مثل بسیاری از کارمندان دنیای مدرن، گوشی شما هم احتمالا چندین هدف را دنبال می‌کند. این دستگاه کوچک در کنار پل ارتباطی شما با دوستان و آشنایانتان، شما را به شبکه‌های اجتماعی متصل کرده و حتی برنامه‌های کاری برای ارتباط با همکارانتان را نیز فراهم می‌کند.

به همین دلیل است که گاهی خیلی راحت فراموش می‌کنید که در مواقع مختلف چه برنامه‌هایی آرامش شما را بر هم می‌زنند. مثلا اگر از برنامه‌های ارتباطی یا مدیریتی خاصی برای محیط کار استفاده می‌کنید، این برنامه‌ها در روزهای آخر هفته نباید مخل آسایش شما باشند. برنامه‌هایی که ساعات استفاده از برنامه‌هایی خاص را محدود می‌کند نیز خیلی در این زمینه مفید نیستند، پس باید چه کرد؟ ما به شما ActionDash را پیشنهاد می‌کنیم.

ActionDash برای گوشی‌های اندرویدی که قابلیت Google’s Digital Wellbeing را ندارند یک موهبت بزرگ خواهد بود و برای کسانی که موبایلشان این قابلیت را دارد نیز امکانات جدید اضافه می‌کند. با استفاده از آخرین ورژن این برنامه، می‌توانید مشخص کنید که چه برنامه‌ای در چه زمانی اجرا نشود و اگر از Action Launcher در کنارش استفاده می‌کنید، آیکون این برنامه‌ها در آن زمان خاکستری شده و به شما نشان می‌دهد که کدام‌ها در دسترستان نیستند.

وقتی برنامه‌ای که بلاک کردید را می‌خواهید باز کنید، ActionDash پیغامی به شما نشان می‌دهد که در آن میزان زمانی که در طول هفته صرف آن برنامه کردید را نشان داده و می‌گوید که چه زمانی مسدود سازی برنامه به اتمام رسیده و شما دوباره می‌توانید آن را اجرا کنید. اگر بخواهید می‌توانید تنظیمات دوباره برنامه را فعال کنید، اما هر بار برای هر برنامه باید ۱۵ ثانیه صبر کنید، این تایمر به خاطر این است که به دفعات برنامه را فعال و غیر فعال نکنید.

در حالت Focus، این برنامه ابزارهایی برای مدیریت ساعتی به شما می‌دهد تا بتوانید در ساعات کاری بعضی برنامه‌ها را از دسترس خارج کنید. برنامه‌هایی مثل اینستاگرام یا توییتر به راحتی می‌توانند راندمان کاری شما را پایین بیاورند، به همین خاطر می‌توان دسترسی به آن‌ها را در ساعات کاری محدود کرد.

این برنامه شاید تنها یک چسب زخم برای مشکل بزرگ اتلاف وقت در برنامه‌های مختلف باشد، اما در هر حال شروعی است برای تغییر در سیستم کار با گوشی‌های هوشمند که دچار مشکل شده است. مخصوصا اینکه ActionDash آمار و ارقام استفاده از برنامه‌های مختلف را نیز به شما نشان می‌دهد که این می‌تواند به شما نشان دهد چه میزان وقت را در چه برنامه‌هایی گذرانده‌اید.

نسخه رایگان ActionDash از این آدرس قابل دانلود است، اما اگر بخواهید تمام امکانات آن را در اختیار داشته باشید، باید قیمت ۶٫۹۹ دلاری نسخه پولی آن را پرداخت کنید.

 

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *