سیستم عامل اندروید در این سال‌های پیشرفت زیادی داشته و دیگر شبیه به قبل، دچار مشکل‌های متعدد نمی‌شود. با این حال هنوز می‌تواند دچار بد افزار شود یا این که فایل‌های سیستمی آن ایراد پیدا کند. حتی اگر هیچ جایی به مشکل نخورد، شما ممکن است یک فایل اشتباهی را پاک کنید و خود را دچار مشکل نمایید.

در این موارد، به جای این که گوشی خود را به دست تعمیرکارانی بسپارید که مدت‌ها گوشی را پیش خود نگه می‌دارند و هزینه‌ی زیادی از شما می‌گیرند، بهتر است خود دست به کار شده و همه چیز را حل کنید. البته در این موارد شما باید برای هر چیز برنامه‌ای مجزا نصب نمایید، اما ما امروز ابزاری را به شما معرفی خواهیم کرد، که مشکلاتتان را یکی پس از دیگری حل می‌کند. DroidKit یک نرم‌افزار بسیار کارآمد بوده که استفاده از آن نیز ساده است و عملکردی عالی نیز دارد.

DroidKit، نرم‌افزاری همه کاری برای حل مشکلات اندروید

دو مورد از شایع‌ترین مشکلاتی که کاربران سیستم عامل اندروید با آن مواجه می‌شوند، از دست رفتن اطلاعات و همچنین مشکلات سیستمی است. DroidKit به شما در هر دو مورد کمک می‌کند. از عکس‌هایی که به اشتباه پاک شده‌اند تا گفتگوهای شبکه‌های اجتماعی و پیغام‌رسان‌ها، DroidKit می‌توان تا حد زیادی اطلاعات از دست رفته را باز گرداند.

همچنین اگر گوشی اندرویدی شما آن گونه که باید عمل نمی‌کند، می‌توانید با DroidKit فایل‌های اضافی را پاک کنید و به سیستم عامل سرعت ببخشید، بدون این که نیاز باشد دستگاه روت شده باشد.

بر خلاف بسیاری از ابزارهای بازیابی، DroidKit هم با سیستم عامل ویندوز کار کرده و هم با مک و تقریبا تمامی مدل‌های گوشی‌ها و تبلت‌های اندرودی را نیز پشتیبانی می‌کند و توانسته امتیازات بالایی در میان کاربران از آن خود نماید.

اما این‌ها تنها بخشی از امکانات DroidKit به شمار می‌رود و اگر بیشتر در منوهای آن بگردید، می‌بینید که ابزارهای متنوعی برای تعمیر نرم‌افزاری گوشی در اختیار شما می‌گذارد. در این مطلب، ما در دو بخش اصلی امکانات DroidKit را مرور خواهیم کرد.

بازیابی اطلاعات

DroidKit ابزارهای مختلفی برای بازیای اطلاعات مختلف دارد که شامل خود دستگاه، سیم کارت و اکانت گوگل می‌شود:

بیشتر ما در انجام پشتیبان گیری از فایل‌های مهم تنبلی می‌کنیم و وقتی آن‌ها را از دست دادیم تازه به فکر خواهیم افتاد. خوشبختانه به وسیله‌ی DroidKit شما امکان بازیابی 13 نوع فایل مختلف را خواهید داشت و این کار به سادگی با چند کلیک و بدون نیاز به روت کردن دستگاه انجام خواهد شد. این فایل‌ها شامل ویدیو، پیغام‌های متنی، چت‌های واتساپ، فایل‌های صوتی، فایل‌های فشرده و … می‌شود.

از نکات جالب در این بخش این است که شما می‌توانید به دو روش کار را انجام دهید. بازیابی سریع و عمیق که اگر در حالت سریع فایلی پیدا نشد، DroidKit برای مدت بیشتری روی دستگاه شما کار کرده و سعی می‌کند تا اطلاعات را از عمق حافظه گوشی بیرون بکشد.

بعضی ابزارها نیز به صورت اختصاصی برای بعضی مدل‌ها ارائه شده است. برای مثال شما می‌توانید طوری DroidKit را به کار بگیرید که اطلاعات را از گوشی‌های اندرودی که کرش کرده‌اند بیرون بکشید. بعضی اطلاعات که فکر می‌کرده‌اید، دیگر هیچ وقت به آن‌ها دسترسی نخواهید داشت، با این روش باز گردانده خواهند شد.

البته بهتر است بعد از بروز مشکل، با گوشی خود کاری نکنید و یک راست به سراغ DroidKit‌ بروید، در غیر این صورت ممکن است با نوشته شدن اطلاعات بر روی حافظه، اطلاعاتی که باید بازیابی شوند، آسیب بخورند.

در بخش دیگر به شما گفتیم که می‌توانید اطلاعات اکانت گوگل را نیز بازیابی کنید که در این بخش 7 نوع فایل مختلف از جمله اطلاعات واتساپ، پیغام‌های متنی، لیست تماس‌ها، اطلاعات WiFi، عکس‌ها و … قابل بازیابی هستند.

و فراموش نکنید که اگر به هر دلیل، نیاز به این دارید که اطلاعات از دست رفته روی سیم کارت را بازیابی کنید نیز، DroidKit‌ در این راه به شما کمک خواهد کرد.

مشکلات سیستمی

اما برای بعضی، رفع مشکلات دستگاه از بازیابی اطلاعات مهم‌تر است. خوشبختانه در این زمینه نیز DroidKit‌‌ امکانات خیلی خوبی دارد. شما می‌توانید با استفاده از این ابزار، زمانی که پسورد خود را فراموش کرده‌اید، وارد گوشی شوید و قفل آن را باز کنید.

همچنین برای حذف فایل‌های اضافی و خراب نیز، نیاز نیست به سراغ برنامه‌های جانبی رفته و از ابزار داخلی DroidKit‌ برای این منظور می‌توانید استفاده کنید. DroidKit‌ فایل‌های کش، فایل‌های اضافی برنامه‌ها، APKهای اضافی و … را تمیزکاری می‌کند. این ابزار روی اندروید 5 به بالا کار خواهد کرد.

همچنین اگر به مشکلات سیستمی از جمله کم شدن سرعت دستگاه، کرش کردن، صفحه سیاه، گیر کردن و … بر خوردید، می‌توانید از روی DroidKit‌ عیب یابی کرده و آن را حل کنید. DroidKit‌ برای نسخه‌های مختلف اندروید، راه حل‌های متفاوتی دارد که باعث می‌شود عملکرد تاثیرگذارتری داشته باشد و در آخر اگر نیاز شد از همین برنامه می‌توانید برای نصب دوباره سیستم عامل یا به روز رسانی آن استفاده نمایید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *