آنتی‌ویروس‌ها برنامه‌هایی هستند که به شما کمک می‌کنند تا بدافزارها و ویروس‌های مخرب راهی به دستگاه شما پیدا نکنند و اگر هم در دستگاه شما وجود دارند را رهگیری و نابود کنند. با این حال خیلی از آنتی‌ویروس‌ها منابع زیادی از دستگاه شما را به خود اختصاص می‌دهند و چنین چیزی برای گیمرها اصلا قابل قبول نیست، چون آن‌ها به تمام قدرت دستگاه خود احتیاج دارند تا بازی‌های سنگین را با بهترین کیفیت تجربه کنند.

به همین دلیل ما امروز سراغ بهترین آنتی‌ویروس‌هایی رفته‌ایم که همراه با عملکرد خیلی خوب، مناسب دستگاه گیمرها بوده و باعث کندی آن‌ها نمی‌شوند.

آیا PCهای گیمینگ نیازی به آنتی ویروس دارند؟

به نظر بسیاری، تمامی دستگاه‌های متصل به اینترنت نیاز به آنتی‌ویروس دارند. مخصوصا گیمرهای حرفه‌ای که مودهای مختلف را از سایت‌های قانونی و غیر قانونی دانلود می‌کنند و البته پرداخت‌های مختلف برای بازی‌ها دارند و از کارت اعتباری خود به دفعات استفاده می‌کنند. این گونه دستگاه‌ها به خوبی در معرض حملات فیشینگ و بدافزارها قرار می‌گیرند، پس مسلما نیاز به آنتی ویروس دارند.

بهترین آنتی‌ویروس‌ها برای دستگاه‌های مخصوص بازی

آنتی‌ویروس خوب برای گیمرها، جدا از این که باید به خوبی بر علیه حملات احتمالی قد علم کند، نباید منابع زیادی از دستگاه را نیز به خود اختصاص دهد تا بازی‌ها روان و با بهترین کیفیت ممکن اجرا شوند. خوشبختانه کمپانی‌های مختلفی سعی کرده‌اند تا به این مهم دست پیدا کنند و بعضی نیز با افزونه‌‌ها و تنظیمات مختلف، نتیجه‌ی موثری را برای شما در پی دارند. در ادامه همراه ما باشید تا چند نمونه از بهترین‌ها را به شما معرفی نماییم.

  1. BitDefender Total Security

BitDefender Total Security مجموعه‌ای عالی از ابزارهای امنیتی و آنتی‌ویروس را در اختیار شما می‌گذارد و همچنین برای ویندوز، مک، اندروید و iOS ارائه شده تا همه‌ی دستگاه‌ها بتوانند از آن بهره ببرند. این برنامه حتی ابزارهای مدیریت پسورد، مراقبت‌های صوتی تصویری، بلاک کردن سایت‌های مختلف و … را نیز در خود دارد.

BitDefender Total Security

شما می‌توانید در BitDefender Total Security پروفایل مخصوصی با تنظیمات مشخص جهت حالت بازی، دیدن فیلم، وای فای عمومی و … تنظیم کنید تا در هر حالت، شیوه‌ای متفاوت از عملکرد آن را ببینید. مثلا برای تنظیمات مخصوص بازی، می‌توانید بسیاری از بخش‌های کم‌تر مهم را غیر فعال کنید تا در نهایت علمکرد کلی دستگاهتان افت نکند.

(44.99 دلار برای اکانت سالیانه، قابل استفاده در 5 دستگاه)

Kaspersky Anti-Virus

اگر نیازی به بازه‌ی گسترده‌ای از امکانات امنیتی ندارید، آنتی ویروس Kaspersky بهترین گزینه به جای BitDefender خواهد بود. Kaspersky خیلی از امکانات امنیتی مهم را در خود داشته و از نظر استفاده از منابع دستگاه نیز، برای گیمرها مناسب است.

Kaspersky Anti-Virus

همچنین شما این امکان را دارید تا در مواقعی که می‌خواهید بعضی از قابلیت‌های برنامه را غیر فعال کنید. یک حالت بازی نیز در Kaspersky گنجانده شده که با فعال کردن آن، اسکن کردن و به روزرسانی‌ها متوقف می‌شود و همچنین جلوی نوتیفیکیشن‌های نیز گرفته خواهد شد تا شما بتوانید به راحتی به بازی بپردازید.

(29.99 دلار، قابل استفاده تا 3 PC)

Malwarebytes Premium

بر خلاف گذشته که Malwarebytes را به عنوان ابزاری برای خلاص شدن از ویروس‌های سیستم می‌شناختند، حالا این برنامه به یک آنتی ویروس کامل و عالی بدل شده است. در حالت رایگان، تمامی ابزارهای پایه آنتی ویروس در اختیار شما گذاشته شده و در حالت پولی نیز ابزارهایی اضافه‌تر خواهید داشت.

Malwarebytes Premium

حالت بازی در نسخه پریمیوم وجود داشته که در این حالت به روزرسانی‌ها، اسکن و نوتیفیکیشن‌ها و هر چیزی که جلوی لذت بردن از بازی را بگیرد، متوقف خواهد شد. البته شما می‌توانید به صورت دستی نیز تنظیمات مختلف Malwarebytes Premium را تغییر دهید. این برنامه همچنین افزونه‌هایی برای فایرفاکس، کروم و اج ارائه کرده که به محض نصب، امکان استفاده از آن‌ها را نیز خواهید داشت.

(39.99 دلار سالیانه، برای یک دستگاه)

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *