استفاده از صفحات فرود در دیجیتال مارکتینگ در سال‌های اخیر بسیار رایج شده است و کسب‌وکارهای زیادی به اهمیت آن پی برده‌اند. در مقاله قبلی به بررسی صفحات فرود و نحوه بهینه‌سازی آن پرداختیم؛ در این مقاله نیز قصد داریم برخی از مواردی که به بهینه‌سازی صفحات فرود شما کمک می‌کنند بپردازیم که امیدواریم مفید واقع شود.

ایجاد یک لیست مختصر از ویژگی‌های محصول شما

حتما تاکنون خودتان در لیست ایمیل‌های دریافتی خود محتوای تبلیغاتی را مشاهده کرده‌اید که معمولا واکنش تمامی کاربران به یک صورت است! آنها پیش از هر اقدامی یک آنالیز کلی به محتوای ارسال شده می‌اندازند و بررسی می‌کنند که محتوای تبلیغات دریافت شده شامل چه مواردی است! یکی از جذاب‌ترین مواردی که سبب جذب مخاطبان محتوای تبلیغاتی می‌شود، استفاده از لیست و شمارنده ویژگی‌های یک محصول یا خدمات تبلیغ‌شده است. در محتوای صفحات فرود خود سعی کنید لیستی از ویژگی‌ها و ارزش‌های خدمات یا محصول خود تهیه کنید و آن را به صورت جذاب در بخشی از صفحه‌ فرود خود نمایش دهید. این امر سبب می‌شود که مخاطبان به خواندن تمام یا بخشی از صفحه فرود شما تشویق شوند که جذاب بودن محتوای تبلیغات شما برای آنها بسیار مهم است.

استفاده از تجربه کاربری حرفه‌ای در امر جذب مخاطبان

اولین موردی که در تبلیغ یک محصول یا خدمات باید در نظر داشته باشید، جذابیت تبلیغات اینترنتی برای کاربران است. انتخاب سایت مناسب برای نمایش تبلیغ، طراحی صفحه فرود، لینک‌های درج شده و… همگی از مواردی هستند که بر اساس رفتار کاربران باید صورت بگیرند و به عبارتی باید در طراحی و بهبود تجربه کاربری (UX) خود بسیار دقت کنید. اگر بخواهیم ساده‌تر این موضوع را بررسی کنیم، باید استانداردهای طراحی وب از دیدگاه کاربران را در نظر داشته باشیم و یک حس بسیار خوب در کاربران خود ایجاد کنیم تا آنها به بررسی بیشتر محصول شما ترغیب شوند.

دسته‌بندی کاربران و انتقال آنها متناسب با نوع دسته‌بندی به صفحه خاص

یکی دیگر از مواردی که اهمیت زیادی دارد، بررسی قدرت آنالیز کاربران بر اساس نوع آنها است. در کسب‌وکارهای مختلف دسته‌های مختلفی از کاربران وجود دارند که باید ببینید آیا می‌توانید آنها را به طور کامل تحلیل و آنالیز کنید یا خیر! اگر قدرت و ابزار کافی برای چنین کاری را دارید، استفاده از چنین تحلیل‌هایی می‌تواند بسیار موثر باشد! زیرا با استفاده از دسته‌بندی کاربران به راحتی می‌توانید متناسب با سن، شهر یا هر مورد دیگری آنها را به یک صفحه خاص منتقل کنید. اینکار به افزایش نرخ کلیک و فروش صفحات فرود شما کمک زیادی می‌کند. البته این مورد را نیز در نظر بگیرید که ابزار کافی در دسترس دارید تا بتوانید چنین آنالیزی را به صورت دقیق انجام دهید؛ زیرا آنالیز ناصحیح می‌تواند بازخورد و تاثیر منفی داشته باشد و موجب کاهش نرخ فروش محصولات شما شود!

حذف فهرست‌ها و بخش‌های اضافی

در طراحی صفحات فرود تمرکز ما بیشتر بر روی محصول یا خدمات ارائه شده است! بنابراین کمی از تجربه کاربری مورد استفاده در طراحی یک وب‌سایت فاصله می‌گیرد و کمی متفاوت می‌شود. در طراحی صفحات فرود باید بخش‌های اضافی موجود در صفحه اصلی سایت نظیر فهرست‌ها، فوتر و کپی‌رایت را حذف کنید تا کاربران کاملا بر روی محصول مورد تبلیغ تمرکز کنند.

تولید محتوای کامل در عین مختصرنویسی!

اگرچه مخاطبان سایت شما زمانی را برای مطالعه محتوای ارسال شده به آنها اختصاص می‌دهند، اما این موضوع به معنای آن نیست که آنها قرار است زمان زیادی را برای آن صرف کنند! مخاطبان امروزی کم‌حوصله‌تر از قبل هستند و بیشتر ترجیح می‌دهند مطالب مختصر در عین حال مفید را مطالعه کنند. حتی اگر قرار است مطالب طولانی و زیادی را به کاربران ارائه کنید، سعی کنید خلاصه آن را برای کاربران درج کنید و برای مطالعه کامل کاربران را به صفحه‌ای دیگر ارجاع دهید.

ایجاد دکمه فرخوان (Call to action) برای صفحات طولانی

دکمه فراخوان یکی از مهم‌ترین مواردی است که در طراحی صفحات وب بسیار کاربرد دارد. در طراحی صفحات فرود اگر صفحه شما محتوای طولانی و بلند دارد، سعی کنید در چندین بخش از دکمه فراخوان استفاده کنید تا کاربران در صورت نیاز به آن، بتوانند با رضایت کامل و بدون نیاز به صرف زمان زیادی از آن استفاده کنند. همچنین سعی کنید در انتخاب عنوان دکمه فراخوان از کلمات کاملا واضح استفاده کنید! به طور مثال اگر قرار اصل فایل صوتی را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دهید، می‌توانید به سادگی از اصطلاح “دانلود رایگان فایل صوتی” استفاده کنید تا مخاطبان شما دچار سردرگمی نشوند.

رعایت صداقت در دکمه فراخوان

در بسیاری از ایمیل‌های تبلیغاتی که دریافت می‌کنیم، با عدم صداقت محتوای ارسال شده مواجه می‌شویم که این امر بسیار ناخوشایند است! به طور مثال در ایمیل‌های دریافتی با عنوان‌هایی نظیر دانلود رایگان یا هدیه مواجه می‌شویم اما هنگامی که بر روی دکمه فراخوان کلیک می‌کنیم، به فرم پرداخت و دریافت آن هدیه مواجه می‌شویم که در واقع عدم وجود صداقت است. اینکار سبب سلب اعتماد از کاربران شما می‌شود که بسیار ناخوشایند خواهد بود و حتی اگر بخواهید دفعات بعد به آنها هدیه‌ای بدهید، بر اساس ذهنیت قبلی بر روی دکمه فراخوان شما کلیک نخواهند کرد. بنابراین اگر در دکمه فراخوان مورد استفاده در صفحات فرود یا محتوای ایمیل تبلیغاتی خود چیزی را درج می‌کنید، صداقت را رعایت کنید و واقعا چیزی را به کاربر خود وعده می‌دهید، در عمل نیز آن را رعایت کنید تا اعتماد آنها به شما بیشتر شود.

در این مقاله به بررسی برخی از راه‌های بهینه‌سازی صفحات فرود پرداختیم که در مقاله دیگر به تکمیل آن خواهیم پرداخت. امیدواریم مفاهیم مطرح شده در این مقاله مفید واقع شده باشد.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *