بازی Merger Games یک بازی شبیه‌سازی سرگرم کننده و زیبا از استودیوی Merger Games برای اندروید است که به صورت رایگان در گوگل پلی عرضه شده. این استودیو سابقه‌ی خوبی در بازی‌های ساده و پرطرفدار دارد .

بازی Merge Plane – Click & Idle Tycoon که به تازگی منتشر شد هم یک بازی موفق دیگر از این شرکت بازی سازی است که در مدت کوتاه دانلود و امتیاز بالایی را در گوگل پلی دریافت کرده است

این بازی را در سبک کلیکی و مدیریتی می‌توان به حساب آورد که شما در نقش فرمانده اسکادرانی از هواپیماها هستید و باید آن‌ها را مدیریت کنید. گرافیک و انیمیشن بازی به خوبی پیاده سازی شده تا بتواند از نظر ظاهری یک قدم بالاتر از بازی‌های دیگر در این سبک باشد.

گیم پلی بازی بسیار ساده و اعتیاد آور است .در ابتدا شما یک هواپیما دارید که به صورت خودکار در مسیر خود حرکت می‌کند و زمانیکه به خط پایان می‌رسد پول درون بازی به شما اضافه می‌شود و به چرخش خود در مسیر ادامه می‌دهد تا دوباره به خط پایان برسد . با حرکت و رسیدن به خط پایان هواپیماها بازیکن پول بدست می‌آورد ، پس هر چقدر هواپیماهای بیشتری داشته باشید پول بیشتری به کیف پولتان اضافه می‌شود .اما فقط پارامتر افزایش پول داشتن هواپیماهای بیشتر نیست، بلکه با توجه به هواپیماهای مختلفی که وجود دارد سرعت و میزان پولی که می‌توانید بدست آورید متفاوت است و برای خود سطح بندی دارند.

برای ساخت هواپیماهایی در سطح جدید باید دو هواپیمای هم سطح را با هم ترکیب کنید تا یک هواپیمای سطح بالاتر داشته باشید. پس هدف اصلی در این بازی رسیدن به هواپیماهای سطح جدید است که از نظر سرعت و پول سطح بالاتری دارد . مکانیزم بازی طوری است که در ابتدا سریع به سطح جدید هواپیما دست پیدا می‌کنید ولی وقتی مدتی از بازی می‌گذرد رسیدن به سطح جدید هواپیما مثلا به سطح بیست ، کار طولانی‌تری است و نیاز به وقت بازی بیشتری دارد و این بخش بسیار هوشمندانه طراحی شده است تا بازیکن بیشتر وقت خود را برای این بازی بگذارد.

از دیگر بخش‌های بازی خرید هواپیما است. بازیکن با پولی که از حرکت هواپیماها به دست می‌آورد می‌تواند هواپیمای جدید خریداری کند تا بتواند سریع‌تر به هواپیمای سطح جدید برسد و هواپیما جدید خود را در لاین حرکت بگذارد و پول بیشتری به دست بیاورد اما این نکته را باید درنظر بگیرید که نهایت هواپیماهایی که می‌توانید در خط حرکت بگذارید  ۱۰ عدد است .

این بازی طوری طراحی شده که با بیرون رفتن از بازی، جمع آوری پول متوقف نمی‌شود .به طور مثال هواپیماهای شما در خط پرواز هستند و شما پنج ساعت دیگر به بازی سر می‌زنید ،پول پنج ساعتی که هواپیماها در خط پرواز هستند به کیف پولت شما اضافه می‌شود  و این یکی از نقاط مثبت و همچنین اعتیاد‌آور بازی است که بازیکن دوست دارد به بازی سر بزند.

یکی از راه‌ها برای جمع‌آوری پول درون بازی آیتم‌هایی است که بازی در اختیار بازیکن قرار می‌دهد. مثلا شما می‌توانید برای چند دقیقه سرعت حرکت هواپیماها را دو برابر کنید یا میزان پولی که می‌دهند را پنج برابر کنید این کار با پرداخت الماس درون بازی یا دیدن تبلیغات ویدیویی امکان پذیر است .

از نقاط ضعف این بازی می‌توان به یک نواخت بودن بازی اشاره کرد به طوری که هیچ چالش جدید یا روند جدیدی تا آخر بازی دیده نمی‌شود و چه در یک ساعت اول گیم پلی و چه بعد از ساعت‌ها بازی یک لوپ ساده دیده می‌شود. با این حال این بازی در سبک خود طرفداران زیادی دارد و این بازی از بازی‌های مشابه یک قدم جلوتر است و می‌توان جزو بازی‌های خوب سبک کلیکی و اعتیادآور به حساب آورد.

 

 

Join the Conversation

2 Comments

  1. من نفر اول این بازی هستم مختار iran
    ولی نمیدونم چطور عکس پروفایلو عوض می‌کنه
    ممنون میشم راهنمایی کنید

  2. من نفر اول این بازی هستم مختار iran
    ولی نمیدونم چطور عکس پروفایلو عوض می‌کنه
    ممنون میشم راهنمایی کنید

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *