تقریبا دو سال از شیوع بیماری کرونا می‌گذرد و حالا دیگر تماس‌های تصویری، جلسات مجازی و کارهایی از این دست، به روتین زندگی خیلی از مردم بدل شده است. اما یکی از مشکلاتی که خیلی‌ها با تماس ویدیویی دارند، تصویر بدی است که از آن‌ها در این گونه تماس‌ها نمایش داده می‌شود. در آموزش امروز، ما نکاتی را به شما آموزش می‌دهیم که با رعایت همان چند مسئله ساده، تصویر بسیار بهتری را در این گونه تماس‌ها ثبت خواهید کرد.

نور را به صورت خود بتابانید

یکی از نکات بسیار مهم برای داشتن تصویر بهتر، نور مناسب است. بهترین حالت برای تماس‌های ویدیویی این است که نور به صورت شما بتابد و نه به پشت شما تا تصویر شما تیره و بی کیفیت نباشد. همچنین بهتر است که نور به صورت عمود روی صورت شما نبوده و از زاویه 45 درجه به صورتتان بتابد. منبع نوری شما حتی می‌تواند یک چراغ مطالعه ساده باشد یا هر نور دیگری.

حتی زیاد کردن نور صفحه نمایش نیز در نهایت به داشتن تصویری بهتر روی صورت شما کمک می‌کند.  البته اگر از عینک استفاده می‌کنید، بهتر است خیلی نور نمایشگر خود را بالا نبرید، چون ممکن است تصویر نمایشگر در عینک شما مشخص باشد.

دوربین را بالا بیاورید

اگر از وبکم مستقل استفاده می‌کنید یا دوربین DSLR یا موبایل دارید، خیلی راحت می‌توانید آن را بالاتر ببرید. قرار گرفتن دوربین همسطح با صورت شما، تصویری طبیعی‌تر را جلوه خواهد داد و آن حالت بدی که در تماس‌های ویدیویی با دوربین از پایین مشاهده می‌کنید را دیگر نمی‌بینید. حتی اگر لپتاپ دارید، کافی است چند کتاب زیر دستگاه خود بگذارید تا در زمان تماس تصویری، دوربین هم راستا با صورت شما قرار گیرد.

قبل از تماس، همه چیز را تنظیم کنید

اگر خیلی به ظاهر خود در تماس‌های تصویری اهمیت می‌دهید، بهتر است قبل از تماس، همه چیز را تنظیم کنید. وقتی قبل از تماس تصویر خود را ببینید، اگر شیء اضافه‌ای در قاب باشد یا چیزی در لباس و ظاهر شما مشکل داشته باشد را پیدا خواهید کرد. مضاف بر آن، تنظیم نور وقتی همه در جلسه‌ی ویدیویی هستند، امکان پذیر نخواهد بود.

متضاد پس زمینه لباس بپوشید

اگر پس زمینه شما روشن است، بهتر است رنگی تیره به تن کنید و اگر از پس زمینه تیره استفاده می‌کنید، لباسی روشن بپوشید. این کنتراست هم شما را از پس زمینه‌ی اتاقتان جدا می‌کند و هم این که به تصویر عمق می‌بخشد. حتی می‌توانید یک نور آباژور یا هر چیز دیگری را در فاصله‌ی مناسب رو به دیوار روشن کنید تا این عمق تصویر بهتر نیز شود.

از پوشیدن لباس‌های شلوغ خود داری کنید

لباس‌های راه راه یا لباس‌هایی که طرح‌های شلوغ دارند اصلا برای تماس‌های تصویری پیشنهاد نمی‌شوند. دلیل آن نیز این است که باعث خطای دید شده و در بعضی مواقع هم ممکن است شما را چاق‌تر نشان دهند!

پوست خود را دریابید

این مهم بیشتر برای خانم‌ها مسئله است. مشکل این بوده که حتی کوچک‌ترین ایرادات پوستی شما در وبکم، به شکل بدی خودش را نشان می‌دهد. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود از لوازم آرایش برای یک دست کردن سطح پوست استفاده کنید. البته برنامه‌هایی مثل زوم، فیلترهای نرم کردن پوست به صورت طبیعی را در خود دارند که خیلی ابزارهای خوبی هستند و در این امر کمکتان می‌کنند.

استفاده از هدفون و میکروفون مناسب

در نهایت غیر از مسئله تصویر، صدای شما هم اهمیت دارد و بعضی اوقات هر چقدر هم که روی تصویر خود وسواس به خرج دهید، کیفیت پایین صدا همه چیز را خراب می‌کند. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم، حتما در جایی آرام تماس خود را برقرار کنید، تا جای ممکن از هندزفری استفاده کنید تا صدا روی میکروفون بر نگردد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *