همانطور که می‌دانید بازی‌های استراتژی طرفداران بسیاری دارد از اوایل ظهور بازی برای کامپیوتر این بازی‌ها ساخته شده‌اند و راه طولانی را طی کرده‌اند ،این بازی‌ها علاوه بر سرگرمی، میزان خلاقیت را هم افزایش می‌دهند. در این مقاله قصد داریم سه مورد از بازی‌های جدیدی که در سبک استراتژی برای اندروید تولید شدند را معرفی کنیم.

۱- Game of Thrones: Conquest

بازی تاج و تخت توسط استودیو بازی سازی Telltale Games تولید و منتشر شده است .در ساخت این بازی از سریال معروف تاج و تخت الهام گرفته شده . این بازی یک بازی استراتژیک با سبکی پرطرفدار است که در آن می‌توانید شهر خود را بنا کنید ، نیرو سازی کنید و به افراد واقعی و آنلاین حمله کنید. در این بازی تنوع ساخت نیرو بسیار بالا است که بازیکن با پیشروی در بازی با آن‌ها آشنا می‌شود و می‌تواند آن‌ها را بسازد  .

این بازی شباهت زیادی به بازی معروف Clash of Kings دارد . شما باید ساختمان‌های خود را بسازید و ارتقاء دهید تا شهری قوی‌تر با نیروهای قوی‌تر داشته باشید پس هدف اصلی شما در این بازی تولید منابع اولیه است تا بتوانید نیرو و ساختمان‌های خود را ارتقاء دهید .

این بازی شامل ساختمان‌های فراوان است که به مرور بازیکن با آن‌ها آشنا می‌شود . در این بازی در زمان حمله شما کنترلی در نبرد ندارید و فقط می‌توانید تعداد نیروها و نوع آن‌ها را مشخص کنید و کلیک کنید در نهایت منتظر نتیجه‌ی آن بمانید. در آخر این بازی یک بازی قوی در سبک استراتژی است ولی حرف جدیدی برای گفتن ندارد و یک کپی از بازی‌های مشابه است اما می‌تواند بازیکنان را راضی نگه دارد و طرفداران بسیاری جذب کند.

۲- Invasion: Modern Empire

بازی موبایل Invasion: Modern Empire توسط استودیو بازیسازی tap4fun عرضه شده و توانسته یک بازی استراتژی با بعد اکشن را برای طرفداران این سبک ارائه دهد.

این بازی از ایده‌ی نسبتا جدید ترکیب سبک اکشن با استراتژی استفاده کرده است به طور مثال شما دشمنانی که به شما حمله می‌کنند را می‌توانید با تیربار هوایی از بین ببرید یا با فعال سازی موشک آن‌ها را نابود کنید. این بخش از بازی که برای اکثر بازیکنان استراتژی بخشی جدید است به خوبی توانسته این بازی را در حد بالایی معروف کند.

در این بازی سلاح‌های متنوع و قابلیت‌های نظامی خوبی وجود دارد که می‌توانید در طول بازی آن‌هارا خریداری و استفاده کنید.اگر بازی از گرافیک بالاتری بهرمند بود می‌توانست محبوبیت بیشتری بدست بیاورد اما به صورت کلی گرافیک بازی قابل قبول است و نمی‌توان ایرادی از آن گرفت. در کل یک بازی خوب و تجربه‌ای جدید از سوی بازی‌های استراتژی است.

۳-  Forge of Empires

بازی Forge of Empires در سبک استراتژی توسط استودیو InnoGames برای سیستم عامل اندروید ساخته شده که توانسته در مدت کوتاهی توجه بسیاری از بازیکنان را به خود جلب کند.

خصوصیتی که تا الان توانسته این بازی را به نسبت بازی‌هایی که جدیدا منتشر شده‌اند معروف کند این است که شما بازی را ابتدا از عصر حجر شروع می‌کنید و می‌توانید تا دنیای فوق پیشرفته و عصر مدرن جلو بروید و تمام سلاح‌ها ، ساختمان‌ها و نیروهای قدیمی که برای خود ساختید را بروز کنید و به تجهیزات و نیروهای فوق پیشرفته تبدیل کنید.

در این بازی مانند بازی‌های مشابه در ابتدا شهر خود را بنا می‌کنید و آن را گسترش می‌دهید . همچنین هدف شما باید جمع‌آوری منابع برای ساخت و ساز باشد تا بتوانید شهر خود را پیشرفت دهید و به فناوری‌های جدیدتر و سلاح‌های قوی‌تر دست پیدا کنید. در گیم پلی جنگ و حمله آنلاین این بازی شما می‌توانید مناطق مختلف را تصرف یا غارت کنید و با استفاده از منابع و سرزمین دشمن، شهر خود را قوی‌تر کنید. در آخر این بازی جای پیشرفت دارد و می‌تواند بازیکنان بیشتری را جذب خود کند اما نیاز به بروز رسانی‌های مداوم و وبرطرف شدن کم و کاستی‌های بازی دارد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *