کاربران مهم‌ترین و ارزشمندترین عامل در پیشرفت و افزایش رتبه یک سایت به حساب می‌آیند و اگر سایتی کاربری نداشته باشید، نمی‌توانید انتظار پیشرفت و افزایش رتبه داشته باشید! در واقع تمامی فعالیت‌هایی که بر روی یک سایت انجام می‌دهید برای این است که بتوانید کاربران بیشتری را به سایت خود جذب کنید؛ به طور مثال تمامی کارهایی که برای سئو یک سایت صورت می‌گیرد برای آن است که بتوانید مطالب خود را در نتایج اولیه گوگل و سایر موتورهای جستجو نمایش دهید و با اینکار ترافیک بیشتری را جذب سایت خود کنید. به عنوان مدیر یک سایت وظایفی را بر عهده دارد که یکی از مهم‌ترین آنها فراهم کردن یک محیط کاربری برای سایت خود هستید. در این مقاله قصد معرفی یک افزونه وردپرس کاربردی و حرفه‌ای را داریم که با استفاده از آن قادر به ایجاد پنل و پروفایل کاربری برای کاربران سایت وردپرسی خود خواهید بود.

افزونه Profile Builder

افزونه Profile Builder یک افزونه حرفه‌ای و کاربردی برای وردپرس است که با استفاده از آن قادر به ایجاد پروفایل برای کاربران سایت خود خواهید بود. این افزونه کاربردی در مخزن وردپرس به ثبت رسیده است و توانسته از میان +۵۰,۰۰۰ نصب خود امتیاز ۴/۷ از ۵ را به خود اختصاص دهد که نشان از رضایت اکثریت کاربران استفاده‌کننده از این افزونه است.

برخی از ویژگی‌های افزونه Profile Builder

  • قابلیت ایجاد فرم ورود، عضویت و ویرایش پروفایل کاربری در وردپرس
  • قابلیت ایجاد و شخصی‌سازی‌ فیلد‌های افزونه
  • قابلیت تایید حساب کاربران با استفاده از ارسال ایمیل فعال‌سازی
  • قابلیت محدودسازی بخشی از یک مطلب برای نقش‌های کاربری خاص
  • قابلیت شخصی‌سازی نوع ورود کاربران به سایت
  • قابلیت تعیین حداقل امنیت انتخاب رمز عبور برای کاربران از صد نمره
  • قابلیت تعیین حداقل طول پسورد انتخاب‌شده توسط کاربران
  • قابلیت استفاده از شورت‌کدها جهت نمایش فرم‌ها در بخش‌های مختلف سایت
  • قابلیت محدودکردن نمایش نوار ابزار پیشخوان برای گروه‌های کاربری خاص
  • و…

نصب و راه‌اندازی افزونه Profile Builder

برای استفاده از این افزونه ابتدا آن را از طریق مخزن وردپرس یا بخش افزودن افزونه در پیشخوان وردپرس نصب و فعال‌سازی کنید. پس از نصب افزونه بخشی به نام Profile Builder  نمایان می‌شود که از طریق منوهای پیشخوان در دسترس است.

Basic Information

در این بخش برخی از اطلاعات اولیه افزونه و شورت‌کدهای آن در دسترس است.

Edit Profile

در این بخش شورت‌کد مربوط به صفحه ویرایش پروفایل توسط کاربران در دسترس است که می‌توانید یک صفحه خاص را برای دسترسی کاربران به بخش‌های مختلف پروفایل خود درنظر بگیرید.

Registration

در این بخش شورت‌کد مربوط به صفحه ثبت‌نام کاربران در دسترس است که می‌توانید یک صفحه خاص را برای عضویت کاربران در سایت وردپرسی خود خود درنظر بگیرید.

Login

در این بخش شورت‌کد مربوط به صفحه ورود کاربران به ناحیه کاربری است که می‌توانید یک صفحه خاص را برای فرم ورود کاربران خود درنظر بگیرید.

General Settings

در این بخش تنظیمات اصلی و اولیه افزونه در دسترس است که برای استفاده از آن در سایت خود نیاز به تنظیم این بخش دارید. Load Profile Builder’s own CSS file in the front-end: با تیک زدن این گزینه به افزونه اجازه می‌دهید تا برای نمایش فرم‌های خود از استایل اختصاصی پوسته فعال شما استفاده کند؛ اینکار می‌تواند به افزایش سرعت بارگذاری سایت شما نیز کمک زیادی کند. “Email Confirmation” Activated: با استفاده از این گزینه می‌توانید ایمیلی را برای تایید پروفایل توسط کاربران به ایمیل آنها ارسال کنید و کاربران با کلیک بر روی آن می‌توانند حساب خود را تایید و فعال کنند. “Roles Editor” Activated: با فعال‌سازی این گزینه می‌توانید قابلیت تغییر نقش‌های کاربری را در صفحه هر یک از کاربران فعال کنید تا مدیران سایت بتوانند به راحتی آن را ویرایش کنند. “Content Restriction” Activated: اگر برخی از مطالب یا صفحات وب‌سایت شما به گونه‌ای هستند که نیاز به محدودکردن آن صفحات برای برخی از نقش‌های کاربری دارید، کافی است این گزینه را تیک بزنید تا قابلیت مربوط به آن برای شما فعال شود. “Admin Approval” Feature: با استفاده از این گزینه می‌توانید از ثبت‌نام یک کاربر با چندنام کاربری در سایت وردپرسی خود جلوگیری و با اینکار به مدیریت سایت وردپرسی خود کمک زیادی کنید. Allow Users to Log in With: در این بخش باید مشخص کنید کاربران به چه صورتی می‌توانند وارد سایت شما شوند! در این بخش می‌توانید ورود به نام‌کاربری، ایمیل یا هردوی آنها را فعال کنید. Minimum Password Length: در این بخش باید حداقل طول پسورد انتخاب‌شده توسط کاربران را مشخص کنید؛ در صورتی که نمی‌خواهید برای آن محدودیتی قائل شوید کافی است این بخش را خالی بگذارید. Minimum Password Strength: در این بخش می‌توانید حداقل امتیاز لازم برای انتخاب پسورد توسط کاربران را مشخص کنید؛ همچنین می‌توانید با انتخاب گزینه Disabled محدودی برای کاربران خود قائل نشوید.

Admin Bar Settings

در این بخش تنظیمات مربوط به نمایش نوار ابزار مربوط به پیشخوان در دسترس است که می‌توانید نمایش آن را برای برخی از کاربران خود درنظر نگیرید. در این بخش کافی است بر روی نقش کاربری کلیک کنید و نوع نمایش یا عدم نمایش نوارابزار را مشخص کنید؛ در صورت انتخاب Default می‌توانید تنظیمات آن را از روی تنظیمات پیشفرض صورت گرفته در بخش تنظیمات همگانی فراخوانی کنید. در این مقاله به بررسی یک افزونه کاربردی برای وردپرس پرداختیم که با استفاده از آن قادر به ایجاد پروفایل برای کاربران سایت وردپرسی خود خواهید بود. این افزونه به شما کمک می‌کند تا بتوانید اطلاعات کاربران را دریافت و آنها را در سیستم خود ذخیره کنید. در این مقاله به بررسی برخی از بخش‌های افزونه پرداختیم و در مقاله بعدی به بررسی بخش‌های دیگر این افزونه می‌پردازیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *