با توجه به آشنایی کاربران با هوش تجاری، بهتر است برای تجزیه و تحلیل داده‌ها و به کاربری مناسب آنها از ابزارهای مختلف و جدیدی که در زمینه BI وارد بازار شده‌اند، استفاده شود. چرا که مزیت‌های فراوانی برای مرتب‌سازی و بهبود روند کار سازمان شما در بر خواهد داشت. در ادامه، تعدادی از ابزارهای کاربردی هوش تجاری را به شما معرفی می‌کنیم.

هوش تجاری Sisense

یکی از ساده‌ترین و بهترین ابزارهای هوش تجاری Sisense است که بسیار یوزرفرندلی و کاربرپسند است. این ابزار قوی به کابر اجازه می‌دهد که به راحتی با دیتاهای بزرگ و پیچیده کار کند. حتی اگر جزو مدیرانی باشد که دلش نخواهد خودش با نرم‌افزارها سر و کار داشته باشد. Sisense به او این امکان را خواهد داد تا داده‌های خود را تحلیل و مورد بررسی قرار دهد و همچنین داده‌ها را به اطلاعات مفید و کاربردی تبدیل کند. تکنولوژی این ابزار در برابر بسیاری از رقبای خود سریع‌تر و قدرتمندتر است. از ویژگی‌ها‌ و مزیت‌ها‌ی آن می‌توان به سرعت بسیار بالا برای کار با داده‌ها‌ی بزرگ، امکان استفاده آن به صورت ابری و محلی، ارائه راهکارهای ویژه برای زنجیره تامین و امکان نمایش گزارش‌ها‌ در قالب اپلیکیشن‌ها‌ اشاره کرد.

هوش تجاری Dundas BI

ابزاری که توسط شرکت Dundas برای هوش تجاری به سازمان‌ها عرضه می‌شود، جزو ابزارهای پرکاربرد با ویژگی‌های قابل قبول است. Dundas B قابلیت اتصال به Snowflake، Salesforce و Google Analytics را دارد و هدف اصلی آن ساخت نمودارهای پیشرفته و داشبوردهای مدیریتی است.

هوش تجاری Tableau

یکی دیگر از قدرتمندترین ابزارهای شناخته شده در زمینه هوش تجاری که یک رقیب قوی برای دیگر شرکت‌های تولید کننده به شمار می‌رود، Tableau است. این شرکت در عرضه ابزار هوش تجاری خود، رقیب سرسخت Microsoft power BI محسوب می شود که در قابلیت مصورسازی داده‌ها‌ی جمع‌آوری شده و ایجاد درک مناسب از داده‌ها‌ برای کاربران هوشمندانه عمل کرده است. این ابزار محبوب، امکانات خوبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا بتوانند نمودارهاو تصویرسازی چند لایه‌ای مختلفی را از اطلاعات و داده‌ها‌ی خود تهیه کنند. هوش تجاری Tableau با استفاده از زبان پایتونPython ، از پایگاه داده‌ها‌ی به روز و پرکاربردی همچون اوراکل Oracle، گوگل Google، MS Excel،  MS SQL و  SalesForce نیز پشتیبانی می‌کند. یکی از قابلیت‌های خوب Tableau  این است که می‌توانید در ابتدا از نسخه رایگان این ابزار که برای سطح عمومی‌ فراهم شده است، استفاده کرده و در صورت رضایت از آن، نسخه حرفه‌ای‌تر آن را که لازم است برای خرید آن مبلغی پرداخت کنید را تهیه نمایید.

هوش تجاری Google Data Studio

گوگل نامی آشنا برای همه اقشار جامعه است. این کمپانی عظیم در بخش‌های مختلفی در حال فعالیت‌ است که جزو رقبای قدرتمند در زمینه هوش تجاری نیز محسوب می‌شود. ابزار Google Data Studio برای داشبوردسازی و گزارش‌دهی اطلاعات وب‌سایت‌ها از طریق  Google Analytics که احتمالا برای شما آشناست و یا قبلا از آن کار کرده‌اید، دسترسی یافته و آنها را تجزیه  تحلیل می‌کند. این ابزار در فضای ابری میزبانی می‌شود و تحت وب کار می‌کند. در واقع هرکسی که حساب گوگل دارد، می‌تواند به صورت رایگان از نسخه عمومی آن استفاده کند.

هوش تجاری Microsoft Power BI

مایکروسافت سال‌هاست که در زمینه تکنولوژی، نرم‌افزار و سخت‌افزار پیشروست. معروف‌ترین محصول آن که بیشتر افرادی که پشت کامپیوتر نشسته‌اند، از آن استفاده کرده‌اند، سیستم عامل ویندوز است. به همین دلیل در صورتی که با محصولات این شرکت آشنایی داشته باشید، می‌توانید با استفاده از برنامه Power BI Desktop بر روی ویندوز، داده‌های جمع‌آوری شده به صورت لوکال یا ابری را تجزیه و تحلیل کنید و گزارش‌های خود را در بستر Power BI منتشر نمایید. این ابراز بر مبنای مجسم‌سازی، داشبورد تعاملی و تجزیه و تحلیل تقویت شده، امکانات خوبی را به کاربران ارائه می‌دهد. به این صورت که شامل نسخه‌های مختلفی می‌شود که بر اساس کاربرد خود می‌توانید هر کدام از آنها را انتخاب کنید. به طور مثال برای یک کاربر نسخه رایگان Power BI Desktop مناسب است و برای تعداد افراد بیشتری که به صورت یک تیم فعالیت می‌کنند، نسخه Pro با استفاده از Microsoft Office365، SharePoint و Teams توصیه می‌شود که برای امکان دسترسی به داده‌های خام، گزارش‌ها، تجزیه و تحلیل مشترک را فراهم کرده و این کار را برای شما آسان‌تر می‌کند. این نسخه که برای انجام کار حرفه‌ای‌تر کاربرد دارد، شامل پرداخت هزینه ماهانه می‌شود. این ابزار یک نسخه دیگر هم به نام Premium ارایه می‌دهد که لازم است بنا به تعداد کاربران و نحوه استفاده از آن، برای خرید هر کدام از آن‌ها هزینه کنید.

علاوه بر معرفی ابزارهای بالا، ابزارهای شرکت‌های دیگری نیز در بازار موجود است که می‌توان به Board International، Dundas BI، Salesforce و TIBCO Software نیز اشاره کرد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *