تیک تاک قابلیت جدیدی را برای کاربران ارائه کرده که بتوانند مانند اسنپ چت یا اینستاگرام ، استوری‌هایی بگذارند که بعد از مدتی حذف خواهند شد. این پلت‌فرم اولین بار است که چنین ویژگی را ارائه کرده و هنوز برای تمامی کاربران فعال نشده است.

استوری تیک تاک دقیقا چطور کار می‌کند؟

تیک تاک چندی پیش اعلام کرده بود که در حال کار بر روی نسخه‌ی خود از استوری‌ها هستند که کاربران به وسیله‌ی آن بتوانند، ویدیوهایی را پست کنند که بعد از 24 ساعت حذف می‌شوند. این ویدیوها در جای دیگری غیر از فید اصلی پست‌ها به نمایش در خواهد آمد.

اگر قبلا حتی از کنار شبکه‌های مجازی هم رد شده باشید، می‌دانید که این قابلیت اصلا جدید نیست و همه‌ی این‌ها کپی از کاری است که سال 2013 اسنپ چت انجام داده بود و سپس دیگر پلت‌فرم‌ها نیز آن را انجام دادند. البته مدیر اجرایی تیک تاک گفته که همیشه به روشی جدید برای انجام کارها فکر می‌کند اما بعید است که بتوان استوری‌ها را به شکل قابل توجهی تغییر داد!

در حال حاضر البته تفاوت‌های کوچکی بین استوری تیک تاک با استوری اینستاگرام وجود دارد. برای مثال در حال حاضر کامنت‌های مربوط به استوری‌ها در برگه‌ای جداگانه به نمایش در می‌آیند و به این ترتیب امکان مراوده بیشتر بر سر محتوای تولید شده را به تولیدکننده خواهد داد.

چطور به استوری‌های تیک تاک دسترسی پیدا کنیم

هنوز این قابلیت به صورت کامل در دسترس کاربران قرار نگرفته است (شهریور ماه 1400)، اما تیک تاک قول داده در اسرع وقت آن را برای تمامی کاربران این شبکه اجتماعی ارائه کند. به همین دلیل تنها بخشی از کاربران آمریکا و بعضی کشورهای اروپایی به آن دسترسی دارند. پس باید کمی صبر کنید تا استوری‌های تیک تاک برای شما فعال شود و راه دیگری برای این کار وجود ندارد .

چطور استوری تیک تاک پست کنیم

بعد از این که دسترسی به استوری‌های تیک تاک را پیدا کردید، کافی است روی آیکون دوربین در سمت چپ برنامه که به تازگی اضافه شده را لمس کنید. شما می‌توانید فیلمی جدید بگیرید یا عکس و فیلمی از گالری را انتخاب و اضافه کنید. تمامی امکانات ویرایش ویدیو از جمله اضافه کردن متن و استیکر و افکت‌های تصویری در این جا نیز برای شما مهیا بوده و بعد از تغییرات لازم، آن را پست می‌کنید.

اگر دیدید که کاربری حلقه آبی دور عکس پروفایل خود داشت، یعنی که آن کاربر یک استوری جدید گذاشته و شما می‌توانید با لمس آن، استوری‌ را تماشا کنید.

استفاده از استوری‌های تیک تاک برای جذب کاربران بیشتر

استوری‌های تیک تاک وقتی در دسترس همه‌ی کاربران قرار بگیرند، همانند استوری‌های اینستاگرام، ابزاری عالی برای گسترش دامنه‌ی کاربران دنبال کننده‌های شما خواهند بود. شما به وسیله‌ی این قابلیت جدید، می‌توانید ویدیوهایی ساده‌تر ساخته، سوال و جواب راه بندازید، فعالیت‌های روزانه خود را پست کنید و خیلی کارهای دیگر کرده و به این ترتیب مخاطبان بیشتری را به سمت خود جذب کنید.

اگر شما هم یکی از تولید کنندگان محتوا در تیک تاک هستید، بهتر است از همین حالا به فکر محتوای مورد نیاز برای این بخش باشید تا بتوانید به سرعت از آن بهره برده و در ابتدای امر، جلوتر از بقیه باشید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *