این روزها که قیمت قطعات الکترونیک به شکل سرسام آوری بالا رفته است، خیلی از خریداران لپتاپ به فکر دستگاه‌های مقرون به صرفه افتاده‌اند و نمی‌خواهند مبلغ خیلی زیادی برای دستگاه خود خرج کنند.

خوشبختانه با وجود کروم بوک‌ها و همچنین پردازنده‌های قیمت پایین اما خوب رایزن، لپتاپ‌های قیمت مناسبی پیدا می‌شوند که عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهند.

چه چیزی باعث می‌شود یک لپتاپ مقرون به صرفه ارزش خرید داشته باشد؟

قبل از هر چیز باید در نظر بگیرید که با مبلغ پایین نمی‌توان معجزه کرد و ناگهان یک دستگاه عالی خرید. بسته به کاری که می‌خواهید بکنید، در دسته بندی‌های مختلف دستگاه‌های خوبی هستند که ما در نوشته‌ی امروز به شما معرفی کرده‌ایم. اما در انتخاب‌های ما بعضی مسائل پایه رعایت شده‌اند. پردازنده‌های ضعیف، رزولوشن خیلی پایین و رم کم‌تر از 8 گیگابایت امروزه به هیچ وجه فایده‌ای نخواهند داشت.

همچنین سراغ کروم بوک‌ها نرفته‌ایم چون می‌دانیم که کاربران بیشتر به دنبال اجرای ویندوز هستند و در نهایت آن‌ها را در دسته‌بندی‌های مختلف ارزیابی و در هر دسته یک مدل خوب به شما معرفی خواهیم کرد.

Acer Swift 3 لپتاپ استاندارد مقرون به صرفه

اگر به دنبال یک لپتاپ معمولی برای دیدن فیلم، گشت و گذار در اینترنت و کارهای روزمره هستید، Acer Swift 3 می‌تواند یک انتخاب عالی برای شما باشد. این دستگاه از پردازنده‌ی Ryzen 4500U، مونیتور 14 اینچ فو اچ دی IPS و 256 گیگابات هارد SSD بهره می‌برد و در کنار این‌ها بعضی قابلیت‌های عالی همچون چراغ کیبورد و اسکنر اثر انگشت در آن جا گذاری شده است.

Acer Swift 3
Acer Swift 3

این محصول درگاه‌های متنوعی همچون HDMI، USB-C و دو USB نیز دارد.

HP Pavilion x360 لپتاپ دو در یک

خیلی سخت است شما بتوانید محصول دو در یک مناسبی پیدا کنید که قیمت پایینی داشته باشد. در حال حاضر HP Pavilion x360 بهترین گزینه برای شماست که ما پیشنهاد می‌کنیم مدل 14t-dw000 آن را انتخاب کنید که 128 گیگ دیسک SSD دارد و از نسل 10 پردازنده Core i3 اینتل استفاده می‌کنید.

HP Pavilion x360
HP Pavilion x360

مانیتور 14 اینچ و لمسی این لپتاپ البته رزولوشن 1366×768 دارد که خیلی خوب نیست اما امکانات کلی آن می‌تواند این اشکال را به حاشیه براند.

Dell Inspiron 17 3793 لپتاپ با مانیتور بزرگ

اگر خیلی اهل تکان دادن لپتاپ خود نیستید و در نظر دارید که لپتاپی تهیه کنید که جایگزین PC باشد، بهتر است Dell Inspiron 17 3793 را نگاهی بندازید که از یک مانیتور 17 اینچ و پردازنده نسل 10 اینتل Core i3 بهره می‌برد و دارای 8 گیگ رم و یک ترابایت هارد معمولی است.

Dell Inspiron 17 3793
Dell Inspiron 17 3793

مدل قیمت پایین این محصول دارای مانیتور لمسی نیست اما همگی آن‌ها دارای رزولوشن 1080p هستند و چندین پورت USB دارند که متاسفانه هیچ کدام آن‌ها USB-C نیست.

ASUS Zenbook 14 لپتاپ نازک و سبک

برای کسانی که به دنبال لپ‌تاپ‌های خیلی نازک و خوب می‌گردند که قیمت مناسبی نیز داشته باشد، بدون شک ASUS Zenbook 14 یک انتخاب ایده‌آل خواهد بود. این لپتاپ تنها 1.4 کیلوگرم وزن دارد و بسیار نازک است. مدل Q407IQ که قیمت پایینی دارد از پردازنده Ryzen 5 بهره می‌برد و همچنین یک کارت گرافیک GeForce MX350 نیز که قدرت خوبی در زمینه‌ی گرافیک خواهد داشت، آن را پشتیبانی می‌کند.

ASUS Zenbook 14
ASUS Zenbook 14

این دستگاه‌ 14 اینچی دارای مانیتور 1080p بوده و 256 گیگ هارد SSD دارد. همچنین پورت‌های HDMI و USB-C در این محصول وجود دارد و دوربین آن نیز از Windows Hello پشتیبانی می‌کند.

Acer Nitro 5 لپ تاپ مقرون به صرفه مخصوص بازی

اگر اهل بازی‌های سه بعدی و همچنین کارهای گرافیکی هستید، حتما Acer Nitro 5 را مدنظر داشته باشید که از پردازنده Core i5 نسل 10 و همچنین کارت گرافیک خوب GTX 1650 بهره می‌برد. این دستگاه شاید بازی‌های سنگین روز را با بالاترین تنظیمات اجرا نکند، اما مطمئن باشید با کمی تغییر در گرافیک، بازی‌های حال حاضر بازار همگی در آن قابل بازی هستند.

Acer Nitro 5
Acer Nitro 5

البته به طور کلی این لپتاپ از بعضی انتخاب‌های ما گران‌تر است و دارای 512 گیگ هارد SSD و مجموعه‌ای کامل از پورت‌های مختلف نیز هست.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *