اگر از طرفداران بخش آموزش پرشین‌تولز هستید، حتماً بخش‌های قبلی مجموعه مقالات فاکتورهای مهم سئو در سال ۲۰۱۹ را خوانده‌اید! در این مقاله هم قصد داریم به بررسی ادامه این مباحث بپردازیم!

ایجاد دسته‌بندی برای مطالب خود!

مدل خوشه اى دسته بندى کردن، راه پیشرفت امسال شما در سئوست. اما تنها راه بهبود رتبه‌ى وبسایتتان این نیست. پنج قدم اول که توضیح دادیم همگى درباره ى تاکتیک هاى سئوى داخلى بودند. ساختن یک لینک هدف اولیه‌ى یک سئوى برون صفحه ایست، و همچنین فاکتور بزرگى در چگونگى رتبه بندى صفحه تان توسط موتورهاى جستجوست. حالا ساخت لینک بطور کلى چیست؟ خوب است که بپرسیم.  کمى وقت روى تفکر بر اینکه چطور می‌توانید لینک‌هاى ورودى را به وبسایتتان جذب کنید بگذارید. از کوچک شروع کنید — شاید بخواهید لینک‌هایتان را با کسب و کارهاى محلى به اشتراک بگذارید و در عوض لینکشان را بگیرید.چندتایى پست در بلاگتان بنویسید و آنها را در توییتر، فیسبوک، Google +، یا لینکدین هم به اشتراک بگذارید. سعى کنیدبا دیگر بلاگ نویس‌ها هم در ارتباط باشید که هرجا اثرى از شما در بلاگ‌هاى دیگر دیده شد، بر روى وبسایت شما کلیک کنند و واردش شوند.

هر آنچه را قصد آپلود دارید، بهینه‌سازی کنید تا حجمش کم شود!

این کار قدمى کوچک اما بس مهم در سئوست. درحالیکه بلاگ یا وبسایتتان رشد میکند، بدون شک تصاویر، ویدیو، و مدیاهاى مرتبط بیشترى روى آن خواهید داشت. این دارایى هاى بصرى میتوانند توجه بازدیدکنندگانتان را بالا ببرند. اما فراموش کردن اینکه همه و همه‌ى اینها از نظر فنى فایل‌هاى کامپیوترى هستند — و فایل هم حجم دارد، بسیار ساده است.  به عنوان قانونى کلى، هرچه حجم یک فایل بیشتر باشد، یک جستجوگر اینترنت سخت تر میتواند وبسایت شما را بالا بیاورد. که صدالبته وقتى موتورهاى جستجو بخواهند تصمیم بگیرند محتوایتان را کجا درمیان این رتبه‌ها قرار دهند، سرعت بالا آمدن یک صفحه از بیشترین اهمیت در میان فاکتور هاى لازم براى رتبه آوردن، برخوردار است.  پس هرچه حجم فایل‌هایتان کمتر باشد، وبسایت‌تان زودتر بالا خواهد آمد، و درنتیجه رتبه ى بهترى هم در گوگل خواهید داشت. ولى اصلاً چطور سایز یک فایل را جمع و جور تر کنیم؟  اگر میخواهید عکسى در یک پست روى بلاگتان آپلود کنید، بطور مثال، اول فایل را از نظر حجمش ارزیابى کنید. اگر پسوند اندازه اش مگابایت بود، حتى اگر ١مگابایت باشد، خیلى بهتر است که از یک ابزارى استفاده کنید که حجم عکستان را قبل از اینکه رو بلاگتان بارگزارى شود، کمتر کند.

سایت‌هایی مانند TinyPNG خیلى در کم کردن حجم عکس موثرند؟ درحالیکه Squoosh که از ابزارهاى خود گوگل است، تا اندازه هاى میکروسکوپى هم حجم تصویرتان را پایین میاورد!  در نهایت، نگه داشتن اندازه ى فایلهایتان در بازه ى کیلوبایت ها، بسیار به بالا رفتن سرعت وبسایتتان کمک خواهد کرد.  هنگام فشرده سازى فایلتان مراقب باشید و وقتى هم که فایلتان را دوباره به کامپیوترتان صادر کردید، اندازه ى واقعى اش را چک کنید. درحالیکه خیلى از ابزارها در اندازه گیرى حجم فایلها دقیق نیستند، ممکن است خیلى هاى دیگر هم کمى از کیفیت تصاویر را از بین ببرند تا در هرصورت عمل فشرده سازى انجام شود.

مثل هر بازاریابى دیگرى، فضاى یک موتور جستجو به سوى بینهایت درحال رشد است. اینکه بخواهید با همه‌ى چیزهاى جدید همراه شوید و همه‌ى تمرین‌ها را به بهترین شکل انجام دهید بسیار سخت خواهد بود. اما منابع آنلاین بسیارى وجوز دارند که میتوانند شما را در همراهى با اخبار و تمرینات سئو یارى کنند و روى وضعیت وبسایتتان و سئویش تاثیر مستقیم بگذارند. SEO واقعا میتواند وقت گیر و طاقت فرسا شود. فایده ى این همه جان کندن، اگر نتوانید نتیجه اش را ببینید چیست؟ خیلى از معیارهاى اندازه گیرى هستند که می‌توانید روزانه، هفتگى و یا ماهانه پیگیرشان باشید تا برنامه SEOى خود را پیش ببرید و موفقیتتان را اندازه گیرى کنید.  به دلیل آنکه معیار اندازه گیریتان عبور و مرورهاى سازمانى است (یا همان عبور و مرورى که یک موتور جست و جوى خاص برایتان مى آورد)، دنبال ابزارى باشید که اجازه می دهند شما هم به ردیابی کل تعداد ترافیک سازمانى خود و هم به چگونگى رتبه بندی صفحاتتان تحت هر کلمه کلیدی طولانی شما میرسید. SEMrush ابزار گزارشدهی عالی برای این منظور است.  با استفاده از اکسل، Google Sheets یا یک بسته web analytics وب، یک داشبورد ماهانه ایجاد کنید تا بتوانید توسط آن، میزانى از عبور و مرور وارده بر وبسایتتان که وابسته به عبور و مرور سازمانى است را زیر نظر بگیرید.  همچنین ردیابی صفحات نمایه شده، منافع، ROI، لینکهای ورودی، کلمات کلیدی و رتبه بندی واقعی شما در SERP (صفحات نتایج موتورهای جستجو) می تواند به شما در موفقیت و همچنین شناسایی فرصت های شغلی کمک کند. هنگام بررسی فهرست، لینک‌هایی که از وبسایت‌های معتبری مانند BBC  و هافینگتون پست آمده است را سرسری نگیرید. صرف اینکه این لینک‌ها از وبسایت‌های رسمی نشأت گرفته، به چشم گوگل آن‌ها را باکیفیت نشان نمی‌دهد. شما باید محتوای این صفحات را نیز بررسی کنید.  خیلی از این وبسایت‌ها هم لینک می‌فروشند، گرچه برخی لینک‌ها تحت پوشش تبلیغات ایجاد شده‌اند یا یکی از شرکای زرنگ آن‌ها لینک‌ها را در مقالات خود قرار می‌دهد. این دست لینک ها که در واقع بسیار بی‌کیفیت هستند، توسط کارشناس‌های SEO  تأیید شده‌اند و همان‌طور که حدس می‌زنید، همچنان می‌توانند مورد جریمه‌ی الگوریتم پنگوئن قرار بگیرند. همان‌طور که در خصوص رسانه‌های تبلیغاتی فکر می‌کنید، باید به لینکی که این رسانه‌ها می‌توانند به وبسایت شما بدهند و ممکن است به عنوان لینک‌های تبلیغاتی به آن‌ها نگاه کنید نیز فکر کنید. لینک های خریداری‌شده همیشه به این معنا نیستند که برای آن‌ها پرداختی صورت گرفته است. از نظر گوگل، هر لینکی که در برابر دریافت محصول رایگان یا تخفیفی روی آن محصول ایجاد شده باشد، می‌تواند یک لینک خریداری شده باشد. سال‌ها پیش این لینک‌ها هیچ ایرادی نداشتند اما حالا باید نوفالو شوند. این لینک همچنان برای شما باارزش محسوب می‌شود اما به‌جای اینکه به رتبه‌بندی شما کمک کند، منجر به معرفی برند و افزایش ترافیک وبسایت شما می‌شود. ممکن است شما لینکی از یک کمپین تبلیغاتی مربوط به چند سال پیش خود داشته باشید که حالا دارد روی یک سایت دیگر اثر منفی می‌گذارد. بنا به همه این دلایل، بسیار مهم است که هر لینک را شخصاً ارزیابی کنید. شما باید لینک‌های بی‌کیفیت را به این دلیل که می‌تواند توسط پنگوئن شناسایی شود و یا در آینده چالش دیگری را ایجاد کند، پاک کنید. اما مشخصاً نمی‌خواهید لینک های باکیفیت را که برای وبسایتتان رتبه‌ی بهتری در نتایج جستجو به همراه می‌آورد را پاک کنید.

یکی از بزرگ‌ترین افسانه‌های مرتبط با پنگوئن این است که مردم آن را یک جریمه می‌دانند. پنگوئن کاملاً ماهیت یک الگوریتم را دارد و نمی‌تواند به‌صورت دستی توسط گوگل برداشته یا لحاظ شود.  اگرچه هم یک تغییر الگوریتمی و هم یک جریمه می‌توانند مایه‌ی افت رتبه بندی یک وبسایت را فراهم کنند اما تفاوت‌های بسیار آشکاری میان این دو وجود دارد.  جریمه (یا اقدام دستی) هنگامی اتفاق می‌افتد که یکی از اعضای تیم وب‌اسپم گوگل، به یک پرچم Flag پاسخ می‌دهد و احساس می‌کند که باید جریمه‌ای را برای یک دامین صادر کند. در این زمان‌ها شما یک اعلان در کنسول Google Search  خود دریافت می‌کنید.  هنگامی‌که یک اقدام دستی دریافت می‌کنید، نه‌تنها باید بک لینک های خود را بازبینی کنید و درخواست Disavow  صادر کنید، بلکه باید برای تیم وب اسپم گوگل هم یک درخواست بازبینی بفرستید. اگر موفق شوید، جریمه برداشته می‌شود و در غیر این صورت، باید به سراغ بازبینی پروفایل بک لینک ها رفت.  کاهش رتبه‌ی پنگوئن بدون دخالت اعضای گوگل انجام می‌شود و کاملاً به‌صورت الگوریتمی اتفاق می‌افتد.  سابقاً باید تا آپدیت شدن الگوریتم صبر می‌کردید اما حالا که پنگوئن  فعالیت خود را در لحظه و به‌صورت Real-Time انجام می‌دهد، اگر اصلاحات را انجام داده باشید، روند ریکاوری و بهبود بسیار سریع‌تر اتفاق می‌افتد. در مقاله بعدی به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *