احتمالا این موضوع برای شما هم اتفاق افتاده که در جلسه‌ای مهم گوشی شما پشت هم نوتیفیکیشن‌های مختلف از شبکه‌های اجتماعی دریافت کرده و به کلی وضعیت شما را خراب کند. وقتی هم که از بالا بخش نوتیفیکیشن‌ها را پایین می‌کشید، انواع اعلان‌ها از لایک شدن عکس تا فالو شدن در اینستاگرام آن بخش را پر کرده و بعضا اعلا‌ن‌های مهم از دست شما در می‌رود. به همین خاطر است که شما باید یاد بگیرید نوتیفیکیشن هر برنامه‌ای که می‌خواهید را خاموش کنید و ما هم قصد داریم در این نوشته همین مسئله را به شما آموزش دهیم.

مشکل دریافت نوتیفیکیشن‌های ناخواسته

مدتی پیش مقاله‌ای از طرف دانشگاه‌ فلوریدای آمریکا منتشر شد که در آن نوشته شده، نوتیفیکیشن‌ها اختلالاتی در تمرکز انسان‌ها به وجود آورده و آرامش کلی بدن را دچار مشکل می‌کنند. مهم نیست این اعلان‌ها به صورت یک صدای بوق کوچک باشد یا یک نوشته روی صفحه، در نهایت این یکی دیگر از اختلالاتی است که گوشی‌های هوشمند برای سلامت ما ایجاد می‌کند. البته این بدین معنا نیست که شما به هیچ اعلانی احتیاج ندارید، اما احتمالا دسترسی بعضی برنامه‌ها به این بخش را باید محدود کنید.

خاموش کردن نوتیفیکیشن‌ها برای هر برنامه‌ای در اندروید

بسته به نسخه اندرویدی که از آن استفاده می‌کنید، دو راه برای انجام این کار وجوددارد؛

برای اندروید ۵ و بالاتر

نسخه پنجم سیستم عامل اندروید این مدیریت نوتیفیکیشن‌ها را بسیار ساده کرده است. به تنظیمات رفته و از بخش Sound and Notification گزینه App Notifications را انتخاب کنید و با روشن کردن گزینه Block برای هر برنامه‌ای که می‌خواهید، بخش اعلان را برایش مسدود کنید.

در این بخش خیلی به بخش Priority Mode توجه نکنید، این بخش در واقع نسخه‌ی تازه از حالت Do Not Disturb است که در این حالت تنها نوتیفیکیشن‌های بعضی برنامه‌های انتخابی برایتان به نمایش در می‌آید.

برای اندروید ۴٫۱ تا ۴٫۴

در نسخه‌های قبلی اندروید نیز راهی برای انجام این کار است و شما باید به Settings و سپس Apps بروید. د این‌جا باید برنامه‌ی مورد نظر خود را پیدا کنید و آن را انتخاب کرده و سپس تیک بخش Show notifications را بردارید و در نهایت OK را بزنید.

برای نسخه‌های پایین‌تر این امکان وجود ندارد که بتوانید نوتیفیکیشن‌ها را برای برنامه‌ای خاص ببندید.

نوتیفیکیشن‌ها از کجا می‌آیند

اگر نمی‌دانید نوتیفیکیشنی که برایتان آمده از کدام برنامه فرستاده شده است، راه‌هایی وجود دارد که از اندروید ۴٫۱ به بالا امکان استفاده از آن‌ها هست.

راه اول: اگر هنوز نوتیفیکیشن را می‌بینید

اگر نوتیفیکیشن آن برنامه را مخفی نکرده باشید و پیغام‌ها را ببینید، یک لمس طولانی بر روی هر کدام آیکون با نماد i را به شما نشان می‌دهد که شما با انتخاب آن به برنامه‌ای که نوتیفیکیشن از آن آمده می‌روید و از آن‌جا می‌توانید اعلان‌ها را برای آن برنامه غیرفعال کنید.

راه دوم: اگر نمی‌توانید نوتیفیکیشن را ببینید

اگر قبلا برنامه‌ی مورد نظر را برای نمایش نوتیفیکیشن‌ها غیر فعال کرده باشید هم باز می‌توانید به سر منشا هر کدامشان برسید و برای این کار باید از ابزاری که تاریخچه‌ی نوتیفیکیشن‌ها را نمایش می‌دهد و در چند نسخه‌ی آخر اندروید وجود دارد استفاده کنید.

هر جای صفحه خانگی یک لمس طولانی انجام دهید به صفحه ویجت‌ها برده خواهید شد. در این بخش به باید از مسیر Shortcut > Settings Shortcut > Notification log ابزار مورد نظر را باز کنید. با انتخاب نوتیفیکیشن برنامه‌ای که از آن آمده برای شما باز شده و شما می‌توانید طبق معمول تیک نمایش را غیر فعال کنید یا دوباره آن را فعال کنید.

  • نکته: نمی‌شود بعضی نوتیفیکیشن‌ها از برنامه‌ای خاص را فعال و بعضی دیگر را غیر فعال کرد و این گزینه برای تمامی اعلان‌ها از برنامه است، اما بعضی برنامه‌ای این امکان را در اختیارتان می‌گذارند که باید از خود برنامه آن را انجام دهید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *