یوتیوب دوست دارد که کاربران خود را در سایت نگه دارد، اما به چه دلیل؟ چون درآمد هنگفتی از طریق تبلیغات به دست می‌آرود و هر چه کاربران بیشتر در سایت بمانند، این درآمد بیشتر می‌شود. همین باعث می‌شود راه‌هایی پیش پای شما بگذارند که شما بتوانید کاربران را در سایت نگه دارید، آیا می‌توانید از این فرصت استفاده کنید؟

ویدیوهایی بسازید که شبیه به دیگر ویدیوهای دسته بندی کانال شما باشد

پیکاسو جایی گفته بود که “هنرمند خوب کسی است که قرض می‌گیرد و هنرمند فوق‌العاده کسی است که می‌دزد.” البته خیلی‌ها با کلیت این عبارت موافق نیستند و اما نباید از اهمیت این صحبت غافل شد، مخصوصا اگر بحث فعالیت در یوتیوب در میان باشد. یکی از بهترین جاها برای این که بتوانید بازدیدهای بیشتری بگیرید، بخش ویدیوهای پیشنهادی است. این بخش در ستون سمت راست و همچنین در پایان هر ویدیو به نمایش در می‌آید.

هر چه ویدیوی شما از نظر محتوایی به ویدیوی پخش شده نزدیک باشد، شانس بیشتری برای حضور در این لیست خواهد داشت و اگر در نهایت ویدیوی شما در بخش پیشنهادات یک ویدیوی معروف قرار بگیرد، می‌تواند تعداد زیادی بازدید برایتان به همراه بیاورد.

استفاده از کارت‌ها

این قابلیت یوتیوب به شما این اجازه را می‌دهد تا محتوای دیگری که در کانال دارید را در ویدیوی خود به نمایش در بیاورید. در مجموع از کارت‌ها می‌توانید برای این امور بهره ببرید:

  • تبلیغ دیگر ویدیوهای خود
  • گرفتن دنبال کننده بیشتر
  • لینک به وبسایت
  • شرکت کاربران در نظرسنجی

یکی از بهترین کارها برای شما، استفاده از این کارت‌ها برای معرفی دیگر ویدیوهایتان است. زیرا بسیاری از کاربران از جستجو به ویدیوی شما می‌رسند و به این ترتیب ترغیب می‌شوند تا ویدیوهای دیگر شما را نیز ببینند. البته برای استفاده از کارت‌ها، حتما از آنالیزهای رفتاری استفاده کنید تا ببینید کاربران عموما در چه زمانی، دست از دیدن ویدیوی شما می‌کشند و کارت‌های خود را برای آن زمان برنامه‌ریزی کنید.

به طور کلی آنالیز رفتاری یوتیوب کمک شایانی به بهتر شدن شما در تولید محتوا و همچنین ارائه آن‌ها می‌کند.

ساخت صحنه آخر

صحنه آخر می‌تواند کمک زیادی به شما کند، چون امکانات خوبی برای نمایش دیگر محتواهای شما در سایت خواهد داشت. شما می‌توانید در این بخش دعوت به دنبال کردن کانال خود کنید، ویدیویی دیگر از کانال خود را پیشنهاد کنید و به این ترتیب در پیشبرد اهداف خود فعال‌تر شوید. برای انجام این کار در زمان گذاشتن ویدیو به بخش End Screens & Annotations بروید و از آن‌جا چیزهایی که می‌خواهید را تنظیم کنید.

تنظیم ویدیوها برای پخش خودکار

پخش خودکار به صورت اتوماتیک ویدیویی که شما در این بخش اضافه کردید را پخش می‌کند. البته در استفاده از این موضوع باید کمی مراقب باشید چون ممکن است کاربران را کلافه کنید. از این موضوع برای ویدیوهای دنباله دار یا ویدیوهای مرتبط استفاده نمایید.

ساختن پلی لیست

 

بعد از این که تعداد زیادی ویدیو در کانال خود قرار دادید، وقتش می‌رسد که از پلی‌لیست‌ها استفاده کنید. ویدیوهای مرتبط با هم یا ویدیوهایی که اشتراک موضوعی دارند را در یک پلی لیست قرار دهید و به این ترتیب کاربران وقتی آن‌ها را اجرا می‌کنند، ویدیوها به صورت خودکار پشت هم پخش می‌شوند. روی ساختن پلی لیست‌ها وقت بگذارید، برای مثال داستانی طی چند قسمت تعریف کنید یا آموزشی سریالی بگذارید.

فعالیت به موقع در یوتیوب

این که جواب کاربران خود را در بخش نظرات بدهید از بدیهیات است، اما حتما زیر دیگر ویدیوها نظر بگذارید، سعی کنید در بحث‌ها شرکت کنید و به این ترتیب خود را به دیگر کاربران بشناسانید. سعی کنید در گفتگوهای زیر ویدیوهای دیگران مفید باشید تا به این ترتیب کاربران را به دیدن کانال و در نهایت ویدیوهایتان جذب کنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *