این روزها بیش از هر زمان دیگری در انتخاب مرورگر دستمان باز است. یادمان نمی‌رود که در گذشته تنها یک اینترنت اکسپلورر بود هزاران مشکل. حالا حتی روی اندروید نیز مرورگرهایی هستند که هر کدام تجربه‌ای متفاوت از گشت زدن در اینترنت را برایمان ممکن می‌کنند.

ویوالدی نام مرورگی است که مدتی می‌شود روی سیستم عامل ویندوز و سیستم عامل مک ارائه شده و عملکردی تحسین برانگیز دارد. حالا اما خیلی‌ها به شما پیشنهاد میکنند که در اندروید، از مرورگر کروم دست بکشید و از ویوالدی استفاده کنید. می‌خواهید دلایلشان را بدانید؟ پس با ما در ادامه همراه شوید.

  • نکته: باید در نظر داشته باشید که این مرورگر هنوز نسخه‌ی بتا بر روی اندورید دارد، اما عملکرد آن کاملا خوب و روان بوده و از نظر کارایی چیزی از کروم کم ندارد.

همگام سازی همه چیز از نسخه دسکتاپ

همگام سازی یا سینک کردن پسوردها و بوکمارک‌ها، چیزی است که تقریبا همه‌ی مرورگرها این روزها ارائه می‌کنند. اما ویوالدی پا را کمی از این موضوع فراتر گذاشته و امکانات جالبی در کنار همگام‌سازی عمومی برایتان به ارمغان می‌آورد. مثلا شما در حال کار روی برگه‌هایی در نسخه دسکتاپ هستید، حالا کافی است به روی موبایل بروید و روی آیکون ابر بالای برنامه کلیک کنید، تمامی تب‌هایی که در حال کار با آن‌ها روی دسکتاپ بودید در گوشی باز می‌شود.

هر جایی که می‌خواهید یادداشت برداری کنید

اگر در حال تحقیق آنلاین هستید، دوست دارید نوشته‌ای را بین سایت‌ها کپی کنید و یا این که کلا از یادداشت برداری از سایت‌های مختلف استفاده می‌کنید، ویوالدی امکان بسیار خوبی برای شما تدارک دیده تا به راحتی بتوانید در محیط خود مرورگر این کار را انجام دهید. کافی است روی آیکون وسط برنامه در پایین لمس کرده و سپس آیکون نوت برداری رو انتخاب کنید.

گذاشتن سایت‌های محبوب در تماس سریع

کاربران مرورگر محبوب اپرا با این قابلیت آشنایی دارند. در این حالت شما از لیست سایت‌های فیو شده، هر کدام را که خواستید در لیست سایت‌های تماس سریع (Speed Dial) می‌گذارید. به این ترتیب در صفحه‌ی ابتدایی مرورگر، با یک لمس می‌توانید سایت را باز کنید و نیازی به نوشتن آدرس آن نخواهید داشت. به طور کلی بخش تماس سریع قابلیت‌های شخصی سازی زیادی دارد که برایتان بسیار مفید خواهد بود.

از تمام صفحه‌ی وبسایت اسکرین شات بگیرید

در مرورگرهای معمولی، وقتی از طریق خود گوشی به گرفتن اسکرین شات از سایتی می‌پردازید، عموما این کار را باید چند بار تکرار کنید تا یک صفحه را داشته باشید و در نهایت هم این مهم به شکلی که باید انجام نمی‌شود. برای این کار نیز ویوالدی ابزاری در نظر گرفته که شما می‌توانید یک جا از همه‌ی صفحه اسکرین شات گرفته و درگالری ذخیره کنید.

مدیریت بهتر برگه‌ها

در ویوالدی شما به راحتی می‌توانید بین تب‌های مختلف از جمله تب‌های خصوصی، تب‌های همگام سازی شده و … جا به جا شده و در هر زمانی تبی جدید از سایت‌های محبوب یا جاهای دیگر باز کنید. اما یکی از قابلیت‌های جالب ویوالدی این است که به شما اجازه می‌دهد تا از روی یک تب یکی شبیه به خودش بسازید. به این ترتیب در موقع نیاز، نباید آدرس را کپی کرده، تبی جدید باز کنید و در نهایت آدرس را پیست کنید. تنها با تو لمس ساده این کار انجام می‌پذیرد.

انتخاب جستجوگری که می‌پسندید

به صورت پیش فرض، جتسجوگر این مرورگر بینگ است، اما اگر دوست داشته باشید می‌توانید آن را به هر چه که می‌خواهید از جمله DuckDuckGo که امنیت بسیار بهتری دارد تغییر دهید.

فراموش نکنید که این‌ها تنها ویژگی‌های خاص ویوالدی هستند، در غیر این صورت این برنامه دارای سیستم جلوگیری از تبلیغات، امنیت بالا، جلوگیری از ردیابی کارهای شما از طریق سایت‌ها و همچنین قابلیت استفاده از افزونه‌های کروم نیز هست.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *