اگر از طرفداران بخش آموزش پرشین‌تولز هستید، حتماً بخش‌های قبلی مجموعه مقالات فاکتورهای مهم سئو در سال ۲۰۱۹ را خوانده‌اید! در این مقاله هم قصد داریم به بررسی ادامه این مباحث بپردازیم!

گوگل برای شناسایی وب سایت ها و صفحات جدید در فضای اینترنت می تواند از بک لینک ها استفاده کرده و آن ها ایندکس کند. به همین دلیل، در دنیای سئو توصیه می شود تا بک لینک ها را از وب سایت هایی دریافت کنید که موضوع آن ها با موضوع اصلی سایت شما هماهنگی داشته باشد. علاوه بر آن، وجود لینک سایت شما در سایت های دیگر نشان دهنده اعتبار سایت شما و محتوای دورن صفحه است. بنابراین گوگل تلاش می کند تا آن صفحه را در نتایج بالاتر آورده و به کاربر نشان دهد.

یکی از نکات قابل توجه در بک لینک سازی، لینک دادن به عباراتی (Anchor Text) است که مرتبط با موضوع صفحه و یا وب سایت باشد. در سال های پیش بسیاری از سایت ها به عباراتی همچون «کلیک کنید» لینک می دادند، اما امروزه این عبارات نه تنها به سئو سایت کمکی نمی کند بلکه ممکن است به ضرر وب سایت باشد. امروزه گوگل به متنی که لینک کرده اید توجه می کند و بر آن اساس، صفحه را به کابر نمایش خواهد داد. برای مثال، اگر وب سایتی در زمینه طراحی سایت داشته باشید بهتر است به عبارت «آموزش طراحی سایت حرفه ای» لینک دهید.

اعتبار دامنه ای که به شما بک لینک می دهد اهمیت بسیار زیادی در لینک بیلدینگ دارد. کیفیت یک دامنه بر اساس عمر آن دامنه، لینک های دریافتی سایت، لینک های خارجی، مدت زمان حضور کاربر در سایت، فعالیت در شبکه های اجتماعی و عوامل دیگر بستگی دارد.

یکی از دیگر مواردی که در بک لینک سازی اهمیت دارد، محل قرار گیری لینک در سایت است. هر صفحه از وب سایت شامل هدر، فوتر، سایدبار و بدنه صفحه است. لینک هایی که در بدنه مقاله قرار می گیرند بیشترین تاثیر را دارند. قرار دادن بک لینک در قسمت دیدگاه های یک سایت نیز می تواند بدون هیچ هزینه ای برای سایت شما لینک بیلدینگ کند. اما برخی از وب سایت ها دسترسی به لینک سازی در قسمت نظرات خود را بسته اند و این امکان در آن ها وجود ندارد.

برخی از مدیران وب سایت ها برای افزایش رتبه سایت خود در کمترین زمان ممکن، اقدام به خرید بک لینک می کنند. این کار نه تنها ریسک لینک سازی در وب سایت های بی کیفیت را افزایش می دهد، بلکه تعداد بالای لینک سازی در زمان کوتاه از لحاظ گوگل غیر طبیعی بوده و باعث جریمه شدن وب سایت و اسپم شدن آن خواهد شد.

هرچه تعداد بک لینک های یک سایت بیشتر باشد، آن سایت رتبه بالاتری بدست خواهد آورد. اما باید به کیفیت لینک ها توجه ویژه داشت. یکی دیگر از اشتباهات رایج در لینک بیلدینگ، تبادل لینک است. بنابراین برای لینک سازی سعی در تبادل مداوم لینک با سایت های بخصوصی را نداشته باشید.

لینک دادن به کلمات و عبارات تکراری نیز می تواند تاثیر منفی بر سئو سایت داشته باشد. به جای آن سعی کنید از کلمات متفاوت و مرتبط با کسب و کار خود در لینک سازی استفاده نمایید.

محتوای حرفه‌ای و جامع  فاکتور نهایی در سئو

تولید محتوا در حقیقت نوشتن مقاله، درباره موضوعی خاص است. این مقاله باید متناسب با موضوع سایت و کسب و کار شما باشد. تولید محتوای با کیفیت  می تواند به طور چشم گیری باعث افزایش بازدید سایت شما شود. بنابراین اگر به دنبال موفقیت وب سایت خود هستید باید بخش مهمی از فعالیتتان را به تولید محتوا اختصاص دهید. مدیران وب سایت ها بخش مهمی از هزینه سایت را به تولید محتوا اختصاص می دهند. به همین دلیل در هر سایتی یک بخش وبلاگ به چشم می خورد.

زمانی که ما از اهمیت محتوا و تولید محتوا در کسب و کارهای امروزی صحبت می کنیم، باید به چند نکته توجه داشته باشیم تا محتوای تولید شده ما، محتوای خوب و مناسبی باشد. در غیر این صورت محتوای تولید شده نظر مخاطبین را جلب نخواهد کرد و ما در رسیدن به هدف خود دچار مشکل خواهیم شد.  اولین نکته ای که در رابطه با تولید محتوای خوب می بایست درباره آن تفکر کرد، این مسئله می باشد که مخاطبان یک محتوای خوب چه کسانی هستند و به طور کلی هدف از تولید محتوای خوب چیست، قصد ما از تولید محتوا چیست، با تولید محتوا در نظر داریم چه مخاطبینی را جذب کنیم، مخاطبین مورد نظر ما به دنبال چه نوع محتوایی هستند. اولین نکته ای که در رابطه با تولید محتوای خوب می بایست درباره آن تفکر کرد، این مسئله می باشد که مخاطبان یک محتوای خوب چه کسانی هستند و به طور کلی هدف از تولید محتوای خوب چیست، قصد ما از تولید محتوا چیست، با تولید محتوا در نظر داریم چه مخاطبینی را جذب کنیم، مخاطبین مورد نظر ما به دنبال چه نوع محتوایی هستند.  ما قبل از اینکه بخواهیم در رابطه با ویژگی های اصلی محتوای خوب صحبت کنیم، می بایست جامعه هدف و مخاطبان مورد نظر خود را مشخص نموده و آنها را تجزیه و تحلیل و بررسی کنیم تا متوجه شویم برای دست یافتن به آنها چه فعالیت هایی را باید صورت بدهیم.

اولین نکته ای که در رابطه با تولید محتوا باید در نظر داشته باشیم و جزء ویژگی های اصلی محتوای خوب می باشد، این مسئله است که محتوا هدفمند باشد. منظور این است که ما برای تولید محتوا باید هدف خود را مشخص کنیم و باید تمام سعی خود را انجام دهیم تا محتوای تولید شده، نیاز مخاطب در هر زمینه ای را برطرف کند. زمانی که تصمیم به تولید محتوا گرفته می شود، ما به عنوان سازمان و یا مدیر سایت، باید هدف خود را از تولید محتوا به روشنی مشخص کنیم. هدف ما باید برطرف کردن نیاز مخاطبمان باشد. تنها در این صورت می توانیم نظر مخاطبین را جلب کنیم.  مخاطب زمانی که تصمیم می گیرد از محتوای ارائه شده از جانب ما بهره بگیرد، در واقع تصمیم گرفته است وقت و زمان خود را بر روی این محتوا صرف کند. بنابراین محتوای تولید شده ما باید به گونه ای باشد که در انتها مخاطب از صرف وقت و هزینه بابت این محتوا، رضایت کامل را داشته باشد.

در مقاله بعدی به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *