بات‌های تلگرامی یکی از مهم‌ترین امکاناتی است که استفاده از تلگرام را نسبت دیگر پیام‌رسان‌ها ارجعیت می‌بخشد. این ربات‌های کوچک کاربردهای فراوانی دارند که بعضی از آن‌ها می‌توانند استفاده‌های شخصی داشته باشند و بعضی در گفتگوها به کار می‌آیند. دراین پست قصد داریم بات‌هایی را به شما معرفی کنیم که در گفتگوهای روزانه هم می‌توانند کمک‌ حال شما باشند هم اینکه اطلاعات بهتری در رابطه با محور صحبت‌ها به شما بدهند.

برای استفاده از این بات‌ها همانطور که می‌دانید، کافی است بعد از عبارت @ اسم بات را بدون فاصله بیاورید.

۱- @wik

@wiki

می‌خواهید لینک ویکی‌پدیا را در گروه دوستان به اشتراک بگذارید؟ تنها کافیست از ربات @wiki برای این‌کار استفاده کنید. برای این روش اول باید @wiki را تایپ کرد و سپس عبارتی که می‌خواهید جستجو کنید را بنویسید. بعد از اینکه لینک مورد نظرتان را انتخاب کردید به مخاطبین یا گروه دوستانتان ارسال خواهد شد. به این ترتیب می‌توانید در مواقع لزوم به جای توضیح واضخات، از لینک ویکیپدیا برای شرح موضوعی خاص استفاده کنید.

۲- @vid

@vid

ممکن است بعضی از ویدئوهایی که در یوتوب می‌بینید و از آنها خوش‌تان می‌آید را در تلگرام به دوستان و آشنایان نیز پیشنهاد کنید. خب ربات @vid به شما این امکان را می‌دهد تا لینک موردنظر را جستجو کرده و با آشنایان خود به اشتراک بگذارید. شما می‌توانید این کار را به سادگی با تایپ vid و به دنبال آن جستجوی عبارت مورد نظر خود انجام داده و لینک ویدیویی دلخواه را انتخاب کنید.

۳- @bold

@bold

گاهی وقت‌ها نوشتن یک پیام متنیِ ساده، به تنهایی کافی نیست. در تلگرام این امکان وجود دارد تا با قالب‌بندی مناسب، پیام خود را تا حد امکان تاثیرگذار جلوه دهید. این کار را به @bold بسپارید. در ابتدا @bold را تایپ کنید سپس قالب‌بندی مناسب را انتخاب کنید. شما قادرید با استفاده ازین ربات متن خود را به فونت‌های مختلف در بیاورید.

۴- @mokubot

@mokubot

یکی از بهترین و کارآمدترین ربات‌های تلگرامی @mokubot است. از طریق این ربات، می‌توانید نتایج جستجو از Google Search، Google Images، Google Maps، Google Translate، YouTube، Reddit، Wikipedia، IMDb و بسیاری از خدمات دیگر را در یک چت دریافت کنید. مجموعه‌ای از دستورات مثل lastfm را بر اساس تگ فراهم می‌آورد تا حداکثر استفاده را از امکانات آن ببرید. می‌توانید در نوار جستجوی تلگرام موضوع مورد نظر را سرچ کنید.

۵- @whatmusicbot

@whatmusicbot

به طور خلاصه باید گفت این ربات به شما امکان این را می‌دهد تا اطلاعات یک آهنگ را بدون بستن برنامه و در حین صحبت کردن، استخراج کنید. این یک امکان واقعا خوب و جذاب است که می‌تواند بین علاقه‌مندان به موسیقی بسیار محبوب شود. برای این کار باید در چت خود، گزینه جستجو را باز کنید و هنگامی که هنوز موزیک در حال پخش است دکمه ضبط صدا را نگه دارید. گزینه‌ی ارسال برای ربات را بزنید و به راحتی اطلاعات آهنگ را از ربات دریافت کنید و در نهایت آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

Join the Conversation

2 Comments

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *