اگر یک سایت دارید و می خواهید محصولات و خدمات خود را بفروشید، یکی از مهم ترین اقداماتی که باید انجام دهید لینک سازی است! در مقاله قبلی به بررسی این موضوع پرداختیم و در این مقاله هم به بررسی ادامه این بحث می پردازیم.

از دوستان خود بخواهید به سایت شما لینک بدهند!

اگر دوستانی دارید که مدیریت یک سایت مرتبط با سایت شما را بر عهده دارند، می توانید از آن ها بخواهید در یک مطلب با کلمه کلیدی مورد نظرتان به سایت شما لینک بدهند. البته توجه داشته باشید که سایت آن ها باید مرتبط با سایت شما باشد! به عنوان مثال لینک دادن به یک سایت طراحی دکوراسیون در یک سایت پزشکی کار درستی نیست و ممکن است تاثیر منفی داشته باشد. البته در همان سایت مرتبط هم بهتر است در مطلبی لینک سایت شما درج شود که مرتبط با حوزه شما است! مثلاً می توانید یک محتوای مفید و ارزشمند ایجاد کنید و درون آن 3 صفحه از سایت خود را لینک کنید.

محصولات / خدمات دیگر سایت ها را معرفی کنید و از آن ها بخواهید به شما لینک بدهند!

یکی دیگر از راه کارهایی که برای لینک سازی خارجی مفید است، معرفی کردن محصولات یا خدمات سایت های دیگر است. به عنوان مثال اگر یک سایت محتوا محور در حوزه موبایل دارید، می توانید محصولات یک فروشگاه اینترنتی را معرفی کنید و از آن ها بخواهید تا به سایت شما لینک بدهند. بسیاری از فروشگاه های اینترنتی حاضرند به ازای معرفی محصولات یا خدماتشان، لینک سایت شما را به عنوان همکار در بخشی از سایت خود درج کنند که ارزش زیادی دارد. اگر لینک شما را در فوتر درج کنند، کمک بسیار زیادی به رشد سایت شما در گوگل می کنند.

در بلاگ ها، پست مهمان ارسال کنید!

اگر به نوشتن محتوا علاقه دارید، می توانید در بخش بلاگ سایت های مختلف در مورد موضوعات مرتبط با سایت خود بنویسید. اگر مدتی در بلاگ ها بنویسید، به شما اجازه می دهند تا به سایت خود لینک بدهید. البته باید توجه داشته باشید که هدف شما تنها لینک دادن به سایت خودتان نباشد، بلکه باید محتوای ارزشمندی تولید کنید که برای آن سایت هم ترافیک جذب کند. در واقع این کار نوعی تعامل و سود دو طرفه است که هر دو طرف هیچ گاه از انجام چنین کاری منصرف نمی شوند. اگر بتوانید به صورت منظم در بلاگ های مختلف تولید محتوا به همراه لینک سازی خارجی برای سایت خود انجام دهید، پس از مدتی گوگل اعتبار خوبی به سایت شما خواهد داد.

از سرویس های خبری نظیر اخبار فارسی استفاده کنید!

سرویس های مختلفی وجود دارند که با استفاده از آن می توانید محتوای خود را منتشر کنید و در آن ها لینک سایت خود را درج کنید. یکی از سرویس های ایرانی که چند سالی از فعالیت آن می گذرد و محبوبیت بسیار بالایی دارد، سرویس اخبار فارسی است. با استفاده از این سرویس می توانید محتوای جذابی را در سایت اخبار فارسی منتشر کنید و پس از مدتی، به کمک لینک سازی خارجی صورت گرفته رتبه سایت خود را افزایش دهید. البته برخی از این سرویس ها تا حدی رایگان هستند و پس از آن، باید حساب خود را به حالت تجاری ارتقاء دهید.

ریپورتاژ آگهی خریداری کنید!

رپورتاژ آگهی ترجمه لغت Advertorial است که از ترکیب دو لغت Editorial و Advertisement به وجود آمده است. رپورتاژ آگهی در واقع گزارشی بی‌طرفانه است که پیرامون موضوع، برند یا محصولی خاص، اطلاعاتی در اختیار کاربر قرار می‌دهد. رپورتاژ آگهی از حالت تبلیغاتی خارج شده و اطلاعات، گزارش یا خبر سودمندی را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. از این رو برای کاربران جذابیت قابل توجهی دارد. ریپورتاژ آگهی اطلاعات مفیدی از محصول یا خدمت کسب‌وکار شما ارائه می‌دهد و سبب می‌شود مخاطب با آن آشنا شده و اطلاعات بیشتری پیرامون محصول یا خدمت موردنظر کسب کند.

همچنین می‌توانید از تصویر، ویدیو ، نمودار و … جهت انتقال هرچه بهتر پیام خود به مخاطب در رپورتاژ آگهی استفاده کنید. به علاوه دقت کنید عبارت ریپورتاژ آگهی در بالا یا پایین محتوای شما درج شود. این کار هم به لحاظ اخلاقی و احترام به مخاطب و هم از دید گوگل واجب است.

هدف از ریپورتاژ آگهی

هدف از محتوای رپورتاژ آگهی این است که با استفاده از محتوای خبری یا آموزشی به کاربر حس و درک مناسبی از برند یا محصول خود انتقال دهید. از فرصتی که ریپورتاژ آگهی برایتان پیش می‌آورد، استفاده کرده و برندسازی کنید. بهتر است که محتوای رپورتاژ آگهی به صورت یک داستان ملموس و واقعی باشد تا کاربر از خواندن آن لذت برده و هیچ گونه اجبار و تحمیل محصولی در آن وجود نداشته باشد. تحقیقات نشان داده است که مردم تقریبا همان زمانی که برای مطالعه محتوای معمولی و بدون هیچ‌گونه هدف تبلیغاتی می‌گذارند، برای مطالعه ریپورتاژهای تبلیغاتی نیز صرف می کنند. در نتیجه می‌توانید از این‌گونه رپورتاژ آگهی‌ها جهت افزایش مخاطبین سایت خود بسیار استفاده کنید.

ریپورتاژ خبری یکی از سرویس های تبلیغاتی بوده که البته هدف اصلی آن، لینک سازی خارجی است. در این سرویس تبلیغاتی شما محصول یا خدمات خود را در قالب یک مقاله در اختیار سایت های دیگر قرار می دهد و آن ها هم با انتشار آن، لینک شما را در آن قرار می دهند. در ریپورتاژ آگهی شما می توانید لینک خود را با استفاده از انکر تکست دلخواه درج کنید. تفاوت ریپورتاژ آگهی با 6 روش قبلی، پولی بودن آن است. در واقع شما باید هزینه مربوط به ریپورتاژ خبری در سایت های مختلف را پرداخت کنید تا لینک شما در سایت آن ها قرار بگیرد. هزینه ریپورتاژ آگهی سایت های مختلف متفاوت است. اگر قصد استفاده ریپورتاژ آگهی را دارید، بهتر است 70 درصد محتوای شما برای کاربران کاربردی و تنها 30 درصد آن تبلیغاتی باشد.

در نهایت، تفاوت لینک داخلی و خارجی در چیست؟

لینک سازی داخلی و خارجی هر دو به بهبود سئوی سایت کمک می کنند اما با این حال تفاوت هایی هم دارند! در لینک سازی داخلی، لینک سازی بین صفحاتی صورت می گیرد داخل همان سایت هستند. به همین دلیل درست است که تاثیر خوبی روی سئو سایت دارند اما در نهایت نمی تواند اندازه لینک سازی خارجی تاثیر گذار باشد. در لینک سازی خارجی از سایت های دیگر به سایت شما لینک داده می شود و به همین دلیل است که تاثیر بیشتر دارد. البته شما باید از سایت هایی لینک بگیرید که دامین اتوریتی بالا تری نسبت به سایت شما داشته باشد! در غیر این صورت تاثیر مثبتی روی رتبه سایت شما نخواهد داشت.

البته لینک سازی داخلی اگر با استراتژی درستی پیش برود، حتی اگر تعداد لینک های یک صفحه زیاد باشد، تاثیر منفی در سئوی سایت نخواهد داشت و این در حالی است که اگر لینک سازی خارجی به درستی انجام نشود، تاثیر منفی دارد. در لینک سازی خارجی باید توجه داشته باشید که لینک شما از سایتی که کاربر را به سایت شما هدایت می کند حذف نشود. زیرا در این صورت نه تنها تاثیر آن برداشته می شود، بلکه نوعی سیگنال برای گوگل است که شما آن لینک را خریداری کرده اید و گوگل با خرید لینک کاملاً مخالف است؛ در واقع خرید لینک خلاف قوانین گوگل است و اگر حواستان نباشد، ممکن است سایت شما توسط گوگل جریمه شود. در نهایت، اگر می خواهید سایت شما در گوگل رتبه خوبی کسب کند، باید از هر دو نوع لینک سازی (داخلی و خارجی) استفاده کنید

نتیجه گیری

لینک سازی یکی از دغدغه های مهم افرادی است که مدیریت یک سایت یا کسب و کار آنلاینی را برعهده دارند! با استفاده از لینک سازی به راحتی می توانید رتبه سایت خود را گوگل بهبود ببخشید؛ البته این مسئله در صورتی است که لینک سازی به درستی انجام شده باشد. لینک سازی به دو نوع داخلی و خارجی تقسیم می شود که در این مقاله به بررسی کامل هر دوی آن ها و تفاوت میان آن ها پرداختیم. اگر سوالی دارید، می توانید از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا شما را راهنمایی کنیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *