احتمالا همه‌ی ما در کودکی از واکی تاکی استفاده کرده‌ایم. بی‌سیم‌هایی با خط مستقیم که البته نسخه‌های پیشرفته‌اش را دست مسئولان امنیتی یا پلیس‌ها می‌بینید. ایده‌ی این وسیله بسیار ساده بوده و شما باید به نوبت با فشردن دکمه‌ای، شروع به صحبت کنید و طرف مقابل صدای شما را می‌شنود. حالا نسخه‌های جالبی از برنامه‌های رایگان ارائه شده که گوشی شما را برای لحظاتی به این دستگاه تبدیل می‌کند.

چرا از واکی تاکی استفاده کنیم؟

جدا از جنبه‌های تفریحی‌اش، باید بدانید که این برنامه‌ها از WiFi برای ارتباط استفاده می‌کنند و شما می‌توانید به صورت مصنوعی کانال مورد نظر خود را بر روی آن تعیین کنید تا تنها شما باشید که می‌توانید با طرف مقابل خود صحبت کنید. به همین دلیل، حتی جایی که هیچ سیم کارتی آنتن نمی‌دهد، شما می‌توانید تا فاصله‌ای معقول، با دوستتان به وسیله‌ی این برنامه ارتباط داشته باشید.

و اما بهترین برنامه‌ها برای تبدیل گوشی به واکی تاکی:

 Zello PTT Walkie Talkie

Zello PTT Walkie Talkie

Zello بهترین برنامه واکی تاکی است که شما می‌توانید در بازار پیدا کنید. این اپلیکیشن هم برای اندروید و هم برای آیفون عرضه شده و کاملا رایگان بوده، اما برای استفاده از آن، ابتدا باید در برنامه ثبت نام کنید. Zello کیفیتی عالی برایتان به همراه خواهد داشت و همچنین امکان استفاده از هدست‌های بلوتوث را نیز برایتان ممکن می‌سازد. شما در این برنامه هم امکان گفتگوی مستقیم و خصوصی را خواهید داشت و هم این که می‌توانید تا ۲۵۰۰ نفر به صورت گروهی به صحبت بپردازید.

Zello PTT Walkie Talkie

البته امکانات Zello تنها به این جا ختم نمی‌شود. شما در این اپلیکیشن می‌توانید پیغام‌های متنی ارسال کنید، از انواع گجت‌های هوشمند اندروید و ساعت اپل استفاده نمایید و همچنین به جای این که از کد  QR برای ارتباط اولیه استفاده نمایید، می‌توانید لیست مخاطبین خود را نیز اضافه کنید. این برنامه محبوبیت خود را در زمان طوفان ۲۰۱۷ آمریکا به دست آورد، جایی که اینترنت از دسترس خارج شد و همه برای ارتباط از این اپلیکیشن بهره می‌بردند.

 Two Way: Walkie Talkie

Two Way: Walkie Talkie

اما برای این که برنامه‌ای بسیار خوب داشته باشید که رابط کاربری آن بسیار ساده باشد، باید به سراغ Two Way: Walkie Talkie بروید. کافی است برنامه را اجرا کنید، یک کانال به سلیقه خود انتخاب کرده و عدد آن را تایپ کنید و به صحبت مشغول شوید. این برنامه نه نیاز به ثبت نام دارد نه نام کاربری، نه پسوردی و نه حتی تنظیماتی.

Two Way: Walkie Talkie

البته این را هم باید در نظر بگیرید که‌ این‌ها باعث می‌شود بحث حریم خصوصی و این‌ها نیز خیلی در میان نباشد. کانال‌ها عمومی هستند و ممکن است کس دیگری کانال شما را انتخاب کرده باشد، درست شبیه به اتفاقی که در واکی تاکی‌های معمول می‌افتد. پس بهتر است از کانال‌هایی مثل ۰۰۰۰۰۰ دوری کنید و یک چیز پیچیده‌تر انتخاب نمایید. بعد از انتخاب کانال، آن را به دوست خود بگویید تا در همان کانال با شما همراه شود.

 Voxer Walkie Talkie Messenger

Voxer Walkie Talkie Messenger

سومین پیشنهاد ما در واقع یک برنامه‌ی گفتگو محور تمام عیار است که حول محور هسته‌ی یک اپلیکیشن واکی تاکی درست شده. در واقع، Voxer جدا از این که عملکرد بسیار خوبی به عنوان واکی تاکی دارد، در عین حال بسیاری از ابزارهایی که یک برنامه‌ی پیام‌رسان در اختیارتان قرار می‌‌دهد را نیز به شما ارزانی می‌دارد. گفتگوها در این برنامه خصوصی و کاملا کدگذاری شده‌اند و از امنیت بالایی برخوردار هستند.

Voxer Walkie Talkie Messenger

صحبت کردن با واکی تاکی نیز بیشتر شبیه به پیغام‌های صوتی در پیام‌رسان‌هاست و اگر فرضا دوست شما در رنج WiF نباشد، شما قادر خواهید بود برای وی پیغام بگذارید تا در موقع آنلاین شدن، پیغام شما را بشنود.

Join the Conversation

1 Comment

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *