یکی از پرکاربردترین و ساده‌ترین سامانهٔ مدیریت محتوای طراحی وب سایت، وردپرس است که برنامه‌نویسان و گاه افراد غیر متخصص برای ساخت یک رزومه، وب‌سایت و فروشگاه آنلاین از آن استفاده می‌کنند. این روزها وردپرس امکانات بسیاری را در اختیار کاربران قرار داده تا بتوانند به راحت‌ترین شکل ممکن با آن کار کنند. یکی از مهم‌ترین مواردی که در نصب و اجرای وردپرس بهتر است به آن توجه کنید، افزونه‌ها یا پلاگین‌ها هستند که نقش بسزایی را در سایت شما خواهند داشت. در این متن می‌خواهیم تعدادی از افرونه‌های پر کاربرد وردپرس سال ۲۰۲۱ را به شما معرفی کنیم.

افزونه یا پلاگین وردپرس

افزونه وردپرس یک برنامه نرم‌افزاری شامل یک سری توابع خاص که هر ساله توسط برنامه‌نویسان، نوشته و به وردپرس اضافه می‌شود، است که کاربردهای مختلفی در طراحی سایت وردپرسی شما دارند و عملکرد آن را گسترش می‌دهند. برخی از افزونه‌های وردپرس رایگان هستند و برخی دیگر به فروش می‌رسند. شما هر زمان که تصمیم بگیرید یک وب سایت وردپرس برای خود راه‌اندازی کنید، انتخاب گسترده‌ای در میان افزونه‌ها خواهید داشت که به بیش از پنجاه هزار می‌رسد. پلاگین‌ها یا همان افزونه‌ها به افزایش سرعت و بهبود عملکرد سایت کمک می‌کنند. پس بهتر است به قابلیت هر کدام از آنها توجه کنید. علاوه بر این، هر کدام از افزونه‌ها نیاز دارند که به روز رسانی شوند. پس در صورتی که چند افزونه مختلف در وردپرس خود نصب کردید، حواستان به بخش آپدیت‌ها باشد.

افزونه یواست سئو Yoast SEO

Yoast محبوب‌ترین افزونه وردپرس در زمینه سئو محسوب می‌شود. این افزونه بر اساس نمایش یک لیست ساده از توصیه‌های سئو برای به کارگیری و استفاده از کلمه کلیدی کار می‌کند و به شما می‌گوید که چگونه عنوان صفحه خود، توضیحات متا و سایر جملات خود را بنویسید.

افزونه سئوی رنک مث پرو Rank Math

افزونه رنک مث پرو یک پلاگین سئو است که در بهینه‌سازی محتوای سایت به شما کمک می‌کند تا آن را بهتر به موتورهای جستجو معرفی کنید. در این افزونه هر پست بر اساس سطح خود از نظر سئو در مقیاسی ما بین صفر تا صد رتبه‌بندی می‌شود. از قابلیت‌های مهم رنک مث پرو این است که، افزونه می‌تواند سایت شما را با کنسول جستجوی گوگل ادغام کند. همچنین در سئوی محلی، سئوی ووکامرس و سئوی تصویری کمک می‌کند.

بسته کامل سئو  All In One SEO Pack Pro

افزونه All in One SEO وردپرس، یکی از محبوب ترین پلاگین‌های کاربردی در سال ۲۰۲۱ به شمار می‌رود. به طوری که تاکنون بیش از ۲ میلیون وب‌سایت از آن بهره می‌برند. از میان تمام افزونه‌های سئوی وردپرس، این بسته جامع‌ترین راه حل را برای بهبود سئو ارائه می‌دهد. شما به کمک این افزونه می‌توانید برچسب‌های متا را به سایت اضافه کنید، نقشه‌ سایت را ایجاد کرده و سایت خود را به کنسول جستجوی گوگل وصل کنید. در نسخه حرفهای و پروی این پلاگین ویژگی‌هایی همچون  WooCommerce SEO و سئوی محلی را نیز شامل می‌شود.

افزونه ضد هک امنیتی وردفنس Wordfence security

برای حفظ امنیت و جلوگیری از هک وب سایت خود نیاز به یک افزونه امنیتی دارید. وردفنس یک افزونه کاربردی برای وردپرس است که پس از نصب ، یک فایر وال در سایت قرار می‌دهد که از ورود غیر مجاز به سیستم جلوگیری کند. همچنین سایت را در برابر حملات متداول و اطلاعات کاربران محافظت کرده، از بدافزار هم رها خواهید شد.

افزونه بکاپ آپ درفت پلاس UpdraftPlus Premium

سایت شما با محتوای آن ارزش می‌گیرد و زمانی که این را بپذیرید، نیاز است محتوای آن را برای خود حفظ کنید. برای این کار از افزونه‌های بکاپ گیری استفاده کنید. افزونه آپ درفت پلاس در سال ۲۰۲۱ یکی از پلاگین‌هایی است که نصب بالایی داشته و می‌تواند از اطلاعات شما یک نسخه پشتیبان تهیه کند. این افزونه به شما کمک می‌کند که در صورت اختلال و یا پاک شدن داده‌ها، بتوانید اطلاعات خود را بازگردانید. آپ درفت پلاس چند گزینه ذخیره‌سازی ابری برای محافظت از داده‌های شما دارد که حتی می‌تواند بک آپ را با یک برنامه تکراری انجام دهد.. ویژگی‌های مهم افزونه بکاپ آپ درفت پلاس موارد زیر است:

  • به صورت خودکار یا دستی از وب سایت شما پشتیبان تهیه می‌شود.
  • امکان ذخیره نسخه پشتیبان به صورت محلی یا کلود وجود دارد.
  • در صورت بروز مشکل، اطلاعات شما به حالت قبلی بازمی‌گردد.

افزونه‌های دیگر بسیاری در سال ۲۰۲۱ پر کاربرد بوده‌اند که در اینجا فقط عنوان آنها را ذکر می‌کنیم. این پلاگین‌ها شامل: فرم ساز وردپرس  WP Forms ، افزونه WP Rocket، افزونه Gravity Forms، افزونه Monarch، افزونه all in one support button، افزونه محافظ امنیتی iThemes Security و افزونه Jetpack می‌شود.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *