه انتقال پوشه کاربری به نظر بی‌ضرر می‌رسد اما ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند. هر چقدر هم که به تنظیمات سیستمی آشنا باشید باز هم احتمال دارد آسیب‌هایی را به سیستم وارد کنید. مایکروسافت ابزارهایی مانند Sysprep را برای حرفه‌ای‌ها، آن هم در شرایط بسیار خاص عرضه کرده است تا مدیریت بهتری برای انجام این کار در اختیار داشته باشند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *