بخش زیادی از مردم به دلیل ویروس کرونا روزها در قرنطینه بودند و ارتباطشان با دوستان خانواده به حداقل رسیده است. برای چنین وضعیتی، باید دست به دامان تکنولوژی شد و سعی کرد با ابزارهای موجود، ارتباط خود با دیگران را حفظ کنید.

برنامه‌هایی که امروز به شما معرفی می‌کنیم، برای تماس‌های جمعی و فعالیت‌های گروهی فوق‌العاده‌اند.

Watch2gether

Watch2gether

برای ما که دسترسی به نتفلیکس و سرویس‌هایی از این دست مشکل و در بعضی موارد غیر ممکن است، باز هم راه‌هایی وجود دارد که بتوانید به صورت دسته جمعی و آنلاین، چیزی را تماشا کنید. در Watch2gether کافی است بدون ثبت نام یک اتاق بسازید و دیگران را دعوت کنید. سپس می‌توانید ویدیوهایی از یوتیوب، Vimeo، Dailymotion و چند منبع دیگر را پخش کرده و با هم نگاه کنید. همه چیز در این سایت رایگان بوده و کار با آن نیز خیلی ساده است.

Marco Polo

Marco Polo نیز از آن برنامه‌های بسیار جالب است که ترکیبی از شبکه اجتماعی، پیام رسان و گفتگوهای صوتی و تصویری است که کار با آن ساده بوده و تمامی اعضای خانواده به راحتی می‌توانند از آن بهره ببرند. یکی از خوبی‌های Marco Polo این است که اگر به نحوی نتوانید در تماس‌های تصویری جمعی شرکت کنید، می‌توانید پیغام‌های ویدیویی ارسال نمایید تا همه آن را ببینند و این پیغام‌های تصویری محدودیت زمانی ندارند. فیلترهای جالب و امکانات جانبی Marco Polo نیز باعث می‌شود که استفاده از آن برای گفتگوهای جمعی بسیار لذت‌بخش باشد.

Google Duo

Google Duo

اما اگر به دنبال برنامه‌ای می‌گردید که بستر گفتگوی جمعی تصویری را به بهترین و ساده‌ترین شکل برایتان فراهم کند، Google Duo را باید انتخاب کنید. این برنامه بر روی تمامی پلت‌فرم‌ها قابل نصب است و مثل FaceTime تنها برای کاربرهای اپل نیست.

Zoom

Zoom

برنامه‌ای که این روزها همه از آن صحبت می‌کنند، پیش از بیماری کرونا به هیچ وجه شناخته شده نبود و عده‌ی کمی از وجودش خبر داشتند. این برنامه‌ی فوق‌العاده یک بستر عالی برای گفتگوهای گروهی تصویری و جلسه‌های کاری است و کیفیت عالی در کنار امکاناتی که در نسخه رایگان ارائه داده می‌شود، طرفداران بی‌شماری دارد. Zoom در حالت پولی می‌تواند تماس تصویری تا 100 نفر به صورت همزمان را برگزار کند که امتیاز بزرگی برای این برنامه به شمار می‌آید.

Houseparty

Houseparty

Houseparty یک اپلیکیشن شبکه اجتماعی مبتنی بر ویدیو است که به شما اجازه تماس تصویری چند نفره می‌دهد. این برنامه نیز رایگان بوده اما یک سری امکانات دارد که درنسخه پولی به آن دسترسی خواهید داشت. درست است که در نگاه کلی Houseparty شبیه به دیگر برنامه‌های اینچنینی به نظر می‌آید، اما واقعیت این است که محیط برنامه شکلی متفاوت دارد و همچنین امکاناتی همچون بازی‌های گروهی باعث می‌شود حس بودن در کنار دوستانتان را به شما القا کند.

Discord

Discord

اگر اهل بازی کردن با دوستانتان هستید، حتما باید Discord را نصب داشته باشید. این ابزار در مجموع شبیه به خیلی برنامه‌های پیام رسان شبکه اجتماعی است که در آن امکان فرستادن پیغام، تماس تصویری و صوتی را دارید، اما همچنین امکان ساخت گروه، دعوت از دوستان و تماس گروهی را نیز خواهید داشت. Discord در بسیاری از موارد برای کسانی ساخته شده که با هم مشغول بازی هستند و برای این کار امکانات خیلی خوبی دارد. همچنین با داشتن نسخه‌های مختلف از جمله اندروید، iOS و دستکتاپ، می‌تواند در دسترس همه باشد.

Plato

Plato

پلاتو یکی از بهترین برنامه‌هایی است که می‌توانید روی گوشی خود نصب کنید و در دوران قرنطینه از بازی با دوستان خود لذت ببرید. این برنامه چندین و چند بازی ساده و جالب دارد که به راحتی بر روی هر موبایلی قابل انجام هستند و شما می‌توانید با دوستان خود یا افراد دیگر انجام دهید. در هنگام بازی امکان چت متنی نیز برای کاربران مهیا شده است. این برنامه‌ که به نوعی می‌توان از آن به عنوان یک شبکه اجتماعی کوچک برای بازی‌های ساده اسم برد، تقریبا رایگان است و تنها پوسته‌ها یا شخصیت‌هایی در بعضی از بازی‌ها هستند که برای خرید آن‌ها باید پول پرداخت کنید، وگرنه برای انجام هیچ بازی نباید پولی پرداخت کنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *